Featured

מדינה ירוקה

נתניה, הראשונה עפ"י המשרד להגנת הסביבה האוסרת ’מרסס-מים’ המהווה מפגע רעש

בשורה מכבידה על הגננים כש’המשרד להגנת הסביבה’ אוסר מעתה השימוש במכשיר-הגינון, המהווה מפגע רעש שזכה לכינוי; "מרסס-מים", בעקבות שנה של מאבק משפטי על ידי חבר מועצת העיר נתניה, עו"ד אדיר בנימיני, בעקבות פנייתו אל היועמ"ש לממשלה שהכריע במחלוקת המשפטית הקיימת בכל הנוגע לפרשנות החוק וחוקיות השימוש במכשיר.
נתניה, הראשונה עפ
נתניה, הראשונה עפ"י המשרד להגנת הסביבה האוסרת ’מרסס-מים’ המהווה מפגע רעש

מפוחי עלים המרססים מים, באמצעות גננים, ייאסרו מעתה, לשימוש בישראל, החלטה רשמית ברוח זאת הועברה, הבוקר (יום שלישי | ט"ז אייר התשע"ה), מ’המשרד להגנת הסביבה’ אל עיריית נתניה, בעקבות שנה של מאבק משפטי על ידי חבר מועצת העיר נתניה, עו"ד אדיר בנימיני, עד להכרעתו של היועמ"ש לממשלה בבקשה שיכריע במחלוקת המשפטית הקיימת בכל הנוגע לפרשנות החוק וחוקיות השימוש ב-מכשיר-הגינון, המהווה מפגע רעש שזכה לכינוי; "מרסס-מים".

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן נעים’ ב’פייסבוק’ או ב’טוויטר’.

המשרד להגנת הסביבה, נודע, מתכוון להוציא מכתב מנחה בעניין לכל 'הרשויות המקומיות' זאת, כאמור, בנוסף לעיריית נתניה ממנה פעל חבר המועצה עו"ד בנימיני, אשר מסר לפורטל ’כאן נעים | kan-naim | אתר האינטרנט של כל המדינה’ | סקירת חדשות ואירועים ב’רשויות מקומיות’ כי; כזכור, נושא מפוחי עלים המרססים מים ויוצרים רעש, התעורר לראשונה, לפני כשנה כאשר תושבים מנתניה, התלוננו על השימוש שנעשה ב"מרסס-המים".

מכשיר שדומה בפעולותיו למפוּח-אוויר, אך במקום לנשוף אוויר בלבד, הוא מחובר אל מיכל מים, וכל עוד יש בו נוזל כלשהו (לדוגמא לצורך הדברה) במיכל, הוא משלב בין נשיפת האוויר לנשיפת הנוזל במיכל. ברחבי העיר נתניה, פועלים מספר גורמים בתחום ה'גינון' שעושים שימוש במכשיר שבמחלוקת, קבלני גינון, מטעם עיריית נתניה ו-קבלני גינון פרטיים.

על פי הפרשנות של תקנות למניעת מפגעים (מניעת רעש), התשנ"ג-1992, ב-תביעה העירונית נתניה, סברו, כי יש להגדיר את "מרסס המים" כ"אביזר גינון אחר" המותר לשימוש על פי תנאים מסוימים, אין איסור גורף לעשות שימוש בו, להבדיל מן האיסור הגורף הקיים לגבי המפוח אוויר.

לאור זאת, כינס עו"ד אדיר בנימיני, הממונה על הגנת הסביבה בעיריית נתניה, את הוועדה העירונית שבראשותו, לדיון בנושא; ’חוקיות השימוש במפוחי אוויר’. בתום הדיון, סוכם, כי תצא פניה אל המשרד להגנת הסביבה, ומשם התקבלו שתי עמדות סותרות ולכן, הלשכה המשפטית העירונית, חזרה לעמדתה המקורית, ונקבע שוב, כי לא ניתן לאכוף איסור פלילי על שימוש במרססי מים לפי החוק הקיים.

על פי פסיקת בית המשפט העליון בפרשת השר וסגן שר חבר הכנסת לשעבר רפאל פנחסי (מפלגת ש"ס), עמדת היועמ"ש לממשלה ונציגיו היא זו המחייבת מבחינה משפטית את הרשוּת.

בהקשר של 'השלטון המקומי', הייתה לאחרונה, התפתחות נוספת בפרשת מר זאב הרטמן ומר שמעון גפסו מעיריית נצרת-עילית. שם פותחה ההלכה המשפטית, ונאמר, כי; "במקרה בו ’נבחר ציבור’ ב’מועצת הרשות המקומית’ חולק על חוות הדעת של הלשכה המשפטית בעירייה, שמורה לו הזכות, במקרים המתאימים, לפנות אל יועמ"ש לממשלה, כדי שיכריע במחלוקת. בהיעדר מוצא אחר, כך מצא לנכון חבר מועצת עיריית נתניה עו"ד אדיר בנימיני, לעשות במקרה הזה.

חבר מועצת העיר, עו"ד בנימיני, לא הסתיר את קורת רוחו מן ההחלטה של היועץ המשפטי ואמר; "היה זה מאבק ארוך וסיזיפי של למעלה משנה; אין שמח ממני שעמדתנו התקבלה. לא היה לי ספק לאורך כל הדרך שזו העמדה הנכונה.

בדיוק למען רגעים כאלה נכנסתי לפוליטיקה, כדי להילחם למען ’שלטון החוק’. אלה הרגעים בהם אני נזכר בעצה הנבונה כל כל של ראש ממשלת בריטניה לשעבר סר וינסטון צ’רצ’יל; "אל תיכנעו, אל תוותרו, לעולם, לעולם, לעולם – בשום עניין, גדול או קטן, חשוב או זוטר". היו גורמים רבים שעמדו מנגד, ויכולנו להם".

בתיאום עם התביעה העירונית בעיריית נתניה, הומלץ לפרסם האיסור החדש ולאפשר תקופה סבירה להטמעת ההנחיה בקרב ה’גננים’ העושים שימוש ב"מרסס-המים" ברחבי העיר נתניה ו…מטרידים את מנוחת השכנים.