Featured

אנרגיה ירוקה חדשות ירוקות עולם ירוק

השרה להגנת הסביבה, סילמן: להסיר חסמים בהטבות מס לרכב חשמלי

השרה להגנת הסביבה, חברת כנסת עידית סילמן: “תִּמְרוּץ המעבר לרכב חשמלי הכרחי לעמידה ביעדי האקלים של ישראל ולשמירה על אוויר נקי. התחבורה בישראל היא אחד הגורמים המשמעותיים לזיהום האוויר, בעיקר בערים ובריכוזי האוכלוסייה. הכנסה של רכבים חשמליים, לצד פעולות נוספות, עתידה לצמצם את זיהום האוויר ולשמור על בריאות הציבור, ומהווה צעד קריטי במעבר למשק דל פחמן.
השרה להגנת הסביבה, חברת כנסת עידית סילמן. ברקע: משבר זיהום אוויר בעיר | צילום: Depositphotos | עיבוד צילום: שולי סונגו ©
עידית סילמן השרה להגנת הסביבה

"התחבורה בישראל היא אחד הגורמים המשמעותיים לזיהום האוויר, בעיקר בערים ובריכוזי האוכלוסייה. הכנסה של רכבים חשמליים, לצד פעולות נוספות, עתידה לצמצם את זיהום האוויר ולשמור על בריאות הציבור, ומהווה צעד קריטי במעבר למשק דל פחמן. אני קוראת לשרי האוצר והתחבורה ולחברי וועדת הכספים של הכנסת לספק תמריצים למעבר לתחבורה חשמלית בתחום המיסוי וכן בתחומים אחרים במטרה לשמור על אוויר נקי" – כך אמרה היום (יום רביעי, י"א טבת תשפ"ג) השרה להגנת הסביבה, חברת כנסת עידית סילמן.

רוצים עוד עדכונים? הצטרפו אל ’כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות הוותיק של כל המדינה' ב’פייסבוק’ או ב’טוויטר’.

השרה להגנת הסביבה, פנתה אל שר האוצר, בצלאל סמוטריץ', אל שרת התחבורה, מירי רגב ואל יושב ראש ועדת הכספים של הכנסת, חבר כנסת משה גפני, בנושא; 'הטבות המס לרכבים חשמליים' והדגישה את ה-חסמים שיש להסיר במטרה להאיץ את כניסת הרכבים החשמליים לישראל.

לדברי השרה סילמן, הוסיפה, כי; "תִּמְרוּץ המעבר לרכב חשמלי הכרחי לעמידה ביעדי האקלים של ישראל ולשמירה על אוויר נקי"

השרה להגנת הסביבה, סילמן; "התחבורה בישראל היא אחד הגורמים המשמעותיים לזיהום האוויר, בעיקר בערים ובריכוזי האוכלוסייה. הכנסה של רכבים חשמליים, לצד פעולות נוספות, עתידה לצמצם את זיהום האוויר ולשמור על בריאות הציבור, ומהווה צעד קריטי במעבר למשק דל פחמן.

השרה להגנת הסביבה, סילמן; "אני קוראת לשרי האוצר והתחבורה ולחברי וועדת הכספים של הכנסת, לספק תמריצים למעבר לתחבורה חשמלית בתחום המיסוי וכן בתחומים אחרים במטרה לשמור על אוויר נקי" (ראה למטה בדף זה, קישורים אל מכתב השרה ולעמדת המשרד).

בהמשך לדיון שנערך אתמול (שלישי, י"א טבת תשפ"ג) ב-וועדת הכספים של הכנסת בהשתתפות מנכלית המשרד להגנת הסביבה, הגב' גלית כהן, בנושא מתווה המס על הרכבים החשמליים, פנתה, כאמור, היום (ד') השרה להגנת הסביבה, אל שרי האוצר והתחבורה ואל חברי וועדת הכספים.

השרה סילמן, הדגישה את החשיבות ביישום התאמות במתווה המס, במטרה להאיץ את כניסתם של הרכבים החשמליים לישראל, ולהפחית את זיהום האוויר מרכבים.

ממשלה ישראל, קבעה יעד לאומי שעד 2030, ייפסק כמעט לחלוטין יבוא רכבים שאינם חשמליים…

זיהום אוויר מתחבורה הוא הגורם העיקרי לתחלואה ותמותה מזיהום אוויר בישראל. מגזר התחבורה אחראי על כ-40% מנזקי זיהום האוויר ולכ-23% מפליטות גזי החממה במשק.

על כן, תִּמְרוּץ המעבר לרכב חשמלי, כחלק מאסטרטגיה כוללת להפחתת הנסועה והעברתה לאמצעים מקיימים, הכרחי לעמידה ביעדי האקלים של ישראל.

בפרט, ממשל, ישראל, קבעה יעד לאומי שעד 2030, ייפסק כמעט לחלוטין יבוא רכבים ש-אינם חשמליים.

במדינת ישראל בכלל ובמרכזי הערים בפרט, נמדדים ריכוזים גבוהים של מזהמי אוויר מתחבורה. המשרד, פועל להפחתת זיהום אוויר זה, בין היתר באמצעות תמיכה לרכישת אוטובוסים חשמליים, פיקוח על ציי רכב כבדים, קידום אזורי "אוויר נקי" בשיתוף רשויות מקומיות ועוד.

המשרד להגנת הסביבה, סבור, כי החלפה של רכבים פרטיים ומזהמים לרכבים חשמליים, תוביל לצמצום נוסף של זיהום האוויר כתוצאה מתחבורה ותשפר את איכות האוויר.

בנוסף, מעבר לתחבורה חשמלית תורם לצמצום פליטות גזי החממה בישראל, ומהווה כלי חשוב במעבר למשק לאומי דל פחמן.

במכתבה, ציינה השרה סילמן, מספר דגשים שיובילו לתועלת מיטבית לציבור הרחב;

איור תחנת טעינה לרכב חשמלי | צילום: Depositphotos | עיבוד צילום: שולי סונגו ©
תחנת טעינה לרכב חשמלי

הרחבת מגוון וסוגי הרכבים המיובאים – מגוון כלי הרכב החשמליים בעולם גדל במהירות, בדגש על רכבים קטנים וזולים יחסית המותאמים לקהל הרחב. אולם, מגוון כלי הרכב החשמליים המיובאים בישראל, הנו מצומצם יותר וכתוצאה מכך, מגביל את נגישות כלי הרכב לציבור הרחב.

השרה סילמן, ציינה במכתבה, כי בכוונתה לפעול לקביעת יעדי פליטה על יבואני רכב באופן שיחייב אותם לייבא רכבים חשמליים מכל הסוגים המיובאים בצי הרכב שלהם, ובכך להרחיב את המגוון הנגיש לציבור.

הגברת השקיפות באשר למידת העברת הטבת המס מהיבואנים לצרכן – השרה הדגישה, כי על רשות המסים לייצר שקיפות אשר תאפשר לעקוב אחר ניצול הטבת המס, כך שהטבה זו, תועבר במלואה לצרכן.

עוד ציינה השרה, כי יש לדרוש מרשות המסים פרסום לציבור של השפעת הטבת המס על המחיר הסופי לצרכן, ובכך להוביל להגברת התועלת לצרכן.

האצת פריסת עמדות טעינת רכבים חשמליים – קצב פריסת עמדות טעינה עד היום איטי יחסית, ואינו מספק מענה מתאים להאצת קצב כניסת הרכבים החשמליים.

עולה, כי יש צורך על פי הערכות מקצועיות בכ-13,000 עמדות טעינה ציבוריות עד שנת 2025, כדי לאפשר את החדירה הרצויה של התחבורה החשמלית, לעומת 1,070 עמדות ציבוריות בלבד כיום.

בפנייתה, הדגישה השרה הנכנסת לתפקידה, כי על הממשלה לפעול ליישום מהיר של פריסת עמדות טעינה מתקציבים אשר הוקצו בהחלטת הממשלה מספר 542 – קידום תחבורה נקייה ודלת פחמן, ולהוסיף תקציב להאצת והרחבת פריסת עמדות הטעינה.

בנוסף, ציינה השרה סילמן, את החשיבות הקריטית של פיתוח והתאמת רשת החשמל – כך שתוכל לתמוך בהתקנת עמדות טעינה. ללא שדרוג הרשת היא עלולה להפוך לחסם להפעלת עמדות טעינה עקב מחסור ביכולת העברת חשמל".

המשרד להגנת הסביבה, סבור, כי יש לקדם מעבר לתחבורה ציבורית וחלופית ככלי המרכזי להפחתת הנזקים הסביבתיים מתחום התחבורה. המשרד, פועל לצמצום הפגיעה מתחבורה ממונעתציבורית ופרטית, במטרה לשמור על אוויר נקי לתושבי ישראל ולאפשר עמידה ביעדי האקלים של מדינת ישראל.

מכתב השרה להגנת הסביבה, חברת כנסת עידית סילמןהאצת כניסת רכבים חשמליים לשוק הישראלי – המלצות להסרת חסמים.

עמדת המשרד להגנת הסביבה בנושא; עליית מס הקנייה על רכב חשמלי – ועדת הכספים של הכנסת.

הידיעה הובאה באדיבות אתר ירוק נעים.