Featured

סביבה | אקולוגיה

תוכנית רב שנתית לשימוש באנרגיה סולארית

כפי שמתקבלות החלטות במועצת העיר נראה כי החלטה חשובה נוספת של חבר המועצה אבי ללום לא תעבור בגלל משחקי כבוד של הקואליציה
תוכנית רב שנתית לשימוש באנרגיה סולארית
ללום; "ניצול המשאבים הקיימים אצלנו בשפע"

כל מבני הציבור החדשים וכאלה שיעברו שיפוץ או הרחבה – יותאמו להפעלה באנרגיית השמש באמצעות קולטנים-כך החליטה מועצת עיריית תל אביב.

בעקבות ההחלטה המהפכנית של מועצת עיריית ת"א הקובעת, כי כל מבני הציבור החדשים שיוקמו או כאלה שיעברו שיפוץ – יעברו לשימוש באנרגיה סולארית באמצעות קולטנים קורא אבי ללום חבר המועצה למרים פיירברג-אכר ראש עיריית נתניה, לקבל החלטה זהה.

חבר המועצה אבי ללום, שהודיע, כי ייקח על עצמו לקדם את הנושא בנתניה אומר: "עיריית ת"א משמשת דוגמא טובה בכל הקשור לנושאים סביבתיים, זה כנראה כתוצאה מכך שההכרה בחשיבות הנושאים הסביבתיים גבוהה, המעבר לשימוש באנרגיה המבוססת על אור וחום השמש, חייבת להיות אחד הפרויקטים שיכולים להביא לשיפור כלכלי ולפיתוחה של העיר נתניה".

על פי ההצעה המקורית של פאר ויסנר, חבר מועצת עיריית ת"א, לבד מבניין עיריית ת"א, יוסבו לשימוש באנרגיה סולארית גם היכל התרבות, האגף החדש במוזיאון ת"א לאמנות, המכללה האקדמית ביפו, "אוהל שם", גן הילדים החדש ברחוב שוהם ברמות צהלה ועוד. בניינים פרטיים שיעברו לשימוש באנרגיה סולארית יקבלו תמריצים כגון אישורי תוספות בניה.

השימוש באנרגיית השמש יחסוך למדינה מעל 2 מיליארד דולר. ארכיונעים.

לדברי אבי ללום, חבר מועצת העיר נתניה; "לאנרגיה הסולארית יתרונות רבים: היא שומרת על משאבי הטבע שלנו, אינה יוצרת זיהום אוויר, מים וקרקע והיא מבוססת על אחד המשאבים הקיימים אצלנו בשפע – שמש. השיטה האחת היא באמצעות פאנלים שטוחים מודולאריים על גגות המבנים וצדי בניינים שקולטים את אור השמש ומייצרים חשמל והשיטה השנייה היא באמצעות חום השמש ועובדת על עקרון דוד השמש. שיטה זו משמשת בדרך כלל לחימום, מיזוג וקירור או לייצור חשמל באמצעות תחנות כוח".

מבדיקה שנערכה ע"י ארגון גרינפיס עולה, כי בישראל, יש הרבה יותר שעות אור ממדינות אחרות שכבר משתמשות באנרגיה סולארית שכן זה משתלם מכל בחינה – גם כלכלית וגם סביבתית, שכן תהליך ייצור החשמל מזהם את הסביבה. הטכנולוגיה קיימת ואפשר להחליף גם את כל תחנת רדינג בתחנת כוח סולארית. בדקנו ומצאנו שבטווח הארוך, מעבר לשימוש באנרגיית השמש יחסוך למדינה מעל 2 מיליארד דולר במשך 20 שנה. זה ניתן לביצוע ויפה שעה אחת קודם".

בארה"ב לדוגמה קיימים כ-300 אלף בתי מגורים סולאריים ובגרמניה כ-50 אלף בתים. בישראל יש כבר מספר פרויקטים המבוססים על השמש, בין השאר בשדה בוקר, במצפה כליל בגליל ועוד.