Featured

סביבה | אקולוגיה

המשרד להגנת הסביבה פותח בחקירה פלילית נגד רכבת ישראל ומנהליה בגלל דליפת הברום

לאור המחדל החמור בגלל דליפת הברום בתחנת רכבת דימונה, נדרשת רכבת ישראל להגיש למשרד להגנת הסביבה בתוך 48 שעות את הצעותיה לשיפור מערך בטיחות החומרים המסוכנים בטווח הקצר ובהמשך, תוכנית כוללת לשיפור הבטיחות. המשרד להגנת הסביבה, הוסיף, כי רק לאחר הגשת תוכניות הבטיחות, ייבחן המשך היתר שינוע והובלת הרעלים שמצוי בידי חברת רכבת ישראל.
המשרד להגנת הסביבה פותח בחקירה פלילית נגד רכבת ישראל ומנהליה בגלל דליפת הברום
המשרד להגנת הסביבה פותח בחקירה פלילית נגד רכבת ישראל ומנהליה בגלל דליפת הברום

המשרד להגנת הסביבה, הודיע היום (שלישי, יב’ באדר ב תשע"ו), כי הוא פותח ב’חקירה פלילית נגד רכבת ישראל’ ונגד מנהליה בגלל דליפת הברום כחצי ק"מ דרומית לתחנת הרכבת בעיר דימונה, בעקבות התנגשות בין רכבת משא, שנשאה עמה מכלי ברום בכניסה לתחנת הרכבת ואשר כתוצאה, ממנה, הועפו לקרקע כי שני מכלי ברום ושמאחד מהם החל לדלוף חומר (ברום – Bromine) המסוכן.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן נעים’ ב’פייסבוק’ או ב’טוויטר’.

לאור המחדל החמור, נדרשת ’רכבת ישראל’ להגיש למשרד להגנת הסביבה בתוך 48 שעות את הצעותיה לשיפור מערך ’בטיחות החומרים המסוכנים’ בטווח הקצר, ובהמשך, תוכנית כוללת לשיפור הבטיחות.

המשרד להגנת הסביבה, הוסיף, בהודעתו, כי רק לאחר הגשת תוכניות הבטיחות, ייבחן המשך היתר שינוע ו-הובלת הרעלים שמצוי בידי חברת ’רכבת ישראל’.

דובר המשרד להגנת הסביבה, מסר, כי; השבוע, ביום ראשון 20.3.2016, ערך מנהל מחוז דרום של המשרד להגנת הסביבה, מר גיא סמט, שימוע לחברת "רכבת ישראל" בעקבות אירוע דליפת הברום שהתרחש בליל יום שני ה-14.3.2016. בשימוע נכח מנכ"ל רכבת ישראל מר בועז צפריר.

כזכור, במהלך ’אירוע דליפת הברום בעיר דימונה’, התנגשה רכבת משא שהובילה מטען של חומר מסוכן מסוג ’ברום’ בקרון רכבת אשר נשמט על המסילה בסמוך לעיר דימונה.

תאונת רכבות המשא בדימונה | צילום: גיא סמט, המשרד להגנת הסביבה | עיבוד צילום: שולי סונגו ©

מעוצמת ההתנגשות שאירעה נשמטו שני איזוטנקרים (מכלים) שהכילו ברום ממסילת הברזל וכמות של כ-6.5 טון, חומר מסוכן דלף לסביבה. האזור נסגר ברדיוס של קילומטר בהוראת צוותי כבאות, המשרד לאיכות הסביבה ואנשי משטרת ישראל, שפעלו לפינוי החומר המסוכן.

ניטור חומרים שביצעו צוותי הרשות הארצית לכיבוי אש, לאחר האירוע, הצביעו על ריכוזים גבוהים של החומר הכימי המסוכן (ברום) שנישא באוויר.

ידוע, כי ברום, עלול לגרום לסיכון או פגיעה בחיי אדם ובבריאותו, ומהווה נזק סביבתי לקרקע. כמו כן, הימצאות ברום, עלולה לגרום ל’זיהום מים’ ופגיעה בחי והצומח. עובדות אלו, מעלות חשש, סביר, כי אירוע הזיהום, מהווה עבירה על ’חוק אוויר נקי’ וכן ’חוק החומרים המסוכנים’.

■ מצאתם טעות בכתבה, זה לא נעים! תלחצו כאן ספרו לנו ונתקן.