Featured

בעלי חיים צער בעלי חיים

פמלה אנדרסון, מתגייסת ל’אנונימוס’ וקוראת לח"כ אלכס מילר, תהייה שוורצנגר הישראלי

ועדת החינוך של הכנסת, דנה בתנאי החזקת התרנגולות. פמלה אנדרסון לח"כ מילר: "שוורצנגר, שחרר את התרנגולות מן הכלובים בקליפורניה, האם תהיה אתה השוורצנגר הישראלי?" ◄ יו"ר הוועדה, ח"כ אלכס מילר; "לא יעלה על הדעת שישראל, תפגר אחר המדינות המפותחות" ◄ ח"כ יואל חסון; "ניתן למצוא נוסחה שתאפשר פרנסה טובה למי שעוסק בתחום לצד רווחה לבעלי החיים".
פמלה אנדרסון, מתגייסת ל’אנונימוס’ וקוראת לח
פמלה אנדרסון, מתגייסת ל’אנונימוס’ וקוראת לח"כ אלכס מילר, תהייה שוורצנגר הישראלי

על רקע הפגנת אנשי אנונימוס, עמותה הפועלת לקידום זכויות בעלי-חיים, דנה היום (רביעי, 10.11.2010), ועדת החינוך של הכנסת, בתקנות החזקת התרנגולות המטילות, אולם עדיין לא הכריעה בשאלה; האם הלולים שייבנו בקרוב במימון ציבורי בגובה 350 מיליון ש"ח יהיו "לולי כלובים" או "לולי מעוף". יו"ר הוועדה ח"כ אלכס מילר, ביקש לדחות את ההכרעה בנושא עד לקיום סיור של הוועדה עם הנוגעים בדבר, בלולי התרנגולת.

ח"כ מילר, סגן יו"ר הכנסת וחבר כנסת מטעם סיעת ישראל ביתנו, אמר, כי; "חשוב לי לראות מקרוב את המצב. לא יעלה על הדעת שאנחנו מפגרים אחרי המדינות המפותחות בעולם. עלינו להתקדם, ואני ממש לא רוצה להשאיר את ההחלטה הזאת לבג"ץ.

אי-אפשר לקבל החלטה שתגרום לקריסה כלכלית של העוסקים בתחום, ואי-אפשר לעשות זאת באופן שיבוא על חשבון בעלי החיים". סיכם ח"כ מילר.

ח"כ יואל חסון, הוסיף; "במקרה הזה, ניתן למצוא נוסחה שתאפשר פרנסה טובה למי שעוסק בתחום לצד רווחה לבעלי החיים".

שחקנית הטלוויזיה, הדוגמנית והמפיקה האמריקאית פמלה אנדרסון (Pamela Anderson), הנחשבת צמחונית מטעמי מצפון, ופועלת למען זכויות בעלי חיים. היא שיתפה פעולה פעמים רבות עם ארגון אנשים למען יחס מוסרי לבעלי חיים בקמפיינים נגד תעשיית הפרווה, העור והבשר.

ח"כ אלכס מילר; "לא יעלה על הדעת שישראל, תפגר אחר המדינות המפותחות"

בין השאר הופיעה בכרזה לעידוד ’צמחונות’ שבו היא מכוסה אך ורק בעלים, ובסרטונים המיידעים על תנאי הגידול, ההובלה והשחיטה של התרנגולים שמוכרת חברת KFC.

אתמול (ג’) נפגשה פמלה אנדרסון, עם יו"ר ועדת החינוך של הכנסת, ח"כ אלכס מילר, וסיפרה לו על המאבק לשחרור התרנגולות מן הכלובים בקליפורניה, אוהיו ומישיגן, ואמרה לו, כי; "ארנולד שוורצנגר, מושל מדינת קליפורניה. שחרר את התרנגולות מהכלובים בקליפורניה, אתה יכול להיות ה’שוורצנגר’ הישראלי", אמרה אנדרסון.

בדיון, נכחו גם חברי הכנסת; איתן כבל, דב חנין, מסעוד גנאים, ניצן הורוביץ, וח"כ יואל חסון.

חברי הכנסת, ביקשו לאזן את הרכב הוועדה המייעצת, אשר תוקם במסגרת התקנות. התקבלה הצעת ח"כ חנין, להוסיף לוועדה, נציג של המשרד להגנת הסביבה.

כמו כן, התקבלה הצעת ח"כ יואל חסון, כי נציג ארגוני בעלי החיים, ימונה ע"י השר להגנת הסביבה, ולא ע"י שר החקלאות.