Featured

קהילה ירוקה

שר החינוך, והשר להגנת הסביבה, העניקו תעודות הסמכה ל-92 בתי"ס ירוקים ול-160 גנים

עד היום הוסמכו 232 בתי ספר ירוקים, ועוד 274 גני ילדים ירוקים ◄ בתי הספר, צמצמו את השימוש במים, חשמל ונייר ומחזרו בקבוקים, נייר, סוללות וחומרי פסולת נוספים ◄ השר להגנת הסביבה: בתי הספר, הזוכים, מוכיחים, כי אפשר להתנהל אחרת בסביבת החיים
שר החינוך, והשר להגנת הסביבה, העניקו תעודות הסמכה ל-92 בתי
שר החינוך, והשר להגנת הסביבה, העניקו תעודות הסמכה ל-92 בתי"ס ירוקים ול-160 גנים

שרי החינוך והגנת הסביבה העניקו היום (חמישי) בגני התערוכה, תל-אביב, בטקס חגיגי תעודות הסמכה ל- 92 בתי ספר, אשר גייסו את כל מערך בית ספרם, לצורך עבודה במתכונת ירוקה. יצוין, כי עד היום הוסמכו 232 בתי ספר במתכונת ירוקה ועוד 274 גני ילדים.

מדובר במוסדות חינוך, אשר, הציבו להם ליעד להתאים את חיי המוסד למתכונת של התנהלות ירוקה. בתוך כך, גיבש כל אחד מהם מדדים סביבתיים לעבודה.

בתי הספר, שילבו בתכני הלימוד נושאים בעלי זיקה לאיכות הסביבה. במקצועות הלימוד גיאוגרפיה, מדעים וחברה, שילבו מוסדות החינוך 30 שעות לימוד שנתיות.

כמו-כן, הצליחו מוסדות החינוך, לצמצם את השימוש במים, חשמל ונייר וכן ולבצע איסוף של פסולת לצורך מחזור – בקבוקים (לפי חוק הפיקדון), נייר, סוללות, מיכלי משקה גדולים, פסולת אורגנית, טיונרים ו-פסולת אלקטרונית.

לצד אלה, ביצעו המוסדות פעילות ענפה למען הקהילה והרשות ותוך גיוסם לביצוען של פעילויות ירוקות, כגון; הגברת המודעות למחזור, הסברה בנושאים סביבתיים שונים; איסוף צואת כלבים, הפחתת שימוש בשקיות ניילון וטיפוח מתמשך של אזורים מוזנחים.

השר להגנת הסביבה, ארדן

כחלק מתהליך ההסמכה, מינה כל אחד מבתי הספר; "מועצה ירוקה", בה השתתפו נציגי תלמידים, מורים וקהילה. המועצה, צפויה להמשיך ולהטמיע תכנים ו"פעילויות ירוקות" בתוך חיי המוסד החינוכי.

כאמור, עם קבלת ההסמכה מטעם שרי החינוך והגנת הסביבה, מפוקחים בתי הספר המוסמכים על ידי צוות מטעם נציגי משרד החינוך, והמשרד להגנת הסביבה, כדי לוודא שבתי הספר, עומדים בקריטריונים של תעודת ההסמכה, ולצורך המשך פעילותם המבורכת למען הסביבה.

השר להגנת הסביבה, ח"כ גלעד ארדן; "בתי הספר, הזוכים, מוכיחים, כי אפשר להתנהל אחרת בסביבת החיים. אני מייחס חשיבות רבה ליכולת של מערכת החינוך, להשפיע על כלל הציבור דרך החינוך הסביבתי, ובשל כך, הצבתי נושא זה, כאחד מחמשת היעדים המרכזיים של המשרד להגנת הסביבה.

שר החינוך, גדעון סער

ברצוני לבשר, כי השנה, תקציב החינוך של המשרד להגנת הסביבה, הוגדל פי 6 מן השנה שעברה, מ-5 מיליון ₪ לכ-30 מיליון ₪.

המשרד להגנת הסביבה, ימשיך בתנופת עשייה בתחום, בדרך להוביל ל"מהפכה ירוקה" באורח חיינו" – סיכם השר ארדן.

שר החינוך, ח"כ גדעון סער; "אני מברך את בתי הספר והגנים על פעילותם הנרחבת למען הסביבה. אני רואה בדור הצעיר, חלוץ של השינויים הנדרשים בסביבת החיים של כולנו.

אני בטוח, כי ילדי הגנים ותלמידי בתי הספר, יצליחו להשפיע לא רק על סביבת לימודיהם, אלא גם על אורח החיים בבית הוריהם. דרך ילדי ישראל, נראה עוד בית משתנה ועוד בית משתנה ועוד הרבה בתים המשנים את אורח חייהם".