Featured

חדשות ירוקות

אשקלון יוצאת למלחמה בהקמת תחנת כוח פחמית מזהמת נוספת

באם תוקם באשקלון תחנת כוח פחמית מזהמת נוספת, יהיו לכך השלכות שליליות ביותר על בריאות האוכלוסייה המתגוררת בנפת אשקלון, על הגדלת זיהום האוויר, על איכות החיים ואיכות הסביבה של תושבי אשקלון וסביבתה
אשקלון יוצאת למלחמה בהקמת תחנת כוח פחמית מזהמת נוספת
אשקלון יוצאת למלחמה בהקמת תחנת כוח פחמית מזהמת נוספת

בשבועות האחרונים חלה עליית מדרגה במאבק, העומד על הפרק מזה מספר שנים, נגד הקמת תחנת כוח פחמית מזהמת נוספת בעיר אשקלון. לטענת עיריית אשקלון בעיר קיימות כבר שתי תחנת כוח פחמיות מזהמות. נמצא, כי קיים קשר בין פליטות המזהמים מתחנת הכוח לעלייה בתחלואת דרכי נשימה של תושבי הסביבה. באם תוקם באשקלון תחנת כוח פחמית מזהמת נוספת, יהיו לכך השלכות שליליות ביותר על בריאות האוכלוסייה המתגוררת בנפת אשקלון, על הגדלת זיהום האוויר, על איכות החיים ואיכות הסביבה של תושבי אשקלון וסביבתה.

ביום שני 28.1.2008, בין השעות 12:00-19:30, ייערך במרכז הקונגרסים באשקלון דיון ציבורי בנושא; התחנה הפחמית. הועדה לתשתיות לאומיות ואנשי חברת חשמל ידונו עם נציגי הציבור במשמעות. הקהל מוזמן לבוא ולקחת חלק במאבק.

ענת וינשטיין-ברקוביץ, דוברת עיריית אשקלון, מסרה, כי העירייה קוראת לציבור מוזמן להצטרף ולחתום על עצומה נגד הקמת התחנה, למען רבע מיליון תושבי הערים: אשקלון, קריית גת, קריית מלאכי והעיר שדרות, ולמען תושבי הישובים במועצות המקומיות: באר טוביה, שער הנגב, יואב, חוף אשקלון, לכיש ו-שפיר.

ניתן לחתום על העצומה באתר עיריית אשקלון – יש ללחוץ על הבאנר בצד שמאל (היד החותמת). קישור ישיר לעצומה בכתובת: לעצומה – על העצומה יכולים חתום כל מי שגילו מעל 18.

החתימות שיאספו ע"י העצומה ישמשו בתהליך הערעור ולצורך התנגדויות. כל מי שרוצה פרטים נוספים, או רוצה להצטרף למאבק יכול לכתוב לשרית מנהלת פורום איכות הסביבה בכתובת: saritalfi@gmail.com