Featured

חדשות ירוקות קהילה ירוקה

חשד ל'עבירות מס' ו'פגיעה בסביבה' תושב רמת גן ו-3 נוספים נעצרו

החשודים, הטמינו את הפְּסֹלֶת ב-אתרים לא חוקיים ברחבי הארץ, תוך פגיעה חמוּרה בתשתיות המדינה וגרמו לזיהום הקרקע, מפעילים את האתרים ובהם גם מחסנים ותחנת דלק פיראטית - ללא רישיון עסק ובניגוד לחוק ◄ החקירה המסועפת, הינה בראשיתה וצפויים מעצרים וזימון חשודים נוספים בהתאם להתפתחות החקירה ◄"הבה נגילה, המהפכה של השרה להגנת הסביבה הגב' גילה גמליאל להגנת הסביבה...".
גילה גמליאל-דִּמְרִי, השרה למשרד הגנת הסביבה ברקע: ערימות של פסולת על קרקע חשופה באחד מהאתרים שאותרו | צילום: המשטרה הירוקה, המשרד להגנת הסביבה | עיבוד צילום: שולי סונגו ©
השרה גילה גמליאל

עכשיו מותר לפרסם; תושב רמת גן ו-3 נוספים, נעצרו הבוקר (יום שני, כ"א בכסלו התשפ"א) על ידי המשטרה, בשתפ המשרד להגנת הסביבה – המשטרה הירוקה, רשות המסים והרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן, בחשד, כי ביצעו עבירות זיוף,  קבלת דבר במרמה, עבירות על חוק התכנון והבניה, הלבנת הון בהיקף של מיליוני ₪, עבירות מס ופגיעה בתשתיות מדינה, בכך שהפעילו תחנות מעבר ללא רישיון, והשליכו פסולת ב'מטמנות' לא חוקיות באזור מרכז הארץ.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו אל ’כאן ישראל כאן נעים | אתר החדשות המקומיות הוותיק של כל המדינה' ב’פייסבוק’ או בטוויטר.

נאמר בהודעה משותפת לדוברות המשטרה (תל אביב) והמשרד להגנת הסביבה, נמסר, כי בתום חקירה סמויה בת שנה, שראשיתה עם קבלת מידע מ'המשטרה הירוקה' הזרוע העיקרית העומדת לרשות המשרד להגנה על הסביבה בתחום האכיפה וההרתעה, על כך שמספר חשודים מעבירים על פי החשד באופן שיטתי ומאורגן, פסולת גוּשית, גזם ו-פסולת בניין ממרכז הארץ אל תחנת מעבר פיראטית באזור המרכז.

לאחר מכן, החשודים, הטמינו את הפְּסֹלֶת ב-אתרים לא חוקיים ברחבי הארץ, תוך פגיעה חמוּרה בתשתיות המדינה וגרמו לזיהום הקרקע, מפעילים את האתרים ובהם גם מחסנים ותחנת דלק פיראטית – ללא רישיון עסק ובניגוד לחוק.

'עבירות מס' ו'פגיעה בסביבה'; החקירה המסועפת, הינה בראשיתה וצפויים מעצרים וזימון חשודים נוספים

עם סיום איסוף הראיות הנדרשות, תוך הפעלת אמצעים טכנולוגים שונים, עברה החקירה הבוקר (שני) אל השלב הגלוי, בו צוותים משולבים של בלשי המשטרה בשתפ עם המשטרה הירוקה (העוסקים בפעילויות פיקוח ואכיפה), הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן ו-רשות המסים (חקירות מכס ומס ערך מוסף תל אביב והמרכז, תחנת מס ערך מוסף גוש דן, היחידה הארצית לבלו ומס קניה) עכבו את כלל החשודים לחקירה במשרדי היחידה המרכזית במחוז תל אביב בחשד למעורבות בפרשיה.

המשטרה הירוקה, לוגו

במסגרת החקירה שהפכה זה עתה ל'גלויה' עוּכבו החשודים לחקירה, כאשר בלשי המשטרה, ערכו חיפוש בבתיהם ובמשרדים לשם תפיסת מסמכים והתקני אחסון העשויים להיות רלוונטיים לחקירה, לצד תפיסת 7 משאיות לשם הליך חילוט, לאחר שעלה החשד, כי באמצעותם בוּצעו חלק מהעבירות.

בהודעה דוברות משותפת לדוברות המשטרה (תל אביב) והמשרד להגנת הסביבה, נמסר, על ידי יגאל הבשור, לאתר כאן ישראל כאן נעים | אתר החדשות המקומיות הוותיק של כל המדינה' כי כעת החקירה המסועפת, הינה בראשיתה וצפויים מעצרים וזימון חשודים נוספים בהתאם להתפתחות החקירה.

גילה גמליאל – הבה נגילה, המהפכה של השרה להגנת הסביבה 

אין ספק, כי מאז כניסתה של השרה להגנת הסביבה האחראי על שמירת הסביבה בישראל וחברת הכנסת מטעם מפלגת הליכוד, הגב' גילה גמליאל-דִּמְרִי, ניכרת מהפכה של ממש בביצועי המשרד, שנשכח, וכעת הוא הופך למרות הבירוקרטיה והחסמים למשרד חשוב מאד בחיי התושבים.

כב' השרה גמליאל ממלאת בעקשנות והתמדה מאז נכנסה לתפקידה את תפקידו של המשרד להגנת הסביבה בקביעת מדיניות ארצית, פיתוח אסטרטגיות, הכנת תקנים וקביעת קדימויות להגנת הסביבה, על הצד הטוב.

ערימות של פסולת על קרקע מזוהמת באחד מאתרי הפסולת הלא חוקיים שאותרו על ידי 'המשטרה הירוקה' של משרד הגנת הסביבה | צילום: המשטרה הירוקה, המשרד להגנת הסביבה | עיבוד צילום: שולי סונגו ©
ערימות של פסולת

מרגישים את ההתחדשות והמהפכה בגופים וחברות ממשלתיות בתחומי הגנת הסביבה שתחת אחריותה של השרה הגב' גמליאל, כמו; רשות הטבע והגנים, החברה לשירותי איכות הסביבה, רשות נחל הירקון ורשות נחל הקישון, החברה להגנות מצוקי הים התיכון, חברת פארק אריאל שרון.

כזכור, בעבר, היה שם 'המשרד המשרד לאיכות הסביבה' ומאז החלטת ממשלה מס' 193 מיום 25 ביוני 2006, אישרה הממשלה את בקשת השר הממונה על המשרד, גדעון עזרא זיכרונו לברכה, לשנות את שם המשרד והוא נקרא מאז; "המשרד להגנת הסביבה".

אי אפשר להתעלם מכב' השרה הגב' גילה גמליאל הממלאת את המשאלה של הציבור הרחב בזמן הקצר בו היא מכהנת על הצד הטוב ביותר, למעט "תקלת הקורונה" (עמידה בלינץ' ציבורי) ממנה החלימה שעדיף, כי נשכח/ נמחל לה לאחר שהודתה בשיקול דעתה המוּטעה ועל השפעתו על אמון הציבור בממשלה והנראות הציבורית; "אני צריכה לנקוט בחוּמרה וכאן טעיתי" – הודתה ביושר.

כהוקרה על "המפכה השקטה והירוקה" שהיא עושה במשרד להגנת הסביבה, כאשר גם ראש הממשלה מר נתניהו, בא לעזרתה / בתמיכתו, לֹא בִּכְדִי, נראה לי ככותב שורות אלו, כי היא ראויה לכל ציון לשבח במלחמתה על החוק ועל הגנת הסביבה המתבטאת במקרים כגון זה שהבאנו כאן.