Featured

אנרגיה ירוקה

הפתרון לאנרגיה הנדרשת לייצור חשמל במדינה, יהיה בתחום האנרגיה הגרעינית

כך מעריך, ד"ר שלמה ולד, המדען הראשי של משרד התשתיות הלאומיות, ב’כנס המכללה הטכנולוגית רופין’ ל’אנרגיות מתחדשות וירוקות’, ושואל; "מה יקרה אם ייפגע הצינור המוביל את הגז מהים לחוף?" ◄ דב רביב, מאבות ’טיל החץ’ ומייסד חברת MST, העוסקת בפיתוח מערכות אנרגיה סולארית; "המדינה לא חושבת בגדול, לא חושבת נכון ולא מקבלת החלטות נכונות בנושא"
הפתרון לאנרגיה הנדרשת לייצור חשמל במדינה, יהיה בתחום האנרגיה הגרעינית
הפתרון לאנרגיה הנדרשת לייצור חשמל במדינה, יהיה בתחום האנרגיה הגרעינית

"לא ניתן להתייחס למאגרי הגז, שהתגלו לאחרונה, בים התיכון כ’מאגרים אסטרטגיים’. בהנחה ש– 50% מן החשמל המיוצר בארץ נוצר מ’גז’, מה יקרה אם ייפגע הצינור המוביל את הגז מהים לחוף?" – שאלה זאת הציג המדען הראשי של משרד התשתיות הלאומיות, ד"ר שלמה ולד, בכנס משותף ל’מכללה הטכנולוגית רופין’ והאגף להכשרה של משרד התמ"ת, בנושא; ’אנרגיות מתחדשות ירוקות’, שהתקיים בקמפוס המכללה, בהשתתפות משלחת מומחים מגרמניה.

לדברי ד"ר ולד, אמר, כי; "אם רוצים ש’אנרגיות מתחדשות’, כגון; אנרגיות שמקורן בשמש ורוח, תהיינה שחקן משמעותי במשק האנרגיה בישראל, יש לפתח אותן מוקדם ככל האפשר. המדען הראשי רואה בכך משימה לאומית, אך יחד עם זאת טוען שלעולם לא נוכל להגיע בישראל ליותר מ-30% אנרגיות מתחדשות מכלל האנרגיות הנדרשות לייצור חשמל במדינה ולכן, לדעתו, הפתרון הוא מתחום ה’אנרגיה הגרעינית’.

דב רביב, מאבות ’טיל החץ’ ומייסד חברת MST, העוסקת בפיתוח מערכות אנרגיה סולארית, טוען, כי המדינה לא חושבת בגדול, לא חושבת נכון ולא מקבלת החלטות נכונות בנושא, וכי התקנת תאים פוטוולטאיים על הגגות לא תוביל את המדינה לשום מקום.

לדברי רביב, מפתחת החברה שבבעלותו את הדור הבא בתחום האנרגיות המתחדשות הירוקות – מערכת טרמוסולארית, שנותנת מענה לבעיות המגבילות ייצור אנרגיה ב’מערכות פוטוולטאיות’, ובמחיר הזול ביותר.

רביב, ממתין לתשובת המדינה לבקשתו לערבות מדינה שאם תינתן, תאפשר פריצת דרך מקומית ועולמית בתחום.

מנכ"ל המכללה הטכנולוגית רופין, הגב’ תמי צוקרמן

מר שלום בן משה, מנהל אגף בכיר להכשרה ופיתוח כח אדם ב’משרד התמ"ת’, אמר, כי; "תחום ה’אנרגיות המתחדשות’, מצריך הכשרת כח אדם ייעודי, ומחייב בניית תוכנית לימודים. לצורך זה, נבחרה ’המכללה הטכנולגית רופין’ שהיא מהמכללות הטובות בארץ.

מנכ"ל המכללה הטכנולוגית רופין, הגב’ תמי צוקרמן, שהנחתה את הכנס, אמרה בדבריה, כי; "אין מקום מתאים יותר מלעסוק בנושא מאשר בית הספר להנדסאים ברופין שמאז היווסדו כבר לפני 71 שנים שומר על צביונו ה’ירוק’, מקיים מגמה גדלה ומתפתחת בתחום ’טכנולוגיות המים’, ואף הראשון בארץ, אשר פיתח קורס ייחודי ל’בניה ירוקה’".

ראש המשלחת הגרמנית, הגב’ סבינה קוקוט, אמרה, כי; "מטרת ביקור המשלחת, המונה 11 מומחים ממגוון תחומים, היא ללמוד על דרכי ההכשרה המקצועית בארץ בנושא, לפתח בצוותא תוכניות לימוד, ולדון בדרכים נוספות לשיתוף פעולה וחילופי ידע בין שתי המדינות.

עוד הרצו עודד דיסטל מנהל Israel NewTech, במשרד התמ"ת, ד"ר אלי אייזנברג סמנכ"ל בכיר ומנהל של מו"פ והכשרה ברשת ’אורט ישראל’, ומר אברי פולצ’ק מנהל היחידה לתוכנ"ל במשרד התמ"ת.

כמו כן, התקיים פאנל, דיון מסכם, בהנחייתו של אמיל מלול, מנהל תחום פדגוגיה במשרד התמ"ת. השתתפו בפאנל שני אורחים מהמשלחת הגרמנית, דר" שלמה ולד המדען הראשי ומר יהודה היימן, יו"ר תחום המתכת ב’איגוד התעשיינים’.

השתתפו בכנס מנהלת מה"ט, הגב’ לימור ניסן, יו"ר חבר הנאמנים של המכללה, מר גדליה גל, יו"ר הועד המנהל, מר אלי ברק, ואנשי מקצוע.