Featured

מדינה ירוקה

משרד החקלאות, דורש לשמר עץ פיקוס ותיק ועצום בתוואי הרכבת הקלה בעיר תל אביב

לדעת פקיד היערות במשרד החקלאות ופיתוח הכפר, המדובר בעץ פיקוס השדרות (Ficus microcarpa), בן עשרות שנים, עצום בגודלו, בעל נוף ברוחב 18 מ’, המתנשא לגובה של 15 מ’, מדובר בעץ משמעותי מאוד, הנראה למרחוק וזכה לציונים המקסימאליים בערכו לסביבה… מדובר במופע חד פעמי של עץ יוצא דופן – ועל כן הוא ראוי לשימור.
משרד החקלאות, דורש לשמר עץ פיקוס ותיק ועצום בתוואי הרכבת הקלה בעיר תל אביב
משרד החקלאות, דורש לשמר עץ פיקוס ותיק ועצום בתוואי הרכבת הקלה בעיר תל אביב

בגלל רצון להרחיב את הכביש במסגרת העבודות על הרכבת הקלה בגוש דן, מבצע פקיד היערות ב’משרד החקלאות ופיתוח הכפר’ בקרה על תוכניות נתיב הרכבת בהתייחס לעצים בתוואי המסילה והתחנות. במסגרת הבקרה שנעשתה על הקו האדום של הרכבת, מתוך מסמכי סקר העצים, עלה, כי ב’תחנת שאול המלך’ הממוקמת ברחוב מנחם בגין, סומן עץ פיקוס השדרות (Ficus microcarpa),כמי שמיועד ל’כריתה’.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן נעים’ ב’פייסבוק’ או ב’טוויטר’.

במסגרת העבודות על הרכבת הקלה בגוש דן, מבצע פקיד היערות במשרד החקלאות ופיתוח הכפר בקרה על תוכניות נתיב הרכבת בהתייחס ל-עצים בתוואי המסילה והתחנות.

במסגרת הבקרה שנעשתה על הקו האדום של הרכבת, מתוך מסמכי סקר העצים, עולה, כי ב’תחנת שאול המלך’ הממוקמת ברחוב מנחם בגין, סוּמן עץ פיקוס השדרות כמיועד ל’כריתה’, בגלל רצון להרחיב את הכביש על חשבון המדרכה והעץ, הנטוע בה.

דוברת משרד החקלאות ופיתוח הכפר הגב’ דפנה יוריסטה, מסרה לפורטל ’כאן נעים | kan-naim | אתר האינטרנט של כל המדינה’ | סקירת חדשות ואירועים ב’רשויות מקומיות’ כי; לדעת פקיד היערות ב-משרד החקלאות ופיתוח הכפר, המדובר בעץ פיקוס השדרות (Ficus microcarpa), בן עשרות שנים, עצום בגודלו, בעל נוף ברוחב 18 מ’, המתנשא לגובה של 15 מ’, מדובר בעץ משמעותי מאוד, הנראה למרחוק, וזכה לציונים המקסימאליים בערכו לסביבה.

לדעת פקיד היערות במשרד החקלאות, מדובר במופע חד פעמי של עץ יוצא דופן – ועל כן הוא ראוי ל’שימור’.

מבדיקה שערך המשרד עם נת"ע, עולה, כי ההחלטה לכרות את העץ, התקבלה על ידם מתוך ידיעה, כי לא ניתן להעתיקו, בשל תשתיות תת קרקעיות סבוכות ורגישות, לרבות קו מתח גבוה של חברת החשמל ומתוך פתרון כולל לבעיות התנועה באזור.

עם זאת, במשרד החקלאות, עמדו על דעתם, כי ניתן לפתור את בעיית התנועה בתכנון שונה של הצומת, כך שגם יישמר את העץ המרשים.

לאחר דיונים של אנשי פקיד היערות ב’משרד החקלאות ופיתוח הכפר’ עם צוות התכנון התנועתי של נת"ע ו-משרד התחבורה, גובש פתרון הנדסי, כך שבכל שלבי העבודה יישמר ה’פיקוס’.

משרד החקלאות, ימשיך לעקוב מקרוב אחר העבודות בכדי להבטיח, כי הפיקוס ברחוב מנחם בגין פינת מוזס, יישמר וימצא פתרון מוסכם לנתיב התחבורה.

■ מצאתם טעות בכתבה, זה לא נעים! תלחצו כאן ספרו לנו ונתקן.