Featured

בעלי חיים חרקים | פרוקי רגליים

מכללת אורנים, מארחת את הכנס השנתי של אגודת חובבי הפרפרים בישראל

הכנס, ב-18 במרץ, יתקיים ב’מכללת אורנים’ בקרית טבעון ◄ עד כה, נמצאו 35 מיני פרפרים ב’אורנים’, המייצגים את כל המשפחות הידועות בארץ, ביניהם המין הנדיר יחסית; צבעוני קשוט ( Allancastria cerisyi), המהווה גורם משמעותי, לקיום הכנס השנתי של ’אגודת חובבי הפרפרים’ במכללת אורנים".
מכללת אורנים, מארחת את הכנס השנתי של אגודת חובבי הפרפרים בישראל
מכללת אורנים, מארחת את הכנס השנתי של אגודת חובבי הפרפרים בישראל

ביום שישי, ה-18 במרץ, יתקיים ב’מכללת אורנים’ בקרית טבעון, הכנס ה-28 של חובבי הפרפרים בישראל. הכנס, יעסוק בנושאים שונים הקשורים לתחום, כמו; התקשורת הכימית שבין צמחים ול’פרפרים’, וההתאמה שבין הפרפרים לפרחים. כמו כן, יתקיים סיור בגן הבוטני של מכללת אורנים, ותוצג תערוכת צילומי הפרפרים השנתית, מרהיבה כתמיד. ההרצאות פתוחות לקהל הרחב ללא תשלום.

את הסיור בגן הבוטני תערוך ד"ר מוקי גרוס, ממכללת אורנים, המסבירה, כי; "לפרפרים, תפקיד חשוב ב’האבקה’ של צמחים, ועם הפגיעה הנמשכת במערכות האקולוגיות הטבעיות בארץ, גוברת הסכנה להיעלמותם מנוף הארץ. גנים, בכלל, ו’גנים בוטנים’, בפרט, העשירים במגוון מיני צומח, עשויים לשמש מוקד משיכה לפרפרים, ולסייע בשמירה ובשיקום אוכלוסיותיהם.

ניטור הפרפרים ב’גן הבוטני’, החל לפני כשנה וחצי במטרה לאבחן את מיני הפרפרים, המגיעים לכל אחד מהאזורים הנבדקים, מיקומם וכמותם של הצמחים הפונדקאים עליהם מטילים הפרפרים את ביציהם ומעליהם ניזונים הזחלים.

המידע שנצבר מהווה בסיס לבניית מסלולי הליכה עונתיים בעקבות פרפרים בגן הבוטני, השתלמויות למורים ולסטודנטים בנושא, שמירה ושתילה של צמחים פונדקאים ברחבי הקמפוס שתאפשר שימור של אוכלוסיות ייחודיות לאזור.

הניטור, מתבצע באופן מקצועי על ידי סתיו טלל, סטודנט של מכללת אורנים לביולוגיה, ובשיתוף פעולה עם חוקרים מאורנים, ומפארק הטבע ב’רמת הנדיב’, וחברים ב’אגודת חובבי הפרפרים הישראלית’.

סתיו טלל

טלל, מבצע הניטור, וחבר באגודת חובבי הפרפרים, זכה פעמיים בפרס ראשון בתחרות הצילום בכנס של ’החברה האנטומולוגית לישראל’.

עד כה, נמצאו 35 מיני פרפרים ב’אורנים’, המייצגים את כל המשפחות הידועות בארץ, ביניהם המין הנדיר יחסית; צבעוני קשוט (Allancastria cerisyi), המהווה גורם משמעותי, לקיום הכנס השנתי של ’אגודת חובבי הפרפרים’ במכללת אורנים".

הפרפר ’צבעוני קשוט’, די מיוחד לאזור של מכללת אורנים, ודווח לראשונה על הימצאותו בסביבת המכללה ע"י הסטודנט סתיו, בניטורים.

"אגודת חובבי הפרפרים", הינה גוף ארצי המוקדש כולו לעולם הפרפרים, ולחקירתם. האגודה, מקיימת מגוון פעילויות, כגון; טיולים וסיורים מיוחדים בעקבות הפרפרים בארץ ובעולם, וכן, צפייה ומעקב אחר התנהגות הפרפרים וציון המינים הנצפים.

האגודה, מקיימת אחת לשנה כנס, שמטרתו להפגיש אנשי מקצוע וחובבים המתעניינים בפרפרים, להציג מחקרים חדשים ולעודד שיתוף פעולה בין חוקרים, סטודנטים, מדריכי הגנת הצומח, פקחים, אנשי הגופים הירוקים, המגדלים וכל המתעניינים ואוהבי הפרפרים.