Featured

בעלי חיים צער בעלי חיים

ההתאחדות הלאומית לספורט הרכיבה, סילקה שלטי עמותת "הכל חי", נגד אליפות הארץ

בשלטים מחאה נגד אליפות הארץ בקפיצות ראווה של סוסים ◄ אילן ירוס, מנכ"ל עמותת "הכל חי"; "האמת מאחורי התדמית השקרית והזוהרת של מרוצי הסוסים, היא מרה ואכזרית, וחשוב שהציבור יכיר אותה, למרות שההתאחדות הלאומית לספורט הרכיבה על סוסים, מנסה לסתום לנו את הפה".
ההתאחדות הלאומית לספורט הרכיבה, סילקה שלטי עמותת
ההתאחדות הלאומית לספורט הרכיבה, סילקה שלטי עמותת "הכל חי", נגד אליפות הארץ

עמותת "הכל חי", החליטה למחות בצורה שקטה ודמוקרטית נגד התכנית למיסוד הימורים על מרוצי סוסים בארץ, וכבר אתמול (ה’) הקימו אנשיה דוכן נגד התכנית באצטדיון השקמה בעיר רמת-גן, שם מתקיימת אליפות הארץ בקפיצות ראווה. הבוקר (שישי), "נכנסו ללחץ" נציגי ההתאחדות הלאומית לספורט הרכיבה על סוסים (The Israeli Equestrian Federation), ופירקו את שלטי המחאה וכן, הורו על סילוקם של אנשי עמותת "הכל חי", כשעה לאחר שהחלה האליפות.

אל הדוכן הגיע מארגן האליפות, מר יהודה ויינשטיין, שהורה לאנשי עמותת "הכל חי", להסתלק מיד מן המקום.

"ויינשטיין, הגיע והתחיל לצעוק שנקפל את הכל ונסתלק", אמרה דוברת העמותה, טל סהר; "לא עברו שתי דקות, ונציגה של ההתאחדות, הורידה לנו פיזית את השלטים. חבל שבהתאחדות מפחדים מהאינטרסנטים ומשליטים סביבם טרור של סתימת פיות. אפילו נציגת ההתאחדות הלאומית לספורט הרכיבה, אשר הורידה לנו את השלטים, אמרה לי שהיא נגד מירוצים…".

"זו בושה שהיא לא יכולה להביע עמדה פומבית בעניין, והיא לא היחידה. חלק ניכר מרוכבי הקפיצות, יודעים שהימורים על מירוצי סוסים בארץ, יובילו להתעללות בסוסים, ולא רוצים לראות את זה כאן". הדגישה, דוברת העמותה, טל סהר.

עולה, כי בהתאחדות הלאומית לספורט הרכיבה על סוסים, "בונים" על הכנסות מרוצי ספורט הרכיבה, גם לצידוק קיומה. זאת ועוד; גורמים רבים חושקים בכספם של המהמרים העתידיים, וכך לכל גוף, יש אינטרס כלכלי לתמוך במרוצים, כולל ההתאחדות. אבל במרוץ הזה אל הכסף, מי שישלם באמת את המחיר יהיו אלה הסוסים.

עמותת "הכל חי"

נודע, כי בידי עמותת "הכל חי" יש כבר 6500 חתימות של אנשים המתנגדים לתכנית, וגם היום (שישי), לפני שסולקו נציגיה מהמקום, הספיקו אנשים נוספים לחתום על העצומה ולהצטרף למאבק.

אילן ירוס, מנכ"ל עמותת הכל חי, אמר; "האמת מאחורי התדמית השקרית והזוהרת של מרוצי הסוסים, היא מרה ואכזרית, וחשוב שהציבור יכיר אותה, למרות שההתאחדות הלאומית לספורט הרכיבה על סוסים, מנסה לסתום לנו את הפה. היחס אל הסוסים מצד כל המעורבים בתעשייה, הוא כמו למכונות.

התעשייה הזו, מחפשת אחר כל דרך אפשרית לדחוק את הסוס עד הקצה ובכל מחיר; אימונים מפרכים עוד בטרם גדילת העצמות, גרימת מחלות כרוניות כתוצאה ממאמץ מוגבר, מניעת טיפול רפואי נאות במתיחות/קריעות/שברים, הלקאה בשוטים, סימום, עריכת ניסויים ו’מוות’ של עשרות אלפי סוסים כל שנה".