Featured

צער בעלי חיים

משרד החקלאות הורה על התקנת מצלמות בבתי מטבחיים ומשחטות שישדרו לחדר בקרה

שר החקלאות אורי אריאל; "הביקורת שלנו על בתי המטבחיים עולה מדרגה. כולנו היינו עדים למקרים החמורים בבתי מטבחיים שונים ברחבי ישראל. מצד אחד אסור להכליל, אבל מצד שני אנחנו חייבים להגביר את הפיקוח והאכיפה שמקרים כאלו לא ישנו" ◄ עמותות "אנונימוס" ו"תנו לחיות לחיות" מברכות על המהלך של משרד החקלאות.
התקנת מצלמות בבתי מטבחיים ומשחטות שישדרו לחדר בקרה
התקנת מצלמות בבתי מטבחיים ומשחטות שישדרו לחדר בקרה

משרד החקלאות ופיתוח הכפר, הודיע היום (ראשון, ט"ו טבת תשע"ו) כי החליט לעלות שלב נוסף ב’מיגור תופעת ההתעללות בבעלי חיים’ ומורה על התקנת "מצלמות חכמות" בבתי מטבחיים ובמשחטות ברחבי הארץ, שישדרו לחדר בקרה מיוחד במשרד החקלאות.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן ישראל’ ב’פייסבוק’ או ב’טוויטר’.

ההחלטה על הצבת מצלמות, נפלה לנוכח אירועי העבר של התעללות בבעלי חיים ב-משחטות ובבתי המטבחיים, וכי מעתה, יחויבו בעלי המתקנים להתקין מצלמות בכל אזור בו מטופלים בעלי החיים עד שחיטתם.

מטרת השימוש במצלמות היא לפקח מרחוק על פעילות בתי המטבחיים והמשחטות בהיבטי השמירה על צער בעלי חיים ולתעדה, בנוסף ולא במקום מערך הפיקוח של המתקן עצמו.

במשרד החקלאות ופיתוח הכפר, מעריכים, כי המצלמות והפיקוח המרכזי של המשרד, יהוו גורם מרתיע בפני העובדים, שידעו, כי הם מצולמים 24/7 וכן יעזרו למזער את סבל בעלי החיים.

מנהל שירותים וטרינריים במשרד החקלאות, ד"ר נדב גלאון, אמר, כי; "משרד החקלאות ופיתוח הכפר, רואה בחומרה עבירות של התעללות בבעלי חיים ונוהג כלפיהם באפס סובלנות.

המשרד, אף ימשיך לייעל את הפיקוח והאכיפה על ’חוק צער בעלי חיים’ ולבצע פעולות שונות למיגור התופעה הן באמצעות אמצעי אכיפה, והן באמצעות הסברה".

דוברת משרד החקלאות ופיתוח הכפר, הגב’ דפנה יוריסטה, הוסיפה לפורטל ’כאן נעים | kan-naim | אתר האינטרנט של כל המדינה’ | סקירת חדשות ואירועים ב’רשויות מקומיות’ כי; במסגרת פרויקט המצלמות יוצבו כ- 400 מצלמות וכ- 50 מערכות הקלטה דיגיטליות בכ- 50 בתי שחיטה.

צוות הפיקוח בבית השחיטה, יצפה במצלמות ובנוסף, החומר המצולם, יועבר אל חדר בקרה מיוחד שיוקם בשירותים הווטרינריים משרד החקלאות.

לטובת קידום הנושא מפרסם בימים אלה המשרד, מכרז לאספקה, התקנה ותחזוקה של מצלמות טלוויזיה במעגל סגור והצפי הוא שבמהלך 2016, ירושתו כלל מתקני ייצור המזון מן החי, משחטות ו-בתי מטבחיים, במצלמות.

עמותות אנונימוס ו’תנו לחיות לחיות’ מברכות על המהלך

ב’עמותות אנונימוס’ לזכויות בעלי-חיים ו’תנו לחיות לחיות’ בירכו על המהלך ואומרים, כי; "התקנת המצלמות היא צעד חשוב לאכיפת חוק צער בעלי-חיים במשחטות ובבתי-מטבחיים. מדובר במפעלים שמטבעם כרוכים בהתעללות והרג ותחקירים שביצענו, הוכיחו, כי אפילו הדרישות המינימליות של החוק אינן מיושמות בהם; מכות, בעיטות, וחשמול בשוקרים חשמליים הם דבר שבשגרה.

הילה קרן, דוברת ארגון אנונימוס, ברקע שוחט (עם אוזניות צהובות) ועובדים ב-זוגלובק, רוקדים עם תרנגול גוסס | צילום אנונימוס | עיבוד צילום: שולי סונגו ©
הילה קרן, דוברת ארגון אנונימוס, ברקע שוחט ועובדים ב-זוגלובק, רוקדים עם תרנגול גוסס | צילום אנונימוס©

אנו קוראים אל משרד החקלאות, לאפשר גישה לצילומים גם לנציגי ארגוני הגנת בעלי-חיים, לנוכח הכשל המתמשך של השירותים הווטרינריים באכיפת החוק. אנו מקווים שבמקרה שיתגלו עבירות על חוק צער בעלי-חיים בצילומים, הן יטופלו בחומרה – עד כה, לא הוגשו כתבי אישום בפרשות ’זוגלובק’ ו’דבאח’, חרף שעות רבות של ראיות מצולמות שהוגשו למשרד החקלאות".

דוברת ארגון "אנונימוס" הגב’ הילה קרן, הוסיפה לפורטל ’כאן נעים | kan-naim | אתר האינטרנט של כל המדינה’ | סקירת חדשות ואירועים ב’רשויות מקומיות’ כי; "התקנת המצלמות מתבצעת על רקע עתירה לבג"ץ שהגישו "תנו לחיות לחיות" ו"אנונימוס" בעקבות התחקירים על התעללות בבעלי-חיים ב"אדום אדום", "זוגלובק" ו"דבאח".

רק בשבוע שעבר, שודר בחדשות ערוץ 2 תחקיר של "אנונימוס" על מחדלים בריאותיים והתעללות בבעלי-חיים בשתיים ממשחטות התרנגולים הגדולות בישראל; "מילועוף" ו-עוף הגליל.

■ מצאתם טעות בכתבה, זה לא ירוק וגם לא נעים! תלחצו כאן ספרו לנו ונתקן.

משרד החקלאות הורה על התקנת מצלמות בבתי מטבחיים ומשחטות שישדרו לחדר בקרה