Featured

סביבה | אקולוגיה

השר להגנת הסביבה, ח"כ עמיר פרץ: תכנית הגריטה חוזרת בנובמבר

פרויקט הגריטה יתחדש ב-3 בנובמבר 2013 ◄ כל בעל רכב שיוצר עד 1993, יוכל לקבל 3,000 שקלים בעבור המכונית ◄ מספר כלי הרכב שנגרטו בכל יום יפורסמו לציבור ◄ רכב ישן פולט יותר זיהום מכלי רכב חדש בעל דרגת הזיהום הגבוהה ביותר.
השר להגנת הסביבה, ח
השר להגנת הסביבה, ח"כ עמיר פרץ: תכנית הגריטה חוזרת בנובמבר

פרויקט הגריטה שמוביל ה’משרד להגנת הסביבה’ חוזר. מיום ראשון ה-3.11.13 ניתן יהיה לקבל תשלום כספי של 3,000 שקלים בעבור גריטת כלי רכב בני 20 שנה ומעלה שעדין פעילים. בנוסף, בעל הרכב, יקבל גם את ההחזר היחסי של אגרת הרישוי השנתית שלא נוצלה. התשלום יתבצע תוך 45 ימים ממועד הגריטה באמצעות זיכוי חשבון הבנק של בעל הרכב.

השר להגנת הסביבה, ח"כ עמיר פרץ, הגיב היום (שלישי | ו’ תשרי התשע"ד) על הפרויקט, ואמר, כי; "תכנית הגריטה (שהינה דרך למחזור מתכת מכלי תחבורה, כמו; אוניות, מכוניות ו-רכבות), ומכשיר חשוב מבחינה כלכלית, חברתית, סביבתית ובטיחותית. אלפי נהגים, יוכלו לשדרג את רכבם הפרטי לרכב חדש יותר ובטוח להם, למשפחתם ולסביבה וכך נבטיח לילדינו אוויר נקי".

תקציב התכנית, יעמוד על 25 מיליון שקלים, שיחולקו באופן שווה במהלך 5 שנים. במהלך שנת 2013 התקציב יעמוד על 5 מיליון שקלים ויספיק ל’גריטה’ של כ- 1,500 כלי רכב ישנים.

החל מיום חידוש התכנית, יתקיים מעקב לגבי מספר כלי הרכב שנגרטו בכל יום. הנתונים יעודכנו באתר האינטרנט של המשרד להגנת הסביבה, מדי יום.

נודע, כי המשרד להגנת הסביבה יפקח על אתרי הגריטה ויוודא עמידה בנהלים.

מאז שנת 2010, עת התחיל הפרויקט, נמסרו לגריטה כ-27,000 כלי רכב ישנים ומזהמים.

מטרת התוכנית הינה להוריד את כלי הרכב הישנים מהכביש ולהפנותם למיחזור. כלי רכב אלו מזהמים עד כדי פי 20 ומעלה לעומת כלי רכב חדשים והינם בטוחים פחות לנסיעה. יודגש כי רכב ישן, פולט יותר זיהום מרכב חדש בעל דרגת הזיהום המירבית.

זיהום מ-תחבורה, הינו גורם עיקרי לתחלואה ומוות מ’זיהום אוויר’. תכנית הגריטה הינה חלק משורה ארוכה של פעולות שמוביל ’המשרד להגנת הסביבה’ על מנת לשפר את איכות האוויר של תושבי ישראל, כגון; פרסום מידת הזיהום של כלי הרכב, אכיפה על מפעלים מזהמים, קידום תכניות להפחתת זיהום אוויר בערים הגדולות ועוד.

התנאים המלאים לגריטה הינם;

• רכב פרטי משנת ייצור 1993 או קודם לכן
• רישיון רכב בתוקף בעת מסירת הרכב לגריטה ובמהלך השנה האחרונה
• על הרכב לא מוטל שעבוד או עיקול
• על הרכב להגיע לאתר הגריטה על כל חלקיו בנסיעה.