Featured

קהילה ירוקה

המשרד להגנת הסביבה, משבח את פעילות "קמפוס ירוק" של אוניברסיטת חיפה

"התרשמנו מהפעילות הייחודית של אוניברסיטת חיפה בתחום החיסכון במשאבים, ומעבודתם המאומצת של איל אופיר- עוזר בכיר לסגן הנשיא למינהל, ורקפת קרוכמל – רכזת קמפוס ירוק באוניברסיטה, לקדם את תהליכי ההסברה וההטמעה של תהליכי ’יירוק הקמפוס’ בכותלי האוניברסיטה ומחוצה לה", כתבו אנשי המשרד להגנת הסביבה.
המשרד להגנת הסביבה, משבח את פעילות
המשרד להגנת הסביבה, משבח את פעילות "קמפוס ירוק" של אוניברסיטת חיפה

המשרד להגנת הסביבה, משבח את הפעילות של מועצת ’קמפוס ירוק’ ב’אוניברסיטת חיפה’, כך ציינו, שלמה כץ, מנהל מחוז חיפה במשרד להגנת הסביבה, וד"ר דורית באום, מרכזת וועדת שיפוט ל’קמפוס ירוק’ במכתב ששלחו לסגן הנשיא למנהל של האוניברסיטה ברוך מרזן.

אוניברסיטת חיפה, הוסמכה ל"קמפוס ירוק" על ידי המשרד להגנת הסביבה לפני כשנה וחצי, ומאז היא פעלה רבות בנושא. בין היתר חתמה האוניברסיטה על הסכמים לאיסוף ’פסולת אלקטרונית’, אימצה את נחל נדר, הגדילה בצורה משמעותית את ’מיכלי המחזור’ בקמפוס, חנכה ’מרכז אנרגיה’ חדש וחסכוני, פעלה להעלאת מודעות העובדים לנושאים "ירוקים", כשבסך הכול חסכה האוניברסיטה בשנת תשס"ט; 22% בצריכת החשמל, 64% בצריכת הסולר ו-11% בצריכת המים יחסית לשנה הקודמת.

בשבועות האחרונים, השתתפו נציגי ’מועצת קמפוס ירוק’ של אוניברסיטה חיפה במספר כנסים וימי עיון שם הם שיתפו קמפוסים אחרים בתהליכי ההתייעלות האנרגטית שביצעה האוניברסיטה.

"התרשמנו מהפעילות הייחודית של אוניברסיטת חיפה בתחום החיסכון במשאבים, ומעבודתם המאומצת של איל אופיר המשמש עוזר בכיר לסגן הנשיא למינהל, והגב’ רקפת קרוכמל – רכזת קמפוס ירוק באוניברסיטה, לקדם את תהליכי ההסברה וההטמעה של תהליכי ’יירוק הקמפוס’ בכותלי האוניברסיטה ומחוצה לה", כתבו כץ וד"ר באום.

עוד ציינו השניים במכתב, כי "מוסדות נוספים שהוסמכו לקמפוסים ירוקים’ הביעו עניין רב ברעיונות שעלו באוניברסיטה בנושאי חיסכון ו’התייעלות אנרגטית’. לבסוף הם ציינו את שיתוף הפעולה ההדוק לו הם זוכים ממועצת קמפוס ירוק באוניברסיטה".

"נשמח להמשך שיתוף הפעולה ולחשיבה משותפת, כיצד ניתן להרחיב את תהליך ההסמכה לקמפוס ירוק מתמיד, ולהגביר את השיווק של הנושא, בקרב הסטודנטים וחברי הסגל באוניברסיטה", סיכמו השניים.