Featured

חדשות ירוקות

מפעל הפיס נדרש לחלק רכבים רק היברידיים כפרס במקום מכוניות מזהמות

במפעל הפיס כנראה לא שמעו על "שיגעון ההגנה על הסביבה ואיכות החיים" ויצאו עם פרס סביבתי למשתתפי הגרלות הפיס במסגרת מבצע "שיגעון המכוניות" שבלשב זה משגע את עמותת אדם טבע ודין ועמותת החברה להגנת הטבע; כי ישנה אלטרנטיבה
מפעל הפיס נדרש לחלק רכבים רק היברידיים כפרס במקום מכוניות מזהמות
מפעל הפיס נדרש לחלק רכבים רק היברידיים כפרס במקום מכוניות מזהמות

עמותת אדם טבע ודין ועמותת החברה להגנת הטבע, פנו באיגרת מיוחדת אל מפעל הפיס לשנות לאלתר את סוג המכוניות (160) במסגרת הפרסים במסגרת מבצע "שיגעון המכוניות", אותם עתיד לחלק ככלי רכב מזהמים לכבישי ישראל, המהווים סתירה לפעילות מפעל הפיס, למען רווחתם של תושבי ישראל, זאת לאור העובדה, כי ישנה אלטרנטיבה – מכוניות פרטיות אשר פועלות באמצעות טכנולוגיה היברידית, ושאינן כה פוגעניות לסביבה.

במכתבם אל שאול סוטניק מנכ"ל מפעל הפיס ואל שמעון כצנלסון יו"ר מפעל הפיס, כותבים בין היתר ציפי איסר-איציק מנכ"לית אדם טבע ודין, ועמיתה גרשון פלג מנכ"ל החברה להגנת הטבע, כי; "מפרסומים שונים בכלי התקשורת, נודע לנו, כי במסגרת מבצע "שיגעון המכוניות", אתם עתידים לחלק 160 מכוניות לזוכים. מפעל הפיס, אשר נהנה מכספי ציבור ומנוהל ע"י נבחרי ציבור, מבטיח לפעול למען פיתוחה, שגשוגה ורווחתה של הקהילה בישראל, "כל זאת תוך מתן דוגמא והובלה איכותית, תשומת לב ואחריות חברתית לאומית" – כפי שנכתב ע"י מר כצנלסון באתר מפעל הפיס.

עם זאת, בחרתם להעניק בתור זכייה את אחד מהגורמים המזהמים ומשפיעים על שינויי האקלים והתחממות כדור הארץ.

מעל 1,500 איש בישראל מתים בשנה כתוצאה מזיהום האוויר, שנגרם בעיקר מפליטה של כלי רכב פרטיים. מאות ילדים, אשר מתגוררים ליד צירי תנועה, סובלים מסיבוכים חמורים בדרכי הנשימה גם מחקר של משרד הבריאות שהתפרסם לאחרונה קושר בין הרמה החריגה של מקרי סרטן במטרופולין תל אביב – לזיהום האוויר.

ההשלכות הסביבתיות והנזקים הסביבתיים לטבע ולאדם, הנובעים מהתחבורה בכלל ומהרכב הפרטי בפרט – רבים, ובכללם השלכות ונזקים הן במישור הגלובלי והן במישור המקומי, כדוגמת התחממות כדור הארץ ואפקט החממה, זיהום אוויר, רעש, פגיעה וצמצום שטחים פתוחים, זיהום מקורות מים ועוד.

לאור ממצאים מדאיגים אלו, היינו מצפים מחברה חשובה כמפעל הפיס, הפועלת למען החברה בישראל, להיות רגישה יותר לנושא הסביבתי, אשר מהווה את אחד הנושאים המשפיעים ביותר על חיינו וחיי ילדינו.

הוספת 160 כלי רכב מזהמים לכבישי ישראל, הינה מיותרת ולמעשה מהווה סתירה לפעילותכם למען רווחתם של תושבי ישראל, במיוחד לאור העובדה, כי ישנה אלטרנטיבה – מכוניות פרטיות אשר פועלות באמצעות טכנולוגיה היברידית, ואינן כה פוגעניות לסביבה.

אני פונה אליך בבקשה לקחת אחריות ולתת דוגמא, מתוך אחריות חברתית לאומית ולהחליט, כי מפעל הפיס יחלק רכבים היברידיים כפרס, במקום המכוניות המזהמות.