Featured

עולם ירוק

חברת P&G תעבוד עם חקלאים קטנים לוודא אי-כריתת יערות בלוגיסטיקה של שמן הדקלים

מומחים מובילים בעולם לרשתות לוגיסטיות פועלים עם החקלאים המקומיים (חקלאים קטנים) לשיפור שיטות העבודה שלהם בשרשרת האספקה של שמן הדקלים כדי להגן על היערות המקומיים ◄ מאהנדר סינג מ-MISI; "יעדנו הוא לצמצם לאפס את כריתת היערות" ◄ לן סאוארס, סגן נשיא P&G לקיימות; "אנו מעוניינים להפוך את הפקת שמן הדקלים ושמן גלעיני הדקל ל-בת קיימא, מתחילתה ועד סופה…".
חברת P&G תעבוד עם חקלאים קטנים לוודא אי-כריתת יערות בלוגיסטיקה של שמן הדקלים
חברת P&G תעבוד עם חקלאים קטנים לוודא אי-כריתת יערות בלוגיסטיקה של שמן הדקלים

הפרדה בין מקורות ברי קיימא לבין מקורות שאינם ברי קיימא בתהליך ההפקה של ’שמן דקלים’ ו’שמן גלעיני דקל’ היא משימה מורכבת ביותר, אך חברת Procter & Gamble) NYSE:PG), אינה נרתעת מכך ונרתמת לטיפול בסוגיה זו. בהקשר זה, החברה עורכת מחקר שטח להבנת שיטות העבודה של חקלאים קטנים לצד האופן בו ניתן לשפר שיטות אלה, כדי להגן על היערות המקומיים.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן נעים’ ב’פייסבוק’.

את המחקר בשטח עורכת P&G בשיתוף עם המכון המלזי לחדשנות ברשתות לוגיסטיות (Malaysia Institute for Supply Chain Innovation, MISI) וזאת בהתאם להתחייבות לצמצום כריתת יערות לאפס במסגרת שרשרת האספקה של שמן הדקלים. על התחייבות זו, הצהירה החברה מוקדם יותר השנה, כחלק מיעדי החברה החדשים.

שמן דקלים (או שמן דקל) הוא שמן המופק מרסק של ציפת פרי עצי דקל טרופיים. הפקת השמן, יעילה ביותר וזולה יחסית (ניתן להפיק מדקלים פי 3 יותר שמן על כל הקטאר (ha) יחידת מידה השווה ל-10,000 מטר רבוע אדמה, מאשר מגידולים כ-סויה, תירס או חמניות והוא מספק פי 10 יותר אנרגיה מזו הדרושה להפקתו). שימושיו רבים והוא מהווה כשליש מ’צריכת השמן הצמחי העולמי‏’.

"אנו מעוניינים להפוך את הפקת שמן הדקלים ושמן גלעיני הדקל ל-בת קיימא, מתחילתה ועד סופה. במקביל, אנו שואפים גם לשמור על ’כדאיות כלכלית’ עבור החקלאים המקומיים המתבססים על הגידולים לפרנסת משפחותיהם", אמר לן סאוארס, סגן נשיא P&G לקיימות.

עוד הוסיף סאוארס, כי; "כבר היום אנו פועלים עם ספקים גדולים יותר למעקב אחר תחנות המקור ברשתות האספקה שלנו, אולם ראוי להדגיש, כי חקלאים קטנים במקומות כ-מלזיה ו-אינדונזיה, אמונים על 35-45% משמן הדקלים המופק עבורנו.

בדיוק כפי שאנו חותרים להבנת חיי היום יום של צרכנינו כדי לספק מוצרים חדשניים, שיספקו מענה לצרכיהם, כך עלינו להבין את צרכי החקלאים הקטנים ואת שיטות העבודה שלהם, כדי שנוכל ליצור פתרונות חדשניים בעניינם".

סאוארס: מעוניינים להפוך הפקת שמן הדקלים ושמן גלעיני הדקל לבת קיימא מתחילתה ועד סופה

במקביל לכך, אמר מאהנדר סינג מ-MISI, מובילה עולמית בניהול שרשרות אספקה ורשתות לוגיסטיות; "מדובר בלוגיסטיקה – שרשרת אספקה – מורכבת, המערבת אינטראקציות בין אלפי חקלאים קטנים. אי לכך, המוצר עובר בין ידיים רבות, וביניהן; מגדלים, סוחרים, בעלי מפעלים להפקת שמנים, קונים ולבסוף גם החברה הרוכשת. כתוצאה מכך, כמעט בלתי אפשרי להפריד בין מקורות ברי קיימא לבין מקורות שאינם כאלה. יעדנו הוא לצמצם לאפס את ’כריתת היערות’ על ידי אימוץ מערכת אקולוגית כוללת שתתמוך באתגרים עימם מתמודדים החקלאים הקטנים".

באפריל, הודיעה P&G על יעדים חדשים שיסייעו לה לוודא, כי כריתת היערות מצטמצמת לאפס בשרשרת האספקה של שמן הדקלים המיועד עבור החברה. היעדים כוללים ביצוע עקיבות בדרכם של שמן הדקלים ו-שמן גלעיני הדקל אל מפעלי הספקים בהם מופקים השמנים.

יעד זה, אמור להתבצע עד ה-31 בדצמבר 2015. כמו כן, מתייחסים היעדים לביצוע עקיבות דומה במטעים עד 2020. המחקר בן ששת החודשים, שעליו הודיעה החברה, היום, תומך ביעדים אלה ויאפשר ל-P&G להבין את שרשרת האספקה המתחילה ב’חקלאי הקטן’ ואת הדרכים הטובות ביותר בהן ניתן לסייע ל-מגדלים המקומיים.

כמו כן, עד סוף 2014, תדווח החברה על ממצאי המחקר ותפתח תכנית פעולה שתתייחס אליהם. יש לציין, כי MISI מסייעת לקידום מחקר זה ותפעל בשיתוף עם P&G לפיתוח תכניות הפעולה.

פרט לכך, כוללים יעדיה של P&G, גם הרחבה של היקף העבודה עם ספקים, חברות עמיתות בתעשייה, ארגונים לא ממשלתיים, מומחים מהאקדמיה ובעלי עניין אחרים. מטרת שותפות זו היא קידום שיטות עבודה ותקנים אחידים בכל הנוגע ל’הפקת שמן דקלים בר קיימא’.

"אנו פועלים בשיתוף עם מומחים מהתעשייה, עם ספקים גדולים ועם חקלאים קטנים ליצירת שינוי מובהק ועמיד לאורך זמן. כדי לבסס את מחויבותנו, נפתח כלים ושיטות עבודה מיטביות בהם נוכל לשתף חברות אחרות, שגם בפניהן ניצבות הזדמנויות לכינון עקיבות בשרשרת האספקה, החל בבית הגידול וכלה ברכישה", אמר ד"ר סאוארס.

חברת Procter & Gamble, לוגו

▼ אודות MISI

MISI היא חברה היושבת בשאה אלאם שב-מלזיה. החברה היא המרכז הרביעי ברשת SCALE) Supply Chain and Logistics Excellence, מצוינות בלוגיסטיקה ובשרשרות אספקה) העולמית של המכון הטכנולוגי של מסצ’וסטס (MIT). מדובר ביוזמה משותפת ל-MIT ול’ממשלת מלזיה’ ובברית בין-לאומית בין ארגוני מחקר וחינוך מובילים ופורצי דרך. ברית זו, מיועדת לפיתוח חדשנות עולמית ולהפצתה בשרשרות אספקה וברשתות לוגיסטיות.

▼ אודות Procter & Gamble

חברת Procter & Gamble משרתת כ-4.8 מיליארד בני אדם ברחבי העולם באמצעות מערך של מותגים אמינים ואיכותיים. המותגים המובילים של החברה כוללים את; Ace®, Always®, Ambi Pur®, Ariel®, Bounty®, Charmin®, Crest®, Dawn®, Downy®, Duracell®, Fairy®, Febreze®, Fusion®, Gain®, Gillette®, Head & Shoulders®, Iams®, Lenor®, Mach3®, Olay®, Oral-B®, Pampers®, Pantene®, Prestobarba®, SK-II®, Tide®, Vicks®, Wella® ואת Whisper®. קהילת P&G מאגדת פעילות בלמעלה מ-70 מדינות.