Featured

סביבה | אקולוגיה

המשרד להגנת הסביבה, ניצח: חוף פלמחים, יוכר כ’גן לאומי’ וכפר הנופש שתוכנן, יבוטל

מדובר במאבק חשוב על עתיד אחד החופים היפים ביותר בישראל. חוף פלמחים הוא החוף הפראי והטבעי היחיד בין אשדוד לבית ינאי, וביטול כפר הנופש, יביא לשימורו ככזה. אין ספק, כי מדובר בניצחון של המשרד להגנת הסביבה; "חוף הים, שייך לכלל הציבור לכן כל הציבור זכאי ליהנות ממנו".
המשרד להגנת הסביבה, ניצח: חוף פלמחים, יוכר כ’גן לאומי’ וכפר הנופש שתוכנן, יבוטל
המשרד להגנת הסביבה, ניצח: חוף פלמחים, יוכר כ’גן לאומי’ וכפר הנופש שתוכנן, יבוטל

"חופים הם לפעמים געגועים המתגשמים*"; לאחר מאבק ממושך ועיקש של יותר מ-4 שנים, המשרד להגנת הסביבה, ניצח: חוף פלמחים, יוכר כ’גן לאומי’ ו’כפר הנופש’ יבוטל. כך החליטה, אתמול (יום רביעי, 10/6/2015) הוועדה לשמירת הסביבה החופית, אשר קיבלה את עמדת המשרד להגנת הסביבה והחליטה לאשר את התכנית של ’רשות הטבע והגנים’ ולהכיר בכל אזור חוף פלמחים כ’גן לאומי’ ללא כפר נופש שתוכנן במקום.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן נעים’ ב’פייסבוק’ או ב’טוויטר’.

התכנית, הוכנה על ידי ’רשות הטבע והגנים’ בעקבות החלטת ממשלה 1954 משנת -2010, שקבעה, כי יש לדון מחדש בתכנית להקים כפר נופש ב’חוף פלמחים’, זאת לאחר מאבק שהוביל המשרד להגנת הסביבה. לפני כחצי שנה, אושרה התוכנית ב’וועדה המחוזית מרכז’ ותועבר כעת להפקדה להערות הציבור.

מהודעת דובר המשרד להגנת הסביבה, ניתן ללמוד, כי מדובר במאבק חשוב על עתיד אחד החופים היפים ביותר בארץ ישראל.

חוף פלמחים, הוא החוף הפראי והטבעי היחיד בין חוף אשדוד לחוף בית ינאי, וביטול כפר הנופש, יביא לשימורו ככזה.

במשרד להגנת הסביבה, מגיבים בסיפוק על ההחלטה ההיסטורית, המהווה תקדים לפיו טובת הכלל חשובה יותר מאינטרס צר כזה או אחר, והחוף חוזר מהיזמים לציבור. חוף הים, שייך לכלל הציבור, לכן כל הציבור זכאי ליהנות ממנו.

■ מצאתם טעות בכתבה, זה לא נעים! תלחצו כאן ספרו לנו ונתקן.

*חופים, הוא שירו של המשורר נתן יונתן (23 בספטמבר 1923 – 12 במרץ 2004).