Featured

אנרגיה ירוקה

השר להגנת הסביבה, בירך על התחלת הזרמת הגז הטבעי אך מתנגד לייצוא הגז הישראלי

השר להגנת הסביבה, עמיר פרץ, ערך דיון עם הנהלת המשרד בעניין משק הגז הטבעי ובירך היזמים בראשות יצחק תשובה על התחלת הזרמת הגז ◄ השר להגנת הסביבה, פרץ; "זוהי בוודאי תרומה כלכלית חשובה מאד של היזמים בראשות יצחק תשובה ומפנה חשוב הן מבחינה כלכלית והן מבחינה סביבתית, הגז הטבעי הוא חלק מפעילות לאומית ארוכת טווח שבה המשק הישראלי יעבור בהדרגה לשימוש בגז טבעי בכל התחומים" ◄ בדיון נדונו הדרכים להכרזת הגז הטבעי כנכס לאומי ישראלי.
השר להגנת הסביבה, בירך על התחלת הזרמת הגז הטבעי אך מתנגד לייצוא הגז הישראלי
השר להגנת הסביבה, בירך על התחלת הזרמת הגז הטבעי אך מתנגד לייצוא הגז הישראלי

בדיון פנימי שערך אמש (שלישי) השר להגנת הסביבה, ח"כ עמיר פרץ, עם בכירי המשרד, בירך השר על הזרמת הגז הטבעי, ואמר, כי; "יש לשמור על עתודות הגז כנכס לאומי וכחלק מפעילות המשק לטווח הארוך״.

השר פרץ, רואה בגז הטבעי כמצרך לאומי כלכלי- חברתי וסביבתי מהמעלה הראשונה.

עוד אמר השר, כי לא ברור לחלוטין מה יהיו היקפי הגז הריאליים ב"שדה לוויתן", ולכן אסור להגיע למצב בו מחד ישראל תייצא גז, ומצד שני בתוך זמן קצר יחסר גז למשק הישראלי״.

בדיון הוצגה תחזית הביקושים של המשק הישראלי על מגזריו השונים ל’גז הטבעי’, לצד המלצות ’ועדת צמח’ המתירות ייצוא נרחב של משאב זה אשר ישאיר את ישראל ללא גז טבעי ישראלי, כבר בתוך שנים בודדות.

כידוע, המלצות ועדת צמח מתבססות על השערות לפיהן היצע הגז גבוה בהרבה ממה שקיים בפועל במאגרים.

כך, למשל, לאחר שכבר פורסם דו"ח הוועדה, התברר, כי מספר מאגרים עליהם התבסס הדו"ח מכילים הרבה פחות גז ממה ששיערו מלכתחילה.

השר פרץ, הבהיר, כי; ״יש לעשות הכל כדי לשמור על הגז הטבעי כחלק מפעילות לאומית ארוכת טווח שבה המשק הישראלי יעבור בהדרגה לשימוש בגז טבעי בכל התחומים.

מעבר זה, יביא להוזלת עלויות בפעילות הכלכלית של התעשייה הישראלית, יביא להורדת מחירי המוצרים במדינת ישראל, וכמו כן להוזלת יוקר המחייה המשפחתי, בשל השימוש שילך ויגבר הן בצריכה המשפחתית והן בצריכה בתחומים נוספים לרבות תחבורה ציבורית ופרטית. כל אלה ביחד, יביאו להגדלת התחרותיות במשק ולצמיחה כלכלית, וכן, יוזילו את יוקר המחייה".

השר פרץ, סיכם, ואמר, כי; "ישנה חשיבות להכריז על הגז הטבעי כנכס לאומי שיהיה חלק חשוב בהתפתחות המשק הישראלי וסביבה מוגנת".