Featured

בעלי חיים דגי נוי

עיצוב אקווריום ציקלידים

הצעות לעיצוב אקווריום ציקלידים למתחילים, מאמרון קצר שתוכלו לקרוא וליישם במיוחד אם אתם בתחילת דרככם ◄לא רק הצורה הפנימית של האקווריום היא צריכה להיות יפה ואסטטית אלא גם החיצוניות שלו אז פשוט את כל חוטי החשמל מחביאים מאחורי הרקע
עיצוב אקווריום ציקלידים
aquarium_215k-n_id=5132_01.jpg

קניתם אקווריום חדש ואתם לא יודעים איך לעצב אותו? אני אנסה לפתור לכם את הבעיה;

רקע:

1. נלך לחנות מכשירי כתיבה ונרכוש בריסטול ששמו "מפל". הוא עולה כמה שקלים בודדים. "מפל" הוא בריסטול בעל צבע אחיד שחסין מפני מים. עדיף בצבע תכלת. נמדוד את מידות האקווריום ונגזור את המפל לפי המידות הרצויות לאחר מכן נדביק אותו על גב אקווריום.

2. לאמא/אשתך, בטוח יש מנורת לילה שהיא כבר לא בשימוש אז ניקח אותה ונעמיד מאחורי המפל כך שיהיה אפקט אור עם המפל. (זהירות שהמנורה לא תיגע בחוטי החשמל של האקווריום, כי אז הכול עלול להינמס).

חצץ:

יש הרבה מאוד סוגי חצץ כגון: קוורץ גרוס, טוף גרוס, בזלת גרוסה, חרסית גרוסה, חול אלמוגים, חצץ חלוקי נחל וכו’. אלה הם סוגי החצץ המומלצים, יש גם סוגי חצץ לא מומלצים, כגון: חצץ צבוע שבמשך הזמן הוא פולט צבע ורעלים למים, חצץ זה הינו שימושי ויפה לתקופה של שנה לעומת זאת החצץ קוורץ לא יאבד את צבעו ולא יפלוט חומרים למים.

אני אישית הייתי הולך על חצץ קוורץ לבן שלג בגודל של 1-3 מ"מ מכמה סיבות;

1. טוב לדגים שאוהבים לחפור/להתחפר

2. קשה לרפש לחדור לתחתית האקוורוים מה שיוצר אמוניה וניטריט.

3. הכי יפה לפי דעתי!

סלעים – דקורציה:

סלעים, זה החלק הכיפי והיצירתי של בניית האקווריום הוא נותן את ההרגשה שהאקווריום טבעי וגם מוסיף לעין מה גם שזה משמש כמקומות מסתור עבור דגים מותקפים.

יש מספר אזורים בארץ, שאפשר למצוא סלעים לאקווריום, כגון:

ירושלים – יש להיזהר מהסלעים שמגיעים משם, כי יש חלק גדול שהם גיריים ויתפוררו באקווריום ויעלו את ה-ph בשביל לבדוק האם הם גיריים צריך לתפוס אותם ביד ולזרוק חזק על סלע גדול וקשה, אם הוא נשבר אז הוא גירית, דרך נוספת היא לחרוץ בעזרת מסמר. עוד דרך לדעת היא המשקל של האבן עם היא קלה יחסית לגודל שלה אז היא גירית.

יש חלוקי נחל מדהימים בשלל צורות וגוונים ואת זה אפשר למצוא במשתלה הפועלת עפ"י רשיון במחיר סביר.

משתלה – יש שם אבני טוף מדהימים וכדים (עצה קטנה: על כדים לפני שקונים אותם צריך לשאול את המוכר עם הם עברו תהליך שריפה כי עם לא אז תמצאו את כל האקווריום שלכם מלוכלך, מורעל ומסריח).

חנויות דגים – גם הם מייבאים שלל גדול של אבנים נהדרים וגם את גזעים שבהם אפשר להשתמש ללא כל חשש, לגזעים בדרך כלל יש מחיר גבוהה בגלל שאת חלקם הרב מייבאים מארצות שונות בעולם.

בניית המסלעה:

בניית המסלעה צריכה להיות בעל חוש דמיון ויצירתיות. יש למקם את הסלעים אחד על השני בצורה טבעית ולא לפזר אותם סתם בלי טקט. הצמחים, צריכים לשבת ליד הסלעים בשביל טבעיות.

את המסלעה בונים כשהמכסה לא על האקווריום בשביל שדה ראייה יותר גדול ותמיד עובדים עם שתי ידיים אחת תומכת והשנייה בונה. מומלץ ורצוי לבנות את המסלעה כשאין מים באקווריום.

ניקוי הסלעים והגזעים:

גזעים:

לקחת דלי (ללא שאריות סבון) להכניס מים חמים – רותחים ולהכניס את הגזע, לעשות פעולה זאת פעמיים ביום עד שהגזע סיים להפריש את הצבע שלו. במידה וקניתם גזע משומש שהיה בתוך מים של אק’ אחר אז שמים אותו בדלי עם מים חמים + 1-2 כפות מלח.

סלעים:

לקחת דלי (ללא שאריות סבון) להכניס מים חמים – רותחים ולהכניס את הסלע, לעשות פעולה זאת פעמיים ביום עד שאין על הסלע חול.

לאחר שאין על הסלע חול לוקחים סיר גדול של אמא (רצוי שהיא לא תהיה בבית), מכניסים את הסלע לסיר עם מים מרתיחים בסיבות ה-20 דקות ושלום על ישראל.

במידה ולקחתם סלע משומש שהיה בתוך מים של אקווריום אחר אז שמים אותו בדלי עם מים חמים + 1-2 כפות מלח.

צמחייה וצבע נוסף:

רצוי ללכת לחנות הקרובה לבית לקנות צמח מפלסטיק אחד אדום ואחד ירוק ולשתול.

חוטי החשמל ואסטטיקה חיצונית:

לא רק הצורה הפנימית של האקווריום היא צריכה להיות יפה ואסטטית אלא גם החיצוניות שלו אז פשוט את כל חוטי החשמל מחביאים מאחורי הרקע. בקשר לאוכל/תרופות/חלקי חילוף, קניתי סטנד, בהום סנטר ב-100 ₪ וזה נראה מצוייייין!

בהצלחה!

_________

* הכותב מתבסס על נסיונו והידע האישי. הוא משתתף קבוע באתר aqua באדיבותו הובא מאמר זה.