Featured

חדשות ירוקות

הערוץ הראשון, מעלה תכנית יומית "בסביבה טובה", המוקדשת כולה ל’איכות סביבה’

את התוכנית "בסביבה טובה" ב’ערוץ הראשון’, יגישו שרון קנטור ואלון נוימן, שיארחו אנשי מקצוע, מומחים בתחום הסביבה ואת האזרח הפשוט שיבטא את חוויותיו היומיות במגע עם הסובב אותו ואחרים ◄ העורך האחראי של התכנית ששי אפרתי; "אני רואה בשידור הציבורי, כאכסניה הכי ראויה לכך, ואף חובה כלפי ציבור משלמי האגרה" ◄ "בסביבה טובה", החל מ-26 בפברואר, בימים א’ –ה’, בשעה 19:30 בערוץ הראשון, ובאפיק 511 ב-HD.
הערוץ הראשון, מעלה תכנית יומית
הערוץ הראשון, מעלה תכנית יומית "בסביבה טובה", המוקדשת כולה ל’איכות סביבה’

הערוץ הראשון של רשות השידור, מעלה תכנית יומית חדשה, וראשונה מסוגה, העוסקת בנושא; איכות הסביבה, והשפעתה היומיומית על חיינו. התכנית "בסביבה טובה", משקפת את יחסי הגומלין שבנינו לבין הסביבה – איך אנו משפיעים על הסביבה ואיך היא משפיעה עלינו.

את תוכנית הטלוויזיה החדשה "בסביבה טובה", שתשודר החל מ- 26 בפברואר, בימים; א’-ה’, בשעה 19:30 בערוץ הראשון, ובאפיק 511, באיכות HD, יגישו; שרון קנטור, פעילה סביבתית ואקטיביסטית, ועמיתה אלון נוימן שחקן קולנוע, טלוויזיה ותיאטרון ומדבב ישראלי, המייצג את כולנו (אנחנו שאיננו מבינים מה לנו ול’איכות הסביבה’), מקיימים דיאלוג פורה, ומתבלים את התכנים בהומור, ובעצות מעשיות.

שרון קנטור עם אלון נוימן, מארחים בתכניות השונות; אנשי מקצוע, מומחים בתחום וגם את האזרח הפשוט שיבטא את חוויותיו היומיות במגע עם הסובב אותו ואחרים.

התוכנית ’בסביבה טובה’, תרצה להפוך את נושא איכות הסביבה לידידותי, ולא מפחיד, מתוך כוונה שהנושא החשוב לעתיד כולנו יהפוך לנושא מרכזי בסדר יומנו. צוות התוכנית, מטפל בכל נושא מנקודת מבט חיובית, ומעצימה, וכשצריך גם נשכנית.

מדי שבוע, עוסקת התכנית, בנושא שונה, דוגמת; מים, תחבורה, אנרגיה, פלסטיק, ועוד, הנבדק לעומקו ונחשף מנקודות מבט שונות. כך לדוגמא בשבוע תוכניות העוסק באנרגיה, ומצולם כולו ב’חווה סולארית’, עוקבים המגישים אחר פתרונות ל’אנרגיה תחליפית’, האם בישראל, מצוי אוצר מתחת לאדמה?, למה לא מנצלים די את השמש, מה זה "אנרגיה גאו-טרמית", איך כל אחד מאיתנו, יכול לשפר את חתימת האנרגיה שלו, ועוד.

כל תכנית מצולמת בלוקיישן אחר, הקשור ישירות לנושא התכנית, באמצעות אולפן נייד, ובתוספת עמדת שידור, המאפשרת לצאת מחוץ לאולפן ולהתפרס באזורים נוספים בסביבה.

זאת ועוד, פינות המתכתבות עם הנושא, בהן; "טביעת רגל אקולוגית" – בכל שבוע תבדוק התוכנית את טביעת הרגל של ידוען אחר, ותעמיד אותו במבחן אקולוגי, פינת כלכלה ירוקה, טיפים ירוקים לבית, אדריכלות ירוקה ועתידנית, צרכנות ירוקה, תיירות אקולוגית, טיפים ירוקים לחיי היומיום, סקירת מאבקים סביבתיים ואחרות, משולבות בכל אחת מהתכניות.

תוכנית ימי חמישי, שונה במתכונתה מן תוכניות בימי ראשון עד רביעי. בתוכנית זו, ישוחק המשחק: "הטוב הרע והסביבה". משחק דיונים בין שני פנליסטים, המנסים לשכנע את שרון או אלון (ואותנו הצופים) בצדקתם. למנצח מוענק פרס יוקרתי…

שרון קנטור, מסרה; "אני מקווה שנצליח לחבב את תחום איכות הסביבה על מי שצריך, וגם שנצליח להרגיז את מי שצריך".

העורך האחראי של התכנית ששי אפרתי, מסר לקראת העלאת התוכנית לאוויר, כי; "אנו שמחים על ההזדמנות להיות הראשונים להעלות לאוויר תוכנית בנושאי איכות סביבה, שכן אני רואה בשידור הציבורי, כאכסניה הכי ראויה לכך, ואף חובה כלפי ציבור משלמי האגרה.

אני מקווה, שהתוכנית תהווה נקודת מוצא חדשה לשאר הגופים המשדרים בישראל, בהתייחסותם לנושאי; איכות הסביבה".

סדרת התכניות מופקת עבור הערוץ הראשון ע"י EDGETV של שכי פרנץ, ו-אבשי שגב.

● עורך אחראי – הערוץ הראשון; ששי אפרתי,
● עורך ראשי; נעם שניידר,
● עורך משנה; אייל פודגור,
● במאי; אורן לב-ארי,
● מפיקים ראשיים; יוקי בן שאול, ו-מיקי קידר,
● מפיקה בפועל; רז פלאח,
● יועצת מקצועית; מיכאל איתן,
● כתבים; רועי ברק, כנרת גולן, צור משען, יניב ועקנין.

"בסביבה טובה" – מגזין איכות סביבה יומי, בהגשת שרון קנטור ואלון נוימן, החל מה-26 בפברואר ובימים א’-ה’, שעה 19:30, בערוץ הראשון, ובאפיק 511, באיכות HD.