Featured

אנרגיה ירוקה

האוניברסיטה העברית תקיים כינוס "ביו-אנרגיה: לרתום את המטבוליזם הצמחי"

באירוע ישתתפו מומחים עולמיים ל"אנרגיה ירוקה" ◄ יתקיים (25-24 בפברואר) בפקולטה למדעי החקלאות, המזון ואיכות הסביבה ע"ש רוברט ה. סמית בקמפוס רחובות של האוניברסיטה העברית
האוניברסיטה העברית תקיים כינוס
האוניברסיטה העברית תקיים כינוס "ביו-אנרגיה: לרתום את המטבוליזם הצמחי"

המחקר על אודות השימוש בצמחים מסוגים שונים להפקת ביו-דלק הוא בעל חשיבות גבוהה בעולם כיום. תחום מחקר זה, שבו מעורבים מדענים מכל העולם, מיועד לגילוי ולפיתוח זנים של צמחים שניתן להפיק מהם דלק בצורה היעילה ביותר והזולה ביותר במטרה להלחם במשבר האנרגיה ולהתמודד ביעילות עם הזיהום באטמוספרה כתוצאה משימוש בדלקים מזהמים.

לצורך בחינת היבטים שונים במחקר על רתימת "ביו-אנרגיה" לצרכים אנושיים ייערך כינוס (25-24 בפברואר) אשר כותרתו: "ביו-אנרגיה: לרתום את המטבוליזם הצמחי" מטעם מרכז מינרבה ע"ש ורבורג לביוטכנולוגיה חקלאית שבאוניברסיטה העברית, בשיתוף עם "יישום" -החברה לפיתוח המחקר של האוניברסיטה העברית בירושלים, משרד החקלאות ופיתוח הכפר, חברת CBD טכנולוגיות, חברת אווג’ין בע"מ והאקדמיה הישראלית למדעים.

הכינוס יתקיים בפקולטה למדעי החקלאות, המזון ואיכות הסביבה ע"ש רוברט ה. סמית בקמפוס רחובות של האוניברסיטה העברית. בראש הוועדה המארגנת של הכינוס עומד פרופ’ שמואל וולף, מנהל המרכז ע"ש ורבורג.

מומחים מהארץ, מגרמניה, מארה"ב ומאירלנד צפויים להשתתף בכינוס, שנערך לציון 25 שנים להקמתו של מרכז מינרבה ע"ש אוטו ורבורג לביוטכנולוגיה חקלאית.

ד"ר אברהם ארביב, ראש אגף בכיר במחלקת המחקר והפיתוח במשרד המדען הראשי במשרד התשתיות הלאומיות, ירצה על המצב הנוכחי בתחום מקורות אנרגיה מתחדשים בישראל ועל שימושים אפשריים ב"ביו-אנרגיה".

בין ההרצאות הנוספות בכינוס; "רותמים את המדבריות", "פתרון ירוק לבעיות גלובליות", פיתוח חלופות ליבולים חקלאיים כמקורות יעילים לביו-דלקים והרצאות על מקצוע הביו-הנדסה כאמצעי לשיפור השימוש ביבולים נוספים לצורך הפקת "ביו-דיזל".

ניתן לקבל בדוא"ל את התוכנית המלאה של הכינוס שיתקיים, כאמור ב- 25-24 בפברואר באודיטוריום אריוביץ’, קמפוס רחובות של האוניברסיטה העברית. האירוע יתקיים בשפה האנגלית.