Featured

סביבה | אקולוגיה

השר להגנת הסביבה ח"כ עמיר פרץ: ניתן לתת עדיפות לניקוי החופים בישראל

השר להגנת הסביבה ח"כ עמיר פרץ; "נעמיד תקציב של 2 מיליון שקל לטובת רשויות המקומיות השוכנות לצד החופים לטובת שמירה על חופים נקיים… "חופי הים, הם רכוש הציבור כולו ומגיע לציבור ליהנות מחופי ים נקיים ומזמינים ולכן החלטתי לתת לזה עדיפות ולהעמיד אמצעים לטובת העניין".
השר להגנת הסביבה ח
השר להגנת הסביבה ח"כ עמיר פרץ: ניתן לתת עדיפות לניקוי החופים בישראל

השר להגנת הסביבה ח"כ עמיר פרץ, הודיע, כי החליט לתת עדיפות לניקוי החופים בישראל ולהעמיד תקציב של 2 מיליון שקל לרשויות המקומיות השוכנות לצד החופים לטובת שמירה על חופים נקיים. המהלך בו נקט השר במסגרת חיזוק התפישה הכוללת להגנת הסביבה והקשר בין צדק חברתי וצדק סביבתי.

השר להגנת הסביבה ח"כ עמיר פרץ, הסביר, כי: "חופי הים הם רכוש הציבור כולו ומגיע לציבור ליהנות מחופי ים נקיים ומזמינים ולכן, החלטתי לתת לזה עדיפות ולהעמיד אמצעים לטובת העניין".

המשרד להגנת הסביבה, הודיע ל'רשויות המקומיות', כי יעניק השנה תמיכה כספית לפעולות ניקיון ופיקוח בחופים. כעת ממתין המשרד לקבלת תכניות מן הרשויות ולאחר מכן, יודיע מה היקף התמיכה הכספית שתקבל כל רשות מקומית.

מטרת התכנית היא לשמור על ניקיונם של החופים הבלתי מוכרזים והפתוחים בישראל, לאורך הים התיכון ו-אילת. במידה ותוצאות מדד ’חוף נקי’ בחודש מסוים, יהיו נמוכות, ייגרע תקציב הסיוע החודשי של אותה רשות מקומית. זאת כדי לוודא, כי הרשויות המקומיות אכן עומדות בהתחייבותן.

על אף ש’הרשות המקומית’ היא זו שמחובתה לדאוג לניקיון החוף, החליט השר להגנת הסביבה, ח"כ עמיר פרץ, להירתם למאבק על החופים הנקיים ולתמוך כספית בפעולות הניקיון. מלבד פעולות ניקיון, כוללת התוכנית גם פעולות חינוך בבתי הספר, פעילות הסברתית ואכיפה.

מניתוח ארצי של מצב הניקיון בחופים לשנת 2013, עולה, כי החופים במחצית מהרשויות המקומיות הגיעו לתוצאה; 'בינונית' עד ’מלוכלך מאוד’ בשליש מהבדיקות.

בארבע רשויות מקומיות, מתוכן נרשם הציון הגרוע ביותר: גן רווה, חוף אשקלון, טירת הכרמל והעיר נהריה.

תכנית ’חוף נקי’ מופעלת על ידי אגף ים וחופים של המשרד להגנת הסביבה, מאז שנת 2005.

תופעת 'הפסולת הימית' הינה בעיה סביבתית עולמית המתגברת בכל העולם ובשנת 2013, החליטו מדינות הים התיכון ובהן מדינת ישראל, לפעול בצורה נמרצת להפחתת הבעיה.