Featured

חדשות ירוקות

כנס ארגון תחבורה היום ומחר: רוצים להיות ירוקים באמת תגיעו לעבודה בירוק

עובדי חברת אינטל חיפה הסובלים ממצוקת חנייה מגיעים בקארפול, כלומר; הגעה משותפת לעבודה של מספר עובדים באותו כלי רכב. לשם ביצוע הפרויקט הוקם מאגר מידע בו ניתן לדעת מי מהעובדים מגיע לעבודה, מהיכן ובאילו שעות וכך לבצע נסיעות משותפות.
כנס ארגון תחבורה היום ומחר: רוצים להיות ירוקים באמת תגיעו לעבודה בירוק
כנס ארגון תחבורה היום ומחר: רוצים להיות ירוקים באמת תגיעו לעבודה בירוק

לראשונה בישראל, התקיים אתמול (רביעי, ה- 26.12.07), כנס מקצועי של ארגון תחבורה היום ומחר, ארקדה והמשרד להגנת הסביבה, אשר הינחה מעסיקים כיצד לעודד עובדים להגיע לעבודה באמצעים ירוקים יותר. בכנס השתתפו מעל 40 אנשי עסקים אשר ייצגו מעל 10 מעסיקים במשק ואנשי מקצוע. בכנס הוצגו דוגמאות מהעולם ומהמשק הישראלי בנושא, אשר הראו, כי להיות ירוק יותר לא רק מעלה את הדימוי הציבורי של החברה אלא גם חוסך כסף הן לעובד והן למעביד.

בין המציגים בכנס אמיר לוי אחראי איכות הסביבה מחברת אינטל חיפה שהציג את הפעילות של אינטל חיפה בנושא. באינטל חיפה, קיימת מצוקת חנייה. לשם התמודדות עם הבעיה הקצתה אינטל חניות שמורות בקרבת בנייני העבודה לעובדים אשר מגיעים בקארפול, כלומר; הגעה משותפת לעבודה של מספר עובדים באותו כלי רכב. לשם ביצוע הפרויקט הוקם מאגר מידע בו ניתן לדעת מי מהעובדים מגיע לעבודה, מהיכן ובאילו שעות וכך לבצע נסיעות משותפות.

הפרויקט אשר פועל כשנה וחצי מוגדר כהצלחה ובקרוב יוגדל המקום של החניות הייעודיות לו.

מר אמיר שביט מנהל אגף כלכלה ברכבת ישראל, הציג את יחס הרכבת לשילוב עם עסקים.

בימים אלו, הרכבת מציעה לגופים עסקיים תוכנית התקשרות אשר במסגרתה יקבלו הנחה של 17% על הנסיעות. כמו כן, יופעל מערך שאטלים מהתחנות על אזורי התעסוקה הקרובים לתחנות.

ניצן בוקסדורף הציג את התוכנית שחברת אפלייד מטיריאלס מקדמת בנושא.

כמו כן, השתתפו בכנס, ליעד אורתר, מנכל ארקדה, פרופ’ יוסי פרשקר, המדען הראשי במשרד התחבורה וולרי ברכיה, סמנכ”ל תכנון במשרד להגנת הסביבה.

ההשפעה על בריאות ואיכות החיים של עובדים העומדים כל יום שעות ארוכות בפקקים

למעלה מ-60% מהעובדים במשק הישראלי מגיעים לעבודתם ברכב הפרטי. ההשלכות של תופעה תחבורתית זו מרחיקת לכת בשלושה מישורים; כלכלי, חברתי וסביבתי.

ישנם גורמים רבים שירוויחו מהפסקת השימוש ברכב כאמצעי מרכזי להגעה לעבודה. העובדים העומדים כל יום שעות ארוכות בפקקים, המעסיקים הממנים חנייה חינם ויכולים להשפיע על בריאות ואיכות החיים של עובדיהם. המשק הישראלי שנפגע מעומסי תנועה הגורמים נזק של מיליארדי שקלים, מדי שנה בשל אובדן שעות עבודה, זיהום אוויר ובריאות הציבור.

מספר גורמים משפיעים על בחירת הפרט בבואו להחליט על אמצעי התחבורה בו יבחר להגיע לעבודה. על אף שהגורם החשוב ביותר הינו מדיניות הממשלה (הממונה על סלילת כבישים, פיתוח תחבורה מסילתית וקביעת מערכת מיסוי רלוונטית), מדיניות המעסיק הינה בעלת חשיבות מכרעת בנוגע לאמצעי ההגעה לעבודה.

תחבורה היום ומחר – הארגון לקידום תחבורה בת קיימא בישראל

תחבורה בת קיימא, נועדה לאפשר, לפרט ולחברה, לממש את צורכי הנגישות, תוך שימוש מושכל במשאבים המשותפים, לרווחת כלל האוכלוסייה והדורות הבאים ותוך שמירה על בריאות ובטיחות הציבור והמערכות האקולוגיות. תחבורה בת קיימא משולבת עם עקרונות תכנון שימושי קרקע המצמצם את צרכי הניידות וכמות הנסועה.

יעדי הפעילות תחבורה היום ומחר – הארגון לקידום תחבורה בת קיימא בישראל, קידום פעולות ליישום החזון, הנסמכות על עקרונות תחבורה בת קיימא, ובעיקר;

▼ שיפור רמת השירות לשם הגדלת השימוש בתחבורה ציבורית, כך שתהיה בחירה מועדפת לציבור המשתמשים.

▼ חלוקה צודקת ובת קיימא של המרחב הציבורי: שמירה על זכויות דרך של הולכי רגל ומתן עדיפות תחבורה הציבורית.

▼ קידום של תכנון תמהילי שמושי קרקע המצמצם את צורכי הניידות ומשמר שטחים פתוחים.

▼ הרחבת השמוש בנגישות אלקטרונית, כתחליף לנסיעות לעבודה.

▼ חידוש מרכזי הערים וחיזוק היקפי הפעילות הכלכלית, חברתית ותרבותית בהם.

▼ הרחבת השימוש באמצעים לא ממונעים כגון רכיבה על אופניים וההליכה ברגל.

▼ הפחתת זיהום האויר והרעש של אמצעי התחבורה.