Featured

סביבה | אקולוגיה

המשרד להגנת הסביבה הוציא צו שמירת ניקיון נגד מועצה אזורית חוף הכרמל

על המועצה האזורית חוף הכרמל, יש לפנות את הפסולת הקיימת בחופי המועצה לאתר מורשה בתוך שבועיים, או שיוגש לה ’צו שמירת ניקיון’. בסיור של פקחי המשרד להגנת הסביבה, התברר, כי במועצה, התעלמו מההתראה והפסולת לא פונתה משטח החוף ואף נוספה שם פסולת חדשה.
המשרד להגנת הסביבה הוציא צו שמירת ניקיון נגד מועצה אזורית חוף הכרמל
המשרד להגנת הסביבה הוציא צו שמירת ניקיון נגד מועצה אזורית חוף הכרמל

המשרד להגנת הסביבה הוציא צו שמירת ניקיון ל’מועצה אזורית חוף הכרמל’, לאחר שהתעלמה מדרישות והתראות המשרד ולא טיפלה בערמות הפסולת המזהמות את החופים בשטחה. הפסולת לאורך החופים ובדרכי הגישה לים ממשיכה להיערם ולזהם, והמועצה נדרשת לפנות אותן מיד, או שתועמד לדין ותישא בעונשים הקבועים בחוק.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן נעים’ ב’פייסבוק’ או ב’טוויטר’.

המשרד להגנת הסביבה, הוציא בשבוע שעבר 'צו שמירת ניקיון' נגד מועצת חוף הכרמל, לאחר שהתעלמה מדרישות והתראות המשרד ולא טיפלה בערמות הפסולת המזהמות את החופים בשטחה. המועצה, נדרשה לפנות מיד את הפסולת או שתישא בעונשים הקבועים בחוק.

דובר המשרד להגנת הסביבה, מציין, כי בחודש שעבר (נובמבר 2015), נשלחה התראה אל ראש מועצת חוף הכרמל לפני הוצאת צו ניקיון ההתראה, על פי המשרד להגנת הסביבה, קבעה, כי על המועצה האזורית חוף הכרמל, יש לפנות את הפסולת הקיימת בחופי המועצה לאתר מורשה בתוך שבועיים, או שיוגש לה ’צו שמירת ניקיון’. בסיור של פקחי המשרד להגנת הסביבה, התברר, כי במועצה, התעלמו מההתראה והפסולת לא פונתה משטח החוף ואף נוספה שם פסולת חדשה.

אי ביצוע הצו, מהווה עבירה פלילית, ואם לא יפונו המפגעים, מזהיר, המשרד להגנת הסביבה, כי ישקול המשך טיפול ואכיפה הכולל קנסות וחקירה פלילית.

בחופים שונים הנמצאים בתחום המועצה האזורית חוף הכרמל, נמצאו ערימות פסולת מפוזרות לאורך החופים בתוך הצמחייה ובדרכי הגישה אל ה-ים. התראה על מפגעים דומים ניתנה למועצה האזורית גם באוגוסט 2015, בעקבותיה פינתה המועצה את המפגעים.

עם זאת, נראה, כי המועצה האזורית חוף הכרמל, אינה נוקטת באמצעים למנוע היווצרות מפגעים דומים כפי שנדרשת על פי חוק. מדובר, כאמור במפגעים חמורים לסביבה ומטרדים לציבור, המהווים עבירה על 'חוק שמירת הניקיון'.

במהלך החודשים האחרונים, חופי המועצה האזורית חוף הכרמל, מוגדרים כ"מלוכלכים" ב"מדד חוף נקי" שמפרסם המשרד להגנת הסביבה.

■ מצאתם טעות בכתבה, זה לא נעים! תלחצו כאן ספרו לנו ונתקן.