Featured

קהילה ירוקה

אור עקיבא: האקליפטוסים שניטעו לייבוש הביצות בסכנה

מבצע להצלת חורשה ותיקה באור עקיבא ◄ להבדיל מבני אדם ובעלי חיים שזמנם קצוב – טיפול נכון בעצים יכול להכפיל ולשלש את חייהם ◄ פרויקט ההצלה, שימשך כשנתיים ממומן על ידי חברת דקסון שממוקמת בסמוך כחלק מתרומתה לקהילה.
אור עקיבא: האקליפטוסים שניטעו לייבוש הביצות בסכנה
אור עקיבא: האקליפטוסים שניטעו לייבוש הביצות בסכנה

עצי האקליפטוס שניטעו בעיר חדרה וסביבתה זאת כדי לסייע בייבוש הביצות מילאו תפקיד היסטורי חשוב, אולם כעת מתברר, כי לאחר שרובם עברו את גיל המאה חלקם נמצא בסכנה. עיריית אור עקיבא בסיוע מקצועי של "הקרן הקיימת לישראל", נחלצו למבצע להצלת חורשה של כ-120 עצי איקליפטוסים מראשית ההתיישבות שעמדה בפני כליה בשל התפשטות פטריות כתוצאה מהחלשות העצים. פרויקט ההצלה, שימשך כשנתיים ממומן על ידי חברת דקסון שממוקמת בסמוך כחלק מתרומתה לקהילה.

את פרויקט ההצלה מבצע עודד יפה מרפא העצים מ"מעבדת שלפ" בעיר נס ציונה, בעל ניסיון עשיר בהצלה ושיקום של "עצים חולים".

בשלב הראשון מספק יפה, לעצים הזקוקים לכך אינפוזיה שמוחדרת לתוך הגזע ומספקת לעץ חומרים חיוניים. בהמשך יבוצע טיפול מקיף לסילוק הפטריות והמזיקים שפשטו על העצים.

לדברי יפה, להבדיל מבני אדם ובעלי חיים שזמנם קצוב פחות או יותר, ניתן להאריך את חייהם של עצים ותיקים לפרק זמן ממושך ואף להכפיל ולשלש את אורך החיים בעזרת טיפול נכון והגנה מפני מחלות ומזיקים התוקפים אותם.

את הפרויקט מלווה באופן אישי, רחמים צאלח מנכ"ל עיריית אור עקיבא, שביקר בחורשה. עודד יפה, יודע לספר, כי; "מספר שבעת הטיפול בעצים מתקבצים מסביב ילדים, בני נוער וסקרנים ששואלים שאלות רבות ולומדים תוך כדי על חשיבות שמירת הצומח".

אתר מעבדת שלפ, בכתובת הבאה: www.shelef.co.il