Featured

הדברה ביולוגית

משרד החקלאות: פיתוח ישראלי טבעי, מחליף הצורך בשימוש בחומרי הדברה ב’שמן מאכל’

הפיתוח, יעיל בהתמודדות עם מחלות, חרקים, פטריות ומזיקים בחקלאות. יתרה מזאת, נמצא כי הוא יעיל גם במניעת הופעת מחלות בצמח מבעוד מועד, ועל כן ניתן לעשות שימוש בו לטובת מניעה של מחלות ונגעים עתידיים, עוד לפני שתקפו את הצמח ◄ חומר הגלם ממנו מפיקים את התחליב לריסוס, השמן, הוא זול יחסית ועומד על דולר לליטר, ולא נדרשות כמויות גבוהות בדומה לכמויות שדרושות כאשר מדובר בחומר הדברה הודות ליעילותו
משרד החקלאות: פיתוח ישראלי טבעי, מחליף הצורך בשימוש בחומרי הדברה ב’שמן מאכל’
משרד החקלאות: פיתוח ישראלי טבעי, מחליף הצורך בשימוש בחומרי הדברה ב’שמן מאכל’

טכנולוגיית הדברה ירוקה; מחקר שנערך במינהל המחקר החקלאי (וולקני) במשרד החקלאות, מגלה, כי ניתן להשתמש ב’שמן מאכל’ לצרכי הדברה. שימוש זה, מפחית משמעותית את הצורך בשימוש בחומרי הדברה ומוריד עלויות ריסוס.

ד"ר שמואל גנמור, מן ’המכון להנדסה במינהל המחקר החקלאי’ במשרד החקלאות, הצליח להפיק תחליב שעשוי משמן מאכל, המיועד לריסוס על גידולים מסוגים שונים כתחליף ל’חומרי הדברה כימיים’, כדוגמת; עגבניות, קישואים, פלפלים, ועוד.

המחקר, הוכיח, כי התחליב שעשוי משמן מאכל יעיל בהתמודדות עם; מחלות, חרקים, פטריות, ומזיקים בחקלאות, כדוגמת: אקריות, כנימות, קימחון, ועוד.

יתרה מזאת, נמצא, כי התחליב יעיל גם במניעת הופעת מחלות בצמח מבעוד מועד, ועל כן, ניתן לעשות שימוש בו לטובת מניעה של מחלות ונגעים עתידיים, עוד לפני שתקפו את הצמח.

מעבר להיותו פתרון ירוק וידידותי לסביבה ולאדם, התחליב בעל יתרונות רבים בהשוואה לחומרי ריסוס רגילים; הוא משתמר טוב בטמפרטורת החדר, ואין צורך להוסיף חומרי שימור בניגוד לחומרי הדברה אחרים.

חומר הגלם, ממנו מפיקים את התחליב לריסוס, השמן, הוא זול יחסית ועומד על דולר לליטר, ולא נדרשות כמויות גבוהות של ריסוס בדומה לכמויות שדרושות כאשר מדובר בחומר הדברה בגלל יעילות התחליב.

הצלחת ההדברה היא למשך העונה כולה, והחרקים אינם מפתחים עמידות נגד התחליב כפי שקורה עם חומרי ריסוס אחרים.

התחליב, אינו מכיל שאריות חומרי הדברה, בטוח לשימוש, ואינו מצריך "ימי המתנה" בטרם הקטיף.