Featured

סביבה | אקולוגיה

79% מהציבור רוצה שנבחריו יתבטאו יותר בתקשורת בנושאי איכות סביבה

ישנה ירידה משמעותית בקרב הציבור את תפיסת רמת איכות הסביבה באזור מגוריהם.
79% מהציבור רוצה שנבחריו יתבטאו יותר בתקשורת בנושאי איכות סביבה
Stand sviva gov Enviromen_t180_01.jpg

79% מהציבור רוצה שנבחרי הציבור וחברי רשויות יתבטאו יותר בתקשורת בנושאי איכות הסביבה. כך עולה מנתוני סקר שערך מכון הסקרים "שילוב" בהנהלת ישראל אוליניק, עבור המשרד לאיכות הסביבה, לקראת יום עיון בנושא שנערך לראשונה, היום (9.6.04) במרכז הירידים בתל אביב במסגרת תערוכת איכות הסביבה הבינלאומית.

5% מהנשאלים השיבו, כי הן מעוניינים שנבחריהם יתבטאו הרבה יותר מאשר כיום, ו-28% השיבו קצת יותר.

מהסקר עולה, כי ל-76% מהציבור נושא איכות הסביבה חשוב מאוד, (ציון 7-6 בסולם 7-1), ורק ל-2% הנושא הסביבתי כלל לא חשוב. (ציון 3-1).

בתשובה לשאלה עד כמה חשובים לך הנושאים הסביבתיים באזור מגוריך השיבו 77% מהנשאלים, כי חשוב להם מאוד לדעת מה קורה בנושאים אלו באזור מגוריהם (ציון ממוצע של 6.23 בסולם 7-1).

לעומת זאת ישנה ירידה משמעותית בקרב הציבור את תפיסת רמת איכות הסביבה באזור מגוריהם.

התפיסה הכללית היא שרמת איכות הסביבה באזור מגוריהם היא בינונית (ציון משוקלל של 4.34 בסולם 7-1), דבר המצביע על חוסר שביעות רצון של התושבים בנושא ורצון שיפעלו יותר לשיפור מצב זה.

הציון המשוקלל הוא כאמור 4.34, כאשר 29% מהנשאלים משיבים נמוך מאוד, משמע שאינם מרוצים (ציון 3-1), ורק 24% השיבו שהם מרוצים מרמת איכות הסביבה באזור מגוריהם ושהיא גבוהה (ציון 7-6).

כמו כן, נבחנה רמת החשיפה של הציבור לשישה נושאים סביבתיים שהיו על סדר היום בתקופה האחרונה נמצא, כי הציבור נחשף לנושאים אלו:

 74% נחשפו לנושא קרינה מאנטנות סלולריות.
 66% נחשפו לנושא זיהום אוויר.
 64% נחשפו לנושא התעללות בבעלי חיים.
 57% נחשפו לנושא קרינה ממתקני חשמל.
 44% נחשפו לנושא הגנה ושיקום נחלים.

ממצאי הסקר המלאים, מוצגים כאמור היום ביום העיון במסגרתו יידונו בין היתר הסוגיות הבאות:

1. האם ואיך ניתן להגדיל את הסיקור לנושאים הסביבתיים בתקשורת הארצית?

2. האם בכוחה של התקשורת המקומית להביא לשינוי בנושאים הסביבתיים?

במושבים השונים ישתתפו בכירי העיתונאים ומקבלי החלטות בתחומים השונים ביניהם:

צדוק יחזקאלי – ידיעות אחרונות, אבי וייס – עורך מהדורת החדשות של ערוץ 2, ניצן הורוביץ – עורך חדשות החוץ של ערוץ 10, ח"כ ד"ר יורי שטרן – יו"ר ועדת הפנים ואיכות הסביבה, רוני מילוא – לשעבר השר לאיכות הסביבה וראש עירית תל-אביב, שמוליק שם טוב – עורך ראשי של חדשות היום בכבלים, יואב צור – עורך ראשי של רשת מקומוני מעריב, עו"ד יורם מוקדי – יו"ר המועצה לשידורי כבלים ולווין, אורן טוקטלי – מנכ"ל הוועדה הישראלית למידרוג ועוד.