Featured

קהילה ירוקה

פיטר תירוש, ממייסדי קבוצת סטוקטון, הלך לעולמו לאחר מחלה קצרה

גיא אליצור, מנכ"ל קבוצת סטוקטון; "פיטר היה אדם מדהים ומיוחד, שהציב את השירות לחברה בראש סדר העדיפויות שלו. הוא לא היה רק המייסד והמנהיג של סטוקטון, הוא היה מעין אב ואח גדול לאלה שעבדו איתו… מותו של פיטר הותיר חלל גדול בלב כל מי שהכיר אותו או זכה לעבוד איתו. סטוקטון הייתה משפחתו השנייה ורוחו תנחה אותנו תמיד, בעת שסטוקטון ממשיכה לקדם את חזונו של פיטר לעתיד ירוק יותר".
פיטר תירוש, ממייסדי קבוצת סטוקטון, הלך לעולמו לאחר מחלה קצרה
פיטר תירוש, ממייסדי קבוצת סטוקטון, הלך לעולמו לאחר מחלה קצרה

קבוצת סטוקטון (STK), החברה המובילה בפיתוח, בייצור ובשיווק מוצרי הדברה ביולוגיים המבוססים על תמציות צמחים, הודיעה היום (שני, י"ג באדר א’ התשע"ו) בצער רב על פטירתו של פיטר תירוש, מייסד קבוצת סטוקטון, שנפטר ביום שישי, 19 בפברואר 2016, לאחר מחלה קצרה. הלווייתו התקיימה אתמול (ראשון, 21 בפברואר (2016, בקיבוץ שדות ים שליד קיסריה.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן נעים’ ב’פייסבוק’ או ב’טוויטר’.

"פיטר היה אדם מדהים ומיוחד, שהציב את השירות לחברה בראש סדר העדיפויות שלו. הוא לא היה רק המייסד והמנהיג של סטוקטון, הוא היה מעין אב ואח גדול לאלה שעבדו איתו", אמר מר גיא אליצור, מנכ"ל קבוצת סטוקטון והוסיף; "מותו של פיטר הותיר חלל גדול בלב כל מי שהכיר אותו או זכה לעבוד איתו. סטוקטון הייתה משפחתו השנייה ורוחו תנחה אותנו תמיד, בעת שסטוקטון ממשיכה לקדם את חזונו של פיטר לעתיד ירוק יותר".

תירוש, עסק בתחום ’הגנת היבולים’ במשך כל חייו המקצועיים. הקריירה שלו החלה ב-1970 בפרויקט של ארגון המזון והחקלאות של האו"ם במרכז אמריקה. לאחר מכן, הוא המשיך ל-23 שנות קריירה ב-מכתשים אגן (משנת 1972 עד 1994).

ב-1994, עזב תירוש את מכתשים אגן והקים את "אגרימור", שהתפתחה מאוחר יותר ל’סטוקטון’. בשנים הראשונות, תירוש, עבד לבדו ופיתח חברה מסחרית מצליחה. מאוחר יותר, יד ביד עם בנו זיו תירוש, ששימש כמנכ"ל סטוקטון עד סוף שנת 2015, הפכה החברה לקבוצת סטוקטון, המתמחה בפיתוח, בייצור ובשיווק מוצרי הדברה ביולוגיים המבוססים על תמציות צמחים.

תירוש, עבד ללא לאות למען התעשייה שלנו. הוא היה מסור לאדמה ול-חקלאות ובה בעת השקיע המון זמן, אנרגיה וכסף במחקר ובייצור של ’הגנה ביולוגית על צמחים’. הוא שאף להפוך את העולם לירוק יותר, צמח אחר צמח, על מנת ליצור יבול בריא יותר לדור הבא.

פיטר תירוש, נולד ב-1940 בקזחסטן להורים יהודים ילידי פולין שברחו מהכיבוש הנאצי. שנות חייו הראשונות עברו עליו כמהגר ובמחנות פליטים. הוא איבד את אביו ואחד מאחיו הצעירים במהלך המלחמה. תירוש, הגיע למדינת ישראל בראשית דרכה, בשנת 1949, וגר בקיבוץ שדות ים, שבו שירת מאוחר יותר כקצין בסיירת צנחנים. 45 שנות הקריירה של תירוש, התמקדו בתעשייה הבינלאומית של הגנת היבולים, בהן 22 שנים במכתשים אגן (אדמה) ו-21 שנה בסטוקטון.

פיטר תירוש חי בעיר נתניה, ישראל, ובמיאמי, פלורידה. הוא הותיר אחריו את בת זוגו, רחל לוי, בנו זיו תירוש, בתו זוהר תירוש-פולק וחמישה נכדים.

█ אודות קבוצת סטוקטון

קבוצת סטוקטון (Stockton) מתמחה בפיתוח ובשיווק מוצרי הדברה ביולוגיים המבוססים על תמציות צמחים. החברה מתמקדת בשילוב מוצרים אלה לצד מוצרים כימיים קונבנציונליים, בתכניות ריסוס חקלאיות ליצירת סביבה חקלאית מאוזנת, נקייה ובריאה יותר. לסטוקטון תכנית מחקר ופיתוח פעילה ליצירת מוצרים טבעיים עתידיים ל’הגנת יבולים’.

במיוחד עבור תחום זה, קבוצת סטוקטון, הקימה מרכז מחקר ופיתוח ייחודי בישראל והיא משקיעה בו משאבים רבים לפיתוח שלל מוצרי הדברה ביולוגיים.

הקבוצה פיתחה מגוון רחב של מוצרים המותאמים במיוחד לכל אזור על פי הדרישות, הפרמטרים הביולוגיים וההנחיות הרגולטוריות שבו והיא פועלת ביותר מ-35 מדינות מסביב לעולם.

מוצר הדגל של הקבוצה Timorex Gold®, משמש לטיפול בספקטרום רחב של מחלות צמחים. המוצר מדגים יעילות זהה ל-קוטלי פטריות כימיים והוא מתאים לשימוש ביבולים קונבנציונליים ואורגניים כאחד. Timorex Gold® הוא מוצר רשום הנמכר ביותר מ-30 מדינות.

סטוקטון, היא חברה בינלאומית שנוסדה בשנת 1994 כחברה בבעלות פרטית, וכיום היא מעסיקה 40 עובדים בישראל וכ-120 עובדים נוספים מסביב לעולם. החברה מפעילה משרדים ב-20 מדינות והיא פועלת בכ-40 מדינות שונות בעולם.

█ הספד באתר סטוקטון

█ להבעת תנחומים, אנא כתבו אל: rememberingpeter@stockton-ag.com, תנחומיכם יופיעו באתר שלנו.

בשם בני משפחתו של פיטר תירוש ז"ל, חבריו וקבוצת סטוקטון, אנו מודים לכם על התנחומים שלכם.

█ אל מידע נוסף, בקרו באתר: http://www.stockton-ag.com או צרו קשר עם ג’ודי ג’מוי בטלפון; 052-7599242 או בדוא"ל; judy@stockton-ag.com

■ מצאתם טעות בכתבה, זה לא נעים! תלחצו כאן ספרו לנו ונתקן.