Featured

מדינה ירוקה

השר גלעד ארדן: הישג במאבק לביטול כפר הנופש ב'פלמחים': המועצה הארצית תדון בעניין

השר ארדן; "האינטרס הציבורי, מחייב את המועצה הארצית לקיים דיון בדחיפות ולגנוז סופית את הקמת המלון…" ◄ עפ"י התוכנית שעל הפרק במקום מלון ומגרשי חניה, הציבור, ייהנה מגישה לים תהיה ללא תשלום ומשבילים ארכיאולוגיים במים וביבשה.
השר גלעד ארדן: הישג במאבק לביטול כפר הנופש ב'פלמחים': המועצה הארצית תדון בעניין
השר גלעד ארדן: הישג במאבק לביטול כפר הנופש בפלמחים: המועצה הארצית תדון בעניין

לאחר התערבות אישית ואינטנסיבית מצד השר להגנת הסביבה מר גלעד ארדן, החליטה היום (שלישי), ’הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה מרכז’, להקפיא את הקמת כפר הנופש בפלמחים, ולבקש מהמועצה הארצית לתכנון ולבנייה לדון בשינוי תוכנית מתאר ארצית, ולהכריז על אזור חוף פלמחים כ’גן לאומי’.

החלטה של המועצה הארצית בעניין תגנוז את התוכנית להקים כפר נופש על החוף. חוף ים השוכן במישור החוף הדרומי, מדרום לראשון לציון, ולנחל שורק, ליד קיבוץ פלמחים,

כתוצאה מכך, חוף פלמחים – יישאר פתוח לכלל הציבור, ולא יהפוך לעסק כלכלי הפותח שעריו רק עבור מי שישלם מאות שקלים ללילה.

עפ"י התוכנית שעל הפרק במקום מלון ומגרשי חניה, ייהנה הציבור, מגישה אל ים תהיה ללא תשלום ומשבילים ארכיאולוגיים במים וביבשה.

המהלך התאפשר לאחר מעורבות אישית ואינטנסיבית של השר להגנת הסביבה, ח"כ גלעד ארדן, שאף הגיע באופן חריג לדיון שקיימה הוועדה בנושא בשבוע שעבר, בעקבות החלטת ’הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה מרכז’, להקפיא את הקמת כפר הנופש בפלמחים, הגיב השר להגנת הסביבה, מר גלעד ארדן, ואמר, כי; "הממשלה, קבעה באופן ברור שבנושא הזה האינטרס הציבורי גובר על האינטרס העסקי, ובאופן תקדימי החליטו למנוע מקבלן לממש את תכוניותיו ולהשאיר את החוף פתוח לכלל הציבור.

אותו אינטרס ציבורי מחייב את המועצה הארצית לדון בדחיפות בנושא ולגנוז סופית את הקמת כפר הנופש שישרת מעטים ויגזול מכלל האזרחים משאב חוף ייחודי".

החלטת ’הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה מרכז’, היא תוצאה של מאבק ארוך שהוביל השר גלעד ארדן. לפני כשנתיים הביא השר את נושא הקמת כפר הנופש לדיון בממשלה שדנה לראשונה בהיסטוריה בעתידו של חוף, ולבסוף, החליטה להציל אותו.
כתוצאה מהחלטה זו, הוטל על ’רשות הטבע והגנים’ להכין תוכנית להפיכת האזור ל’גן לאומי’ ולבחון האם והיכן למקם בו את כפר הנופש. לבסוף לא נמצא באזור מקום המתאים לשמש לכפר נופש, והתוכנית שנידונה היום (שלישי), בוועדה מבטלת כליל את הקמת כפר הנופש על החוף.

לפני כשבועיים, בעקבות פניית השר ארדן, אל משרד הביטחון, הודיע המשרד להגנת הסביבה, כי הוא תומך בביטול כפר הנופש, וכי בשל פעילות בסיס פלמחים הסמוך, לא מתאפשרת כל פעילות לילית באזור, לרבות לינה.

מוקדם יותר היום, חשף המשרד להגנת הסביבה, מסמכים של מינהל מקרקעי ישראל, המפריכים את טענת היזמים ומעידים, כי המדינה, ניהלה עימם משא ומתן על גובה הפיצויים שישולמו להם.