Featured

סביבה | אקולוגיה

המפקח הימי של רשות הספנות קנס את האוניה Billesborg על הזרמת שפכים

מערכת שפכים סניטריים לים של האוניה Billesborg, בנויה ללא מיכל אגירה וללא שליטה מצד צוות האונייה, על ההזרמה לים ◄ המשרד להגנת הסביבה; האוניה הזרימה לפחות 6 פעמים, שפכים מטופלים לים מאז שפקדה את נמל חיפה ◄ עפ"י האמנה הבינלאומית למניעת זיהום ים מאוניות, לאוניה מותר להזרים שפכים סניטריים לים אחרי טיפול, אך במרחק של לפחות 4 מייל ימי מן החוף.
המפקח הימי של רשות הספנות קנס את האוניה Billesborg על הזרמת שפכים
המפקח הימי של רשות הספנות קנס את האוניה Billesborg על הזרמת שפכים

קנס בגובה 6,000 ש"ח, מצד המפקח הימי של רשות הספנות, הוטל באחרונה, על סוכן "האוניה Billesborg" זאת בגין הזרמת שפכים סניטריים מספר פעמים לים, זאת במהלך עגינתה בנמל חיפה, ובגין העבירה על החוק למניעת זיהום ים.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן נעים’ ב’פייסבוק’ או ב’טוויטר’.

היחידה הארצית להגנת הסביבה הימית, מסרה, כי ביום 22.03.2016, התקבל דיווח מן ’המפקח הימי של רשות הספנות’, על בעיות במערכת השפכים הסניטריים ב’אוניה BILLESBORG’ המפליגה בדגל פנמה ונמצאת ברציף כרמל ב'נמל חיפה'.

מפקחי היחידה הארצית שהגיעו למקום וחקרו את רב החובל, גילו שלמערכת השפכים של האוניה BILLESBORG אין מיכל אגירה ואין לצוות האוניה שליטה על הזרמת השפכים.

הסתבר, כי במהלך עגינתה בנמל חיפה, הוזרמו מהאוניה שפכים לים מספר פעמים, ובגין העבירה על החוק למניעת זיהום ים, קנס המפקח את סוכן האוניה בסך 6,000 ₪.

מפקח ’היחידה הארצית להגנת הסביבה הימית’ שהגיע לאוניה Billesborg, העוגנת ב-נמל חיפה, מצא, כי לאוניה, יש מערכת שפכים סניטריים, הכוללת אמצעים לטיפול ביולוגי, שעובדת אוטומטית ללא אפשרות אגירה.

נפח מיכל הטיפול בשפכים, נראה בגודל של פחות מ- 1 קו"ב, כך שברגע שהמיכל מתמלא, המערכת מזרימה אוטומטית את השפכים לים.

האוניה Billesborg שהזרימה שפכים סניטריים לים בנמל חיפה | צילום: ניר לוינסקי

מחקירת רב החובל של האוניה, עולה, כי מערכת השפכים, בנויה ללא מיכל אגירה וללא שליטה מצד צוות האוניה, על ההזרמה למימי הים.

לטענת המשרד להגנת הסביבה, ועל פי רישומי האוניה, ה-אוניה Billesborg, הזרימה לפחות 6 פעמים, שפכים מטופלים לים מאז שפקדה את נמל חיפה.

בגין עובדות אלו, המהוות עבירה על ’החוק למניעת זיהום ים’, הגיש מפקח היחידה הארצית להגנת הסביבה הימית, ברירת משפט על סך 6,000 ₪ לסוכן האנייה.

נציין, כי על פי האמנה הבינלאומית ל’מניעת זיהום ים מאוניות’, לאוניה מותר להזרים שפכים סניטריים למימי הים אחרי טיפול, אך במרחק של לפחות 4 מייל ימי מן החוף.

■ מצאתם טעות בכתבה, זה לא נעים! תלחצו כאן ספרו לנו ונתקן.