Featured

מדינה ירוקה

תושבי עמק יזרעאל והסביבה, יכריעו מחר (ה’), איך ייראה הפארק החדש באגם כפר ברוך

האם ניתן להקים פארק רחב ידיים (כ-4,500 דונם) מבלי לפגוע בערכים האקולוגיים? מה חשוב יותר; מרחב המחיה של הציפורים או בטיחות הטיסה של חיל האוויר? האם רצוי לפתח תשתיות שיאפשרו פעילות ספורטיבית ומקומות תעסוקה על חשבון טבע פראי ובלתי מופר? בימים אלה, מתגבשת התוכנית להקמתו של פארק אגם כפר ברוך בליבו של עמק יזרעאל.
תושבי עמק יזרעאל והסביבה, יכריעו מחר (ה’), איך ייראה הפארק החדש באגם כפר ברוך
תושבי עמק יזרעאל והסביבה, יכריעו מחר (ה’) איך ייראה הפארק החדש באגם כפר ברוך

תושבי עמק יזרעאל והסביבה, יכריעו מחר (יום חמישי | י’ סיון התשע"ה, ה-28 במאי, החל מהשעה 17:00), איך ייראה הפארק החדש שיוקם ב’אגם כפר ברוך’ במסגרת מפגש פתוח לציבור, שבו יגובשו המלצות באשר לאופיו של הפארק האקולוגי המתוכנן. המפגש יתקיים ב’מכללה האקדמית עמק יזרעאל’ ובמהלכו, יתאפשר לכל תושב באזור העמק ובצפון הארץ בכלל, להשמיע את קולו ולהכריע, מה כדאי ומה לא אמור להיות בפארק המתוכנן. אין ספק, כי מדובר בתהליך ייחודי, שטרם התרחש כמותו באזור הזה.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן נעים’ ב’פייסבוק’ או ב’טוויטר’.

האם ניתן להקים פארק רחב ידיים (כ-4,500 דונם) מבלי לפגוע בערכים האקולוגיים? מה חשוב יותר; מרחב המחיה של הציפורים או בטיחות הטיסה של חיל האויר? האם רצוי לפתח תשתיות שיאפשרו פעילות ספורטיבית ומקומות תעסוקה על חשבון טבע פראי ובלתי מופר? על שאלות כאלו ונוספות מתגבשת בימים אלה התוכנית להקמתו של ’פארק אגם כפר ברוך’ בליבו של עמק יזרעאל.

לאור הפופולאריות הגוברת של ’אתר הצפרות והטבע של אגם ברוך’, החליטו אנשי ’רשות ניקוז ונחלים קישון’, לעשות מעשה וללכת צעד גדול קדימה; בימים אלה, מובילים אנשי רשות ניקוז ונחלים קישון, תהליך שמטרתו לעצב ולתכנן, ביחד עם הציבור הרחב, את הפארק האקולוגי שיוקם באגם כפר ברוך.

להובלת התהליך שותפות; חברת ’מקורות’, קק"ל, המועצה האזורית עמק יזרעאל, המשרד להגנת הסביבה, רשות הטבע והגנים, רשות מקרקעי ישראל, משרד החקלאות ופיתוח הכפר, החברה להגנת הטבע, רשות העתיקות, רכבת ישראל, חיל האוויר, ועוד.

משקיפים לעבר האגם בכפר ברוך עמק יזרעאל | צילום יואב בכר | עיבוד צילום: שולי סונגו ©

בליבו של עמק יזרעאל, נמצא אתר טבע וצפרות מהגדולים במזרח התיכון. מאגר המים של כפר ברוך והאגם הטבעי, שמתהווה בסמוך אליו בשנים גשומות, מושכים אליהם ציפורים ובעלי חיים ולאחרונה, גם לא מעט מטיילים ו-חובבי צפרות.

רשות ניקוז ונחלים קישון וחברת ’מקורות’ החלו בשנים האחרונות לקיים במקום אירועים לקהל הרחב. מדי שנה, בשבועות או בסוכות, מגיעים אל אזור אגם ברוך אלפי ישראלים, משפחות, ילדים, חובבי טבע וצלמים מקצועיים.

אגם כפר ברוך, שוכן בליבו של עמק יזרעאל וההשלכות של הקמתו נוגעות לרבים מתושבי האזור. כחלק מהתהליך, החליטה מנהלת הפרויקט לקיים מפגש שבו יוצגו מספר אפשרויות להקמת פארק אקולוגי באזור האגם.

במהלך האירוע, שיחל בשעה 17:00, אותו ינחה איש גלי צה"ל העיתונאי והשדר אביב לביא, יתנהלו דיונים במסגרת קבוצות קטנות ושם יתאפשר לתושבים ול’נאמני הסביבה’ להשמיע את דעתם בנוגע לתוכניות המוצעות. ההצעות אשר יונחו על השולחן בקבוצות הדיון מתבססות על תוצאותיו של מפגש קודם שהתקיים בתחילת מרץ השנה.

את המפגש יחתום הסופר מאיר שלו, בהרצאה על המורה לטבע בספרו ’רומן רוסי’, ספר שיש בו שפע תיאורים של הנוף הטבעי והאנושי בעמק יזרעאל.

לפרטים נוספים ולהרשמה: רשות ניקוז ונחלים קישון, טלפון; 04-9099819 ; tali@rnkishon.co.il.