Featured

סביבה | אקולוגיה

אילת: תחרות הטריאתלון, תתקיים עם שינוי במסלול האופניים לאור אירוע דליפת הנפט

ראש עיריית אילת מר מאיר יצחק הלוי, הנחה את מנהל אגף הספורט בעירייה, לפעול מול המארגנים לקיים את ’אליפות ישראל בטריאתלון’ שאמורה להתקיים מחר (ו’) בהשתתפות 1,400 ספורטאים שישחו, ירוצו וירכבו על אופניים כרגיל – אך ביקש למצוא חלופה אחרת לרכיבת האופניים, כאשר הנקודה הצפונית ביותר לרכיבה תהיה המחסום הצפוני. התחרות כמובן, תתקיים כרגיל, למעט השינוי במסלול רכיבת האופניים.
אילת: תחרות הטריאתלון, תתקיים עם שינוי במסלול האופניים לאור אירוע דליפת הנפט
אילת: תחרות הטריאתלון, תתקיים עם שינוי במסלול האופניים לאור אירוע דליפת הנפט

תחרות הטריאתלון, תתקיים מחר (יום שישי | י"ג כסלו התשע"ה), עם שינוי במסלול האופניים – כך קבע, ראש עיריית אילת מר מאיר יצחק הלוי, אשר כינס היום (יום חמישי | י"ב כסלו התשע"ה), להערכת מצב את ראשי מכלולי החירום בעירייה כולל נציגי משרד הבריאות ונציגי משטרה בהמשך לאירוע הדליפה אמש (ד’) מקו צינור נפט של קצא"א, דרומית ליישוב באר אורה ועל רקע זרימת השפך לאורך מספר קילומטרים עד לשמורת עברונה.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן נעים’ ב’פייסבוק’ או ב’טוויטר’.

אנשי קצא״א, דיווחו בישיבה, כי פעולות השאיבה, יימשכו לתוך סוף השבוע. הערכה, היא, כי השיקום ב’שמורת עברונה’ יארכו חודשים רבים.​ נכון לשעות הצהריים של היום (חמישי), הזיהום לא הגיע לירדן. השפך, הגיע לשמורת עברונה ופגע בה פגיעה קשה.

מנהל היחידה האזורית לאיכות הסביבה, מר אסף אדמון, דיווח, כי; "עד כה נשאבו 350 מ"ק וכי בטווח של יממה נוספת, ישאבו כל הקובים מהקרקע במקביל לכיסוי בעפר של שאריות השפך הסמוכות לכביש.

עוד דיווח, אדמון, כי; "פעולות לניטור אוויר שביצע המשרד להגנת הסביבה, העלו, כי לא קיימים ערכים חריגים וכי במהלך היום יפרוס המשרד להגנת הסביבה מספר תחנות לניטור נוסף של האוויר.

נציגי משרד הבריאות, חיזקו את הערכה וציינו, כי; "מנתונים הנמצאים בידיהם, אין סכנה ל’בריאות הציבור’ וזאת מבלי להתעלם מהריח המהווה מטרד, אך כאמור, אינו מהווה סכנה".

דובר המשרד להגנת הסביבה, מסר בצהרים, כי; "בעקבות האירוע, המשרד להגנת הסביבה, פנה אל עיריית אילת והמליץ לא לקיים את תחרות הטריאתלון שתוכננה באזור אשר מושפע מדליפת הנפט.

"המשטרה הירוקה" במשרד להגנת הסביבה, תפתח בחקירה לבדיקת נסיבות האירוע. במשטרה הירוקה, הוקם צוות חקירה מיוחד שיפעל בשיתוף גורמים מחוץ למשרד להגנת הסביבה.

החקירה, תבחן גם האם ניתן היה למנוע את הדליפה וכיצד היא טופלה על ידי הגורמים השונים".

דוברת עיריית אילת, הגב’ דנה זנטי, הוסיפה לפורטל ’כאן נעים | kan-naim | אתר האינטרנט של כל המדינה’, כי; באשר ל’אליפות ישראל בטריאתלון’ שאמורה להתקיים מחר (ו’) בהשתתפות 1,400 ספורטאים שישחו, ירוצו וירכבו על אופניים ובהתאם להמלצת ’המשרד להגנת הסביבה’ והנחיות ’משטרת המרחב’, שלא לקיים פעילות ספורטיבית באזור השפך.

ראש עיריית אילת מר מאיר יצחק הלוי, הנחה את מנהל אגף הספורט בעירייה, לפעול מול המארגנים לקיים את האליפות כרגיל, אך למצוא חלופה אחרת ל’רכיבת האופניים’, כאשר הנקודה הצפונית ביותר לרכיבה תהיה המחסום הצפוני.

התחרות כמובן, תתקיים כרגיל, למעט השינוי ב’מסלול רכיבת האופניים’.