Featured

בעלי חיים צער בעלי חיים

פעילי אנונימוס, יפגינו מחר (ד’) מול הכנסת על רקע הדיון: האם להתיר הרעבת תרנגולות?

ועדת החינוך של הכנסת, תדון מחר (ד’, 10 בנובמבר), ב’תנאי החזקת התרנגולות המטילות’ ובשאלה; "האם יש להתיר ללולנים להרעיב את התרנגולות המטילות לתקופה המגיעה עד כשבועיים בשנה" ◄ הממונה לשעבר על חוק צער בעלי-חיים; "ההרעבה היא התעללות ברוטאלית" ◄ עו"ד יוסי וולפסון, נציג אנונימוס; "אין שום טעם להקים היום לולים חדשים, ומחר בבוקר לבנותם מחדש.
פעילי אנונימוס, יפגינו מחר (ד’) מול הכנסת על רקע הדיון: האם להתיר הרעבת תרנגולות?
פעילי אנונימוס, יפגינו מחר (ד’) מול הכנסת על רקע הדיון: האם להתיר הרעבת תרנגולות?

המאבק על ’תנאי המחיה של התרנגולות’, נמשך. ועדת החינוך של הכנסת, צפויה לדון מחר (רביעי, 10 בנובמבר, בשעה 10:00), לאחר שהח"כים, סירבו לאשר את כליאת התרנגולות ב’כלובים’, תעבור הוועדה, לדון בסוגיה מטרידה, לא פחות; האם מותר להרעיב תרנגולות למשך שבועיים, כנהוג כיום בתעשיית הביצים בישראל?

עמותת "אנונימוס", הפועלת לקידום זכויות בעלי-חיים, מאשימה, כי; "ההרעבה, נועדה לגרום לתרנגולות להלם פיזיולוגי, וכך להעלות את תפוקת הביצים, כאשר קצב ההטלה יורד.

התרנגולות המורעבות, מאבדות את נוצותיהן ורבות מהן אינן שורדות את ימי הרעב. באירופה, הרעבת התרנגולות אסורה. במדינת ישראל, צוות מקצועי של משרד החקלאות בראשות ד"ר שמעון פוקמונסקי, המליץ להפסיק את ההרעבה עוד בשנת 2008".

בנוסף להתנגשותה הברורה עם חוק צער בעלי-חיים, ציין הצוות גם סיבות כלכליות גרידא לביטול ההרעבה. לטענת אנונימוס, בניגוד להמלצות הצוות, שהוא עצמו מינה, מתעקש משרד החקלאות, להתיר בתקנות את ה’הרעבה’.

ד”ר חגי אלמגור, לשעבר הממונה על ’חוק צער בעלי-חיים’, סביר ומבהיר כי; “החוק, נועד למנוע התעללות בבעלי-חיים. ההנשרה הכפויה, היא ללא ספק התעללות. זה מעשה חמור מאין כמוהו למנוע מבעל-חיים, מזון, במשך תקופה ממושכת. אם מתירים מעשה התעללות ברוטאלי, וחצוף שכזה, הרעבה, מכוונת למשך ימים, אז אין שום טעם בתקנות הללו".

זו הפעם החמישית ש’וועדת החינוך של הכנסת’, מתכנסת לדון ב’תנאי החזקת התרנגולות’. ארבעת הדיונים אשר התקיימו עד כה, התמקדו בוויכוח על לולי התרנגולות החדשים, אשר ייבנו בקרוב במימון ציבורי, בגובה 350 מיליון ש”ח.

בדיונים סירבו הח"כים לאשר את הצעת משרד החקלאות להקים כלובי-סוללה, אשר נאסרו לשימוש ב-31 מדינות בעולם, ובסוגיה זו, טרם הושגה הסכמה. הצעת משרד החקלאות, נתקלה בהתנגדות מצד קואליציה מפתיעה של ארגוני בעלי החיים ו-נציגי הלולנים – ועד הפעולה להצלת הלול המשפחתי, המייצג 2,200 משפחות בגבול הצפון.

אורנה גבאי מלוחמות אנונימוס, נגד הרעבת תרנגולות"

לפי טיוטת התקנות המונחת על שולחן הוועדה, בלולים שיוקמו, ייכלאו התרנגולות למשך כל חייהן, בכלובים המותירים לכל תרנגולת שטח זעום של 550 סמ"ר בלבד (פחות מעמוד A4).

בכלוב הצפוף רצפת רשת אלכסונית. התרנגולת אינה מסוגלת למתוח כנף, וכל תזוזה משמעה רמיסת תרנגולות אחרות. התקנות מציעות לקיים בשנת 2022, רפורמה נוספת שבה ישודרגו הלולים לכלובים מעט פחות צפופים (750 סמ"ר לתרנגולת, 25×30 ס"מ), אולם משרד החקלאות לא מסר את הנתונים המדויקים באשר לעלות השדרוג, המוערכת במאות אלפי שקלים.

עו"ד יוסי וולפסון, נציגה הרשמי של עמותת "אנונימוס" לזכויות בעלי חיים, אומר, כי; “אין שום טעם להקים היום לולים חדשים, ומחר בבוקר לבנותם מחדש. זה בזבוז אדיר של כספי ציבור, אשר יפגע בתרנגולות, וייאלץ לולנים, שלא יצליחו לעמוד בהוצאות לפרוש מהענף לטובת בעלי הון.

יתרה מזאת; הקמת כלובים בסטנדרט הנמוך מהתקן האירופי אינה מתיישבת עם חוק צער בעלי-חיים ותיפסל ב-בג"ץ. אם כבר בונים לולים חדשים, יש לעבור ללולים ללא כלובים – לולי מעוף". האשים, עו"ד וולפסון.

כיום שליש מן הלולים ב’איחוד האירופי’, הם לולים ללא כלובים. לפי דו"ח מרכז המחקר והמידע של הכנסת, במדינת שוויץ, המצב הוא 100% מהלולים הם ללא כלובים; אוסטריה 90%, גרמניה 62%, שבדיה 60%, הולנד 50%, דנמרק 48%, ו-בריטניה 42%.

לאתר הקמפיין "ישראל יוצאת מהכלוב".

◄ אנונימוס

אנונימוס, היא עמותה הפועלת לקידום זכויות בעלי-חיים.

בעלי-חיים, לא נועדו לשמש אותנו לבידור, ללבוש, למזון ולמחקר; הם זכאים לחיות את חייהם ללא סבל וניצול.

זוהי זכותם הבסיסית, בין אם אנו מכירים אותם מקרוב ואוהבים אותם ובין אם הם אנונימיים ונסתרים מעינינו במתקנים תעשייתיים נידחים.