Featured

סביבה | אקולוגיה

קק"ל, חוקרת מי מרעיל עשרות עצי אקליפטוס בשפלה ובצפון הארץ

בשטח נמצאו עדויות לפעולת חבלה בזדון; בדיקת מעבדה, העלתה, כי לעשרות עצי אקליפטוס, הוחדרו חומר רעיל מסוג ’גרלון’ ◄ יו"ר קק"ל; "לא מדובר בחבלה על רקע לאומני. אך מוזר, כי בשני מקומות הרחוקים זה מזה, מבוצעת חבלה דומה" ◄ עמיקם ריקלין, ראש מחלקת האכיפה בקק"ל; "זו חבלה בזדון. נמצאו כל מיני כלים, באמצעותם, הוחדרו החומרים הרעילים לעצים.
קק
קק"ל, חוקרת מי מרעיל עשרות עצי אקליפטוס בשפלה ובצפון הארץ

עוד שיא נשבר בפגיעה הקשה בצומח של ארץ ישרל. אנשי קרן הקיימת לישראל (קק"ל), גילו לתדהמתם, כי עשרות עצי אקליפטוס, הורעלו בימים האחרונים באזור ירושלים והצפון. מהערכה ראשונית עולה כי מדובר באנשים פרטיים, והפעם לא מדובר בחבלה על רקע לאומני.

בין צומת נחשון לעיר רמלה, באזור השפלה בכביש 44, כאשר התברר, כי גם בסמוך ל’כרמי יוסף’, הורעלו כ- 40 עצי אקליפטוס.

אנשי קק"ל, שהגיעו למקום וגילו את הדבר, מעריכים, כי החבלה בוצעה לפני מספר ימים, ממצאים שאותרו בשטח, סמוך לעצים הועברו לבדיקת מעבדה. מתוצאות הבדיקה במעבדה שהתקבלו היום (ראשון), אצל קק"ל, אישרו את החשדות, כי מדובר ב’הרעלה מכוונת’.

ראש מחלקת האכיפה בקק"ל, מר עמיקם ריקלין, אומר; "בדיקות שערכנו מצביעות על כך, כי זו חבלה בזדון. העברנו את הממצאים לבדיקת טביעת אצבעות.

בשטח נמצאו כל מיני כלים באמצעותם הוחדרו החומרים הרעילים לעצים, מצאנו בעצים חורים שנקדחו, לשם נשפך החומר הרעיל.

הדגימות שנלקחו למעבדה קבעו כי מדובר ברעל מסוג; ’גרלון’, זהו חומר שמשתמשים בו לכל מיני ריסוסים".

תוצאת הפגיעה בעצים הייתה קטלנית. כ- 40 עצי אקליפטוס לאורך של כ-100 מטרים, הורעלו ו-מתו.

בערך באותו פרק זמן שבו האלמונים, הרעילו את העצים באזור השפלה, הרעלה דומה נרשמה גם באזור הגליל המערבי. אמנם לא מדובר באותה כמות, אלא בכמה עצי אקליפטוס בודדים, אבל שיטת ההרעלה הייתה זהה, מה שהעלה בקק"ל, חשדות שמהעשה הוא לא מקרי ובודד.

יצוין, כי לאחרונה, עבר תיקון לחוק, המקשה מאוד על הוצאת רישיונות לכריתת עצים. החוק החדש, מחייב בסכומי כסף לא מבוטלים בגין כריתת עצים שלא כחוק, מה שמקשה מאוד על הליך קבלת הרישיון לכריתה.

בארגון קק"ל, חוששים, כי בגין החוק החדש, תופעת המתת העצים, רק תתרחב, ואף התריעו על כך, טרם העברת התיקון בועדת הכלכלה של הכנסת.