Featured

אנרגיה ירוקה

השר להגנת הסביבה ח"כ עמיר פרץ: יש להעביר את ההכרעה על ייצוא הגז לכנסת

השר להגנת הסביבה מר עמיר פרץ; ״צריך לעשות כאן סדר חדש ואני לא חושב ש’וועדת ששינסקי,’ סיימה את תפקידה – על הוועדה להמשיך ולבדוק את הרווח של אזרחי ישראל ממשאבי הטבע ואין שום סיבה שמדינת ישראל תתנצל על כך שהיא דורשת את מה שמגיע לה״.
השר להגנת הסביבה ח
השר להגנת הסביבה ח"כ עמיר פרץ: יש להעביר את ההכרעה על ייצוא הגז לכנסת

השר להגנת הסביבה ח"כ עמיר פרץ, נאם ב’כנס הסביבה של המחר’, ואמר, כי; ״ההחלטה על ייצוא הגז היא מקיפה ביותר ואיננה חד פעמית. מדובר בהחלטה שיש לה השפעה רב דורית, ומוטב שהדיון בה יהיה רחב ככל האפשר ועם נציגות של כל הגורמים הפוליטיים הישראלים ולא רק של מי שבממשלה".

"על מנת להגן על צרכי אזרחי מדינת ישראל, אנו דורשים שלמשק הישראלי, יוקצה לפחות 600 BCM של גז טבעי. בכך נוכל להרחיב באופן משמעותי את היקף התחבורה שתעבור לגז טבעי, ותפסיק להשתמש ב’דלק מזהם’.

ענף התחבורה הוא הגורם המזהם ביותר בישראל כיום ואנחנו לא מוכנים להשלים עם הקצאת כמות גז כל כך קטנה של כ-40 BCM לתחום זה, כפי שהקצתה ’ועדת צמח’".

השר פרץ, התייחס גם לסוגיית ’משאבי הטבע’, ואמר, כי; ״צריך לעשות כאן סדר חדש ואני לא חושב ש’וועדת ששינסקי’, סיימה את תפקידה – על הוועדה, להמשיך ולבדוק את הרווח של אזרחי ישראל ממשאבי הטבע, ואין שום סיבה שמדינת ישראל, תתנצל על כך שהיא דורשת את מה שמגיע לה״.