Featured

בעלי חיים דגים | עולם המים

ספינת הפיקוח בכינרת: "כינרת 1", הושקה במעמד שר החקלאות, שלום שמחון

הספינה "כינרת 1", תהיה אחראית, בין השאר, על טיפול באירועי זיהום ים בכינרת ותשמור על בטיחות המתרחצים ◄ שר החקלאות, השר שלום שמחון; "הספינה "כינרת 1", היא תשתית אמיתית לשמירה על הכינרת – הסמל הלאומי" ◄ ספינת הפיקוח החדשה "כינרת 1" היא פרויקט משותף של איגוד ערים כינרת ורשות ניקוז ונחלים כינרת-מינהלת הכינרת, משרד החקלאות, המשרד להגנת הסביבה ורשות המים.
ספינת הפיקוח בכינרת:
ספינת הפיקוח בכינרת: "כינרת 1", הושקה במעמד שר החקלאות, שלום שמחון

בטקס שנערך אתמול (שלישי, 25/5) במוצא הירדן, סמוך לקיבוץ דגניה, במעמד, שר החקלאות, השר שלום שמחון, ומנהל רשות המים, מר אורי שני, מכובדים ומוזמנים רבים, הושקה הספינה החדשה "כינרת 1" של רשות ניקוז ונחלים כינרת.

הספינה החדשה "כינרת 1", תטפל באירועי זיהום ים, תפקח מהים על חוקי התכנון והבניה לאורך קו החוף, תדאג לבטיחות המתרחצים מפני תנועת כלי שיט ותסייע ל’אגף הדיג של משרד החקלאות’ לפקח על ממשק הדיג בכינרת.

לפני כשנה וחצי, כשהחלו ב’איגוד ערים כינרת’ לפרוט למשימות את תפקידי האיגוד, היה ברור באיגוד – כי נדרש לקיים את הפיקוח והאכיפה לא רק מהיבשה אלא גם מן המים.

יוסי ורדי, יו"ר איגוד ערים כינרת, אמר אתמול, כי; "השקתה של "כינרת 1", וכניסתה לפעולות הפיקוח ואכיפת החוק, הינו נדבך חשוב בעשייה של האיגוד ושל ’רשות ניקוז ונחלים כינרת’, ומהווה עוד שלב בריכוז המאמץ לשמירת הכינרת וחופיה".

ספינת הפיקוח החדשה "כינרת 1" היא פרויקט משותף של איגוד ערים כינרת ו’רשות ניקוז ונחלים כינרת-מינהלת הכינרת’, משרד החקלאות, המשרד להגנת הסביבה ו’רשות המים’.

שר החקלאות, השר שלום שמחון, אמר בטקס, כי; "הספינה "כינרת 1", היא תשתית אמיתית לשמירה על הכינרת – הסמל הלאומי".

"אני מאד מקווה, כי ההחלטה על הקמת ’איגוד ערים כינרת’ – תפסיק אחת ולתמיד את חוסר הסדר של המרכיבים השונים גם של משרדי הממשלה וגם של האזרח בטיפול בכינרת. חייבים כולם להשקיע בזה". סיכם שר החקלאות.

אהרון ולנסי, יו"ר רשות ניקוז ונחלים כינרת, פנה באירוע אל רשויות הממשלה, ואמר; "ראוי, כי תהיה תמיכה מצד הגופים השונים לפעילות הספינה "כינרת 1", ולפיקוח ולאכיפה. בלי תמיכה של כולם, יהיה קשה לשמור על הכינרת וסביבתה. מדובר על תא שטח ייחודי – שגם דורש שימור וגם דורש פיתוח".

אורי שני, מנהל רשות המים, אמר בדבריו, כי; "ניהול המים, בתקופה בה הכינרת, נמצאת במפלסים נמוכים, מחייב שילוב של שימוש נכון ב’מקורות המים’, הן ע"י הממשלה, והן של כל אזרח ואזרח, ונדרשים לצידם גם פיקוח ואכיפה מוגברים בכינרת ובסביבתה".