Featured

קהילה ירוקה

קק"ל: חנכה את "פארק הלוחם" שב’יער חרובית’ לנגיש יותר ל’אנשים עם מוגבלות’

"הנצחה בשבילי היא חיים ואין כמו פארק מלא חיים שינציח חיים שלמים" – כך אמרה רחל לרמן בטקס חנוכת "פארק הלוחם" ב’יער חרובית’, שביקשה להנציח את זכר הוריה על ידי תרומה לקק"ל אשר שיפצה ושידרגה את הפארק למען אנשים עם מוגבלות ◄ אפי שטנצלר, יו"ר קק"ל; "אני רואה בציבור בעלי המוגבלויות חלק בלתי נפרד מהכלל שלמענו פועלת קק"ל.
קק
קק"ל: חנכה את "פארק הלוחם" שב’יער חרובית’ לנגיש יותר ל’אנשים עם מוגבלות’

קרן קימת לישראל (קק"ל), חנכה היום (חמישי), בטקס מרגש ובנוכחות משלחת קהילה יהודית ממדינות ארגנטינה, אורוגוואי ו-צ’ילה את "פארק הלוחם" שב’יער חרובית’. בזכות תרומה שהעניקה הקהילה היהודית באורוגוואי, שידרגה קק"ל בחודשים האחרונים את החניון והפכה אותו לנגיש עוד יותר לאנשים עם מוגבלות.

קק"ל, שדרגה את מגרשי הספורט שבמקום וציפתה אותם באספלט, הציבה מתקני נופש פעיל ה’נגישים’ לאנשים עם מוגבלות, החליפה והוסיפה עשרות שולחנות פיקניק הנגישים לאנשים על כיסאות גלגלים, והציבה שילוט ופחי אשפה מוטמנים חדשים שמסוגלים לאגור יותר אשפה ומוגנים מפני בעלי חיים שמפזרים את הפסולת, שדרוג שמהווה מהפכה בניקיון החניונים.

"הפרויקט הזה, משלב את אהבתי הרבה לשתי מדינות, מדינת הולדתי אורוגוואי והמדינה בו הקמתי את ביתי, ישראל. אני שמחה שבזכות דרך ההנצחה של הוריי, אנשים רבים, יוכלו ליהנות ממתקנים הנפלאים שמציע הפארק" – כך אמרה היום רחל לרמן, אשר באמצעות תרומתה לקק"ל, מתקני הפארק, שופצו ושודרגו והותאמו במיוחד ל’אנשים עם מוגבלות’. "הנצחה בשבילי היא חיים, ואין כמו פארק מלא חיים שינציח חיים שלמים".

בשנות ה-90, הקימה קק"ל את "פארק הלוחם" שב’יער חרובית’ במטרה להעניק לציבור הרחב ובעיקר ל’אנשים עם מוגבלות’ חניון נופש נגיש. החניון שנמצא באזור שמחבר את אזורי השפלה וההר, הוקדש לאנשי כוחות הביטחון שנפגעו במהלך שירותם ומכיל מתקני נופש וספורט המאפשרים פעילות מגוונת לכל המשפחה ובמיוחד לאנשים עם מוגבלות.

מתקני נופש פעיל נגישים לאנשים עם מוגבלות, ב"פארק הלוחם" שב’יער חרובית’

המתקנים מוצבים על משטחי גומי, המאפשרים תנועה נוחה לכיסאות גלגלים, וכל שבילי הגישה רחבים וסלולים באספלט ומאפשרים לכיסאות גלגלים ולבעלי לקויי ראייה, יכולת התמצאות בשטח. ’פארק הלוחם’, נמנה בין החניונים הפופולאריים ביותר באזור המרכז אותו פוקדים כ-20,000 אנשים בממוצע בסופי השבוע ובחגים.

לדברי יו"ר קק"ל מר אפי שטנצלר; "קרן קימת לישראל, רואה בציבור בעלי המוגבלויות, חלק בלתי נפרד מהכלל שלמענו היא פועלת. בשנים האחרונות משקיעה קק"ל מאמצים ומשאבים רבים, כדי לאפשר לבעלי מגבלות גופניות לנוע ולבלות ביערות ובחניונים אשר הוכשרו במיוחד לשם כך, תוך התחשבות בצורכיהם הבטיחותיים והתפקודיים".

במסגרת מדיניותה של קק"ל, הנגישות לכלל הציבור כוללת פעולות רבות, ביניהן; שיפור דרכי הגישה לאתרים, ציפוי שבילים באספלט או ריצופם באבן כדי לאפשר תנועה בכיסא גלגלים; סלילת שבילים בשיפוע מתון (עד 8%); התקנת אבני שפה גבוהות המסייעות ללקויי ראייה להתמצא בשבילים והמונעות אפשרות של התהפכות כיסא גלגלים כתוצאה מירידה מהשביל; הצבת שולחנות פיקניק מתאימים לאדם היושב בכיסא גלגלים; התקנת מכשירים לצליית בשר (מנגל) בגובה מתאים לאדם יושב; הכשרת חניוני רכב בקרבה לאתרי הבילוי והפיקניק וסימון החניונים המותאמים לנכים; התקנת מתקני משחק וספורט המותאמים לנכים; שילוט מותאם, אמצעי קול וצמחייה ארומטית להגברת חוויית הטיול ל’לקויי ראייה’; הצבת מתקני שירותים מותאמים לנכים.