Featured

בעלי חיים דגי נוי

ישראל הפכה ליצואנית הגדולה ביותר של דגי נוי במים קרים לאירופה

שרות ההדרכה במשרד החקלאות פותח קורס על מנת להכשיר מגדלים חדשים של דגי נוי טרופיים כדי לענות על הביקוש העצום באירופה
ישראל הפכה ליצואנית הגדולה ביותר של דגי נוי במים קרים לאירופה
ישראל הפכה ליצואנית הגדולה ביותר של דגי נוי במים קרים לאירופה

בשנים האחרונות התפתח גידול דגי הנוי בארץ בצעדי ענק וישראל הפכה ליצואנית הגדולה ביותר של דגי נוי במים קרים לאירופה, כשהיא משאירה מאחור את יפן ומדינות אחרות המתמחות בגידול דגי נוי. כיום פועלות בישראל כתשעים חוות לגידול דגי נוי המייצאות דגים בהיקף של כ-60 מיליון שקל בשנה.

יעקב פרץ, מדריך לגידול דגים בשרות ההדרכה של משרד החקלאות, אומר כי; "ענף גידול דגי הנוי עבר בשנים האחרונות שדרוג עצום מבחינת הידע הניהולי והמקצועי. אחד מהיתרונות שמהם נהנים המגדלים הישראלים ואשר הקפיץ את היצור בארץ הוא הקירבה היחסית לצרכן באירופה".

"יצוא דגי הנוי – מוסיף פרץ – נעשה בהטסה כדי לקצר ככל האפשר את הדרך שעושים הדגים מחוות הגידול עד לנקודת המכירה. מאחר והדגים נמצאים במים עלויות ההטסה גבוהות ולכן יש משקל רב לקרבתה של ישראל לאירופה".

כתוצאה מיתרונה הגיאוגרפי והאקלימי של ישראל היא יכולה ליהנות מפוטנציאל מכירות שהוא כמעט בלתי נדלה לצרכנים הרבים באירופה. להוציא את חודשים יולי ואוגוסט, חודשי החופשה באירופה, בהם המכירות יורדות לשפל, הרי שבכל עשרת החודשים האחרים ניתן למכור כל כמות, בתנאי מחיר ואיכות.

יעקב פרץ, מדריך לגידול דגים; ענף גידול דגי הנוי עבר שדרוג עצום

על מנת לענות על הביקוש העצום לדגי נוי במדינות אירופה פותח שרות ההדרכה קורס מקצועי להכשרת מגדלי דגי נוי טרופיים. הקורס מיועד למי שמעוניינים להיכנס לענף, גם אם הם חסרי ידע מוקדם וכן למגדלים שרוצים להרחיב את ידיעותיהם ויכולותיהם.

הקורס, שיפתח בתחילת חודש ספטמבר, יקנה למשתתפים מיומנות בסיסית בגידול דגי נוי טרופיים. בין הנושאים בהם יעסוק הקורס; גנטיקה בסיסית, הזנת הדגים, חימום המים, שימוש בפילטרים ביולוגיים לניקוי המים, שמירה על בריאות הדגים, תכנון מערכות גידול ועוד.

במסגרת הקורס יערך סיור בחוות לגידול דגים במרכז הארץ.

ריקי מואב, רכזת ההדרכה של אגף בעלי החיים בשה"מ, אמרה שהקורס לגידול דגי נוי טרופיים הוא ביטוי ליכולת של מדריכי שה"מ לאתר תחומים וענפים בחקלאות בהם יש פוטנציאל צמיחה גדול ולנתב אליהם את מי שמחפשים מקורות פרנסה חדשים".

"בענף דגי הנוי המקצועיות והאיכות היא תנאי להצלחה ולכן יש חשיבות עליונה לקיום קורס מקצועי וכל זאת ניתן לעשות רק בעזרת כוח אדם מיומן ומנוסה – הוסיפה מואב.