Featured

סביבה | אקולוגיה

המשרד להגנת הסביבה, "הוריד" 27 מכוניות מזהמות מכבישי מפרץ חיפה

בחלק מכלי הרכב אשר הורדו ע"י מפקחי המשרד להגנת הסביבה, מהכביש אותרו סכנות בטיחותיות חמורות, בנוסף לזיהום האוויר שיצרו ◄ המשרד להגנת הסביבה; "נמשיך בפעילות האכיפה על מנת להוריד את הרכבים המזהמים מהכביש ולהבטיח אוויר נקי יותר לתושבי ישראל בכלל ולתושבי חיפה בפרט".
המשרד להגנת הסביבה,
המשרד להגנת הסביבה, "הוריד" 27 מכוניות מזהמות מכבישי מפרץ חיפה

מפקחי המשרד להגנת הסביבה ערכו אתמול (יום רביעי | כ"ה כסלו התשע"ה, 17/12/2014) מבצע אכיפה רחב היקף בעיר חיפה ובסביבתה לאיתור ’כלי רכב מזהמים’ ובמהלכו נבדקו כ-200 מכוניות. המבצע נערך בשיתוף עם משטרת ישראל באזורים הבאים; צומת דולפין, כביש נחל גיבורים, צומת דניה, גשר בר יהודה ו-בית רימון בעיר חיפה. בסך הכל הורדו מהכביש 27 כלי רכב וניתנו 19 קנסות כאשר הכנס הגבוה ביותר עמד על אלף ש"ח.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן נעים’ ב’פייסבוק’ או ב’טוויטר’.

אחד מכל 8 כלי רכב שנבדקו נמצא מזהם והורד מהכביש. 19 קנסות ניתנו לנהגים, כאשר הקנס הגבוה ביותר עמד על אלף ש"ח. המספר הרב ביותר של כלי רכב מזהמים אותר בכביש נחל גיבורים.

סגן השר להגנת הסביבה, ח"כ אופיר אקוניס (סיעת "הליכוד"), אמר בתגובה, כי: "כבר בישיבתי הראשונה עם הנהלת המשרד להגנת הסביבה, הוריתי להילחם ב’זיהום מכלי רכב’ שאינם תקינים ופוגעים בבריאותם של הנהגים והולכי הרגל. אנו נילחם בזיהום האוויר במפרץ חיפה בין אם הוא נפלט מארובות המפעלים ובין אם הוא נפלט מאגזוזי מכוניות שאינן תקינות".

דובר המשרד להגנת הסביבה, הוסיף ומסר, כי בוחני זיהום האוויר של המשרד להגנת הסביבה, עצרו כלי רכב בצידי הדרך ובדקו את רמת זיהום האוויר אשר נפלטה מהם. כל נהג של רכב שנכשל בבדיקת זיהום האוויר מרכבו, הונחה לטפל בליקויים ולבצע טסט חוזר. רק לאחר שהבעיה תטופל, יורשה הנהג לשוב עם רכבו אל הכביש.

בחלק מכלי הרכב אשר הורדו מהכביש, אותרו סכנות בטיחותיות חמורות, בנוסף לזיהום האוויר שיצרו. המשרד להגנת הסביבה, מדגיש בהודעת הדובר, כי ימשיך בפעילות האכיפה על מנת להוריד את הרכבים המזהמים מהכביש ולהבטיח אוויר נקי יותר לתושבי ישראל בכלל ולתושבי חיפה בפרט.

▼ תוצאות מבצע האכיפה;

מניתוח תוצאות המבצע, עולה, כי ב’כביש נחל גיבורים’ אותרה הכמות הגדולה ביותר של כלי רכב מזהמים, שם הורדו 12 מכוניות מהכביש. ב-בית רימון, מאידך, לא הורד אף רכב מן הכביש.

<!–TableNumberOfVehiclesWereDownloadedFromTheRoadByTheMinistryOfEnvironmentInspectors_18-12-14_01.htm–>
▼ לזיהום מכלי רכב השפעות שלילות על הבריאות;

פליטות זיהום מכלי רכב הן גורם משמעותי לזיהום אוויר בערים הגדולות והן עלולות להוביל לתחלואה במחלות שונות. מכוניות מזהמות פולטות תחמוצת חנקן בריכוז גבוה יותר מן המותר.

החומרים המזהמים חודרים לעומק דרכי הנשימה וגורמים לגירויים בריאות ובעיניים ולהחלשת הגנות הגוף נגד מחלות, דוגמת; דלקת ריאות.

על פי מחקרים, ילדים שנחשפו לרמות גבוהות של חנקן דו-חמצני נוטים להיות רגישים יותר לחלות בדרכי הנשימה והריאות.

ילדים אלה, נוטים לחלות יותר בהתקררויות אשר "מתמקמות" בבית החזה ועלולות לגרום לברונכיטיס, שיעול מלווה בליחה, ומחלות נשימתיות אחרות.