Featured

בעלי חיים צער בעלי חיים

משרד החקלאות חשף ניסיון להעברת כלבת אמסטף עם שלושת גוריה לקלקיליה

מנהל יחידת פיצו"ח, יחידת האכיפה והחקירות המרכזית של משרד החקלאות ופיתוח הכפר, מר רואי קליגר; "רק בחודשיים האחרונים נחשפו על ידי יחידת הפיצו"ח, היחידה המרכזית לאכיפה וחקירות של משרד החקלאות 16 אירועים שונים הקשורים לעבירות על חוק צער בעלי החיים ונמצאים בהליכים משפטיים. הציבור הרחב נקרא לדווח על מקרי חשד להתעללות בבעלי חיים".
משרד החקלאות חשף ניסיון להעברת כלבת אמסטף עם שלושת גוריה לקלקיליה
משרד החקלאות חשף ניסיון להעברת כלבת אמסטף עם שלושת גוריה לקלקיליה

פיגוע גם בבעלי חיים? הפלסטינים, לא בוחלים בשום דרך ואמצעים הם פוגעים ומתעללים גם בבעלי חיים, כך מתברר היום (חמישי, ב’ באדר א’ תשע"ו)כאשר מפקחי היחידה המרכזית לאכיפה וחקירות של משרד החקלאות (פיצו"ח) חשפו אחר הצהרים, ניסיון לחטיפת – הברחת כלבת אמסטף עם שלושת גוריה לעיר קלקיליה (قلقيلية). האירוע התנהל בכניסה לעיר שתחומי הרשות הפלסטינית, במחסום 109, מכיוון קיבוץ אייל.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן נעים’ ב’פייסבוק’ או ב’טוויטר’.

בבדיקת הרכב, נמצאה כלבת אמסטף בצבע חום עם שלושת גוריה עוד, נחשף, כי לכלבה נחתכו האוזניים באופן הנוגד את ’חוק צער בעלי חיים’. מפקחי (פיצו"ח), בודקים את אפשרות שאולי הכלבה עם הגורים נגנבו.

כידוע, תקנות להסדרת הפיקוח על כלבים (יבוא והחזקה של כלבים מסוכנים), תשס"ה-2004, קובעות איסור על הרבעה וסחר בכלבים מגזע אמסטף שמוגדרים כ’כלבים מסוכנים’. הכלבה המדוברת היום הועברו עם הגורים לבית מחסה לטיפול ולשיקום. האירוע, נמצא כעת בחקירה וכנגד מחזיק הכלבה נפתחו הליכים משפטיים.

ממלאת מקום דוברת משרד החקלאות ופיתוח הכפר, הגב’ רוני ניב , מסרה לפורטל ’כאן נעים | kan-naim | אתר האינטרנט של כל המדינה’ | סקירת חדשות ואירועים ב’רשויות מקומיות’ כי; "מקרה זה מצטרף למקרה חילוץ שאירע לאחרונה, בו חולץ כלב אמסטף שהוחזק בתנאים קשים ביפו על ידי בעליו, לצורך קיום ’קרבות כלבים’.

יחידת הפיצו"ח ופקחי המחלקה הווטרינרית ו-הסיירת לביטחון עירוני של עיריית תל אביב-יפו, פשטו על מבנה ביפו שבו, על פי מידע שהתקבל במחלקה הווטרינרית, קיים חשד, כי צעירים מחזיקים כלב אמסטף (בן כשנה ושמונה וחודשים) בתת תנאים לצורך קיום קרבות כלבים.

זירת הפשע וההתעללות בכלבת אמסטף עם שלושת גוריה במחסן בעיר קלקיליה | צילום: יקיר חוכימה, משרד החקלאות ופיתוח הכפר

על רקע אותם חשדות לעבירות בניגוד לחוק צער בעלי חיים, פנתה יחידת הפיצו"ח של משרד החקלאות לבית משפט השלום בתל אביב, בבקשה להוצאת צו חיפוש ותפיסה.

בהתאם לצו, תפסו מפקחי היחידה את הכלב, שהוחזק בתנאים קשים שאינם עומדים בדרישות החוק ובתקנות צער בעלי חיים ונמצא, כי הכלב מוחזק במחסן מלוכלך ומצחין בשטח קטן מהמידות המינמליות מותרות בחוק. הכלב, נאסף ל-מקלט העירוני לבעלי חיים לבדיקה ולהסתכלות והועבר לטיפול ושיקום. בהתאם לחוק צער בעלי חיים, בתום השיקום ובכפוף לסירוס הכלב, קיימת אפשרות שהכלב, יוצע לאימוץ.

מנהל יחידת פיצו"ח, יחידת האכיפה והחקירות המרכזית של משרד החקלאות ופיתוח הכפר, מר רואי קליגר, אמר; "משרד החקלאות ממשיך בפעילות האכיפה לשמירה על רווחת בעלי חיים וכנגד בעלי כלבים אשר אינם מעניקים תנאי גידול נאותים ובסיסיים.

קליגר, הוסיף, כי; "רק בחודשיים האחרונים נחשפו על ידי יחידת הפיצו"ח, היחידה המרכזית לאכיפה וחקירות של משרד החקלאות ופיתוח הכפר מספר של 16 אירועים שונים הקשורים לעבירות על חוק צער בעלי החיים ונמצאים בהליכים משפטיים. השירותים הווטרינריים במשרד החקלאות ופיתוח הכפר קוראים לציבור הרחב לדווח על מקרי חשד להתעללות בבעלי חיים".

משנת 2011 עד שנת 2015 לפי חוק צער בעלי חיים, הטיל משרד החקלאות למעלה מ-530 קנסות מנהלים בסכום מצטבר של כ-2 מיליון ₪. המשרד, אף מגיש כתבי אישום פליליים. משרד החקלאות רואה חשיבות רבה בכל הקשור לרווחת בעלי חיים ומניעת צער בעלי חיים וקורא לציבור לדווח על כל חשד לעבירה על החוק או על תקנות צער בעלי חיים.

■ מצאתם טעות בכתבה, זה לא נעים! תלחצו כאן ספרו לנו ונתקן