Featured

בעלי חיים צער בעלי חיים

משרד החקלאות פינה 35 כלבים שהוחזקו בתנאים מחפירים במחסן סגור באזור חדרה

יעל ארקין, מנכ"לית עמותת תנו לחיות לחיות; "לצערנו, אנחנו עדים שוב למשמעות ולתוצאות הקשות של תעשיית הרבעת הכלבים הגזעיים בישראל. אנחנו מקווים שהציבור הרחב שנחשף למקרים האלו יבין שאלו התוצאות הקשות והבלתי נמנעות של תעשיית הכלבים הגזעיים, ויימנע מלקחת בה חלק".
משרד החקלאות פינה 35 כלבים שהוחזקו בתנאים מחפירים במחסן סגור באזור חדרה
משרד החקלאות פינה 35 כלבים שהוחזקו בתנאים מחפירים במחסן סגור באזור חדרה

בעקבות תלונה שהתקבלה בימים האחרונים במוקד של משרד החקלאות ופיתוח הכפר על הימצאות עשרות כלבים בתוך מחסן סגור באזור חדרה, אשר דווח, כי הבעלים מגיע למקום אחת לשלושה ימים. יצא צוות מפקחי אכיפה של צער בעלי חיים במשרד החקלאות ופיתוח הכפר לביקורת במקום. במקום נמצא מבנה של מחסן סגור לחלוטין, ללא חלונות וללא פתחי אוורור.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן נעים’ ב’פייסבוק’ או ב’טוויטר’.

מחוץ למבנה לא ניתן היה לראות את הכלבים, אך היה ניתן להריח את ריח הצחנה החזק כתוצאה של צרכי הכלבים שלא נוקו במקום. כל הניסיונות להשיג את בעל המקום ואת מחזיק הכלבים אשר שוכר את המחסן עלו בתוהו.

משרד החקלאות ופיתוח הכפר פנה לבית משפט לקבל צו כניסה למקום על מנת להציל את חיי הכלבים המוחזקים במחסן. אמש עם קבלת הצו הגיעו למקום צוותי צער בעלי חיים של משרד החקלאות ופיתוח הכפר, בשיתוף צוות עמותת תנו לחיות לחיות, הווטרינר הרשותי של עיריית חדרה ומשטרת ישראל.

במחסן נמצאו 35 כלבים, מוחזקים בתוך כלובים מזוהמים בתנאים קשים בתוך מבנה חשוך, מזוהם, מצחין וללא אוורור. מרבית הכלבים שנמצאו במקום הינן נקבות בהריון מתקדם ואימהות על גוריהן בני מספר שבועות. כל הכלבים היו מטונפים משתן וצואה, הפרווה צהובה וחומה מהצרכים. כתוצאה מתנאי ההחזקה הקשים, עורם נצרב ופרוותם נדבקה.

הממצאים במקום, אשר עומדים בניגוד חמור לתקנות ולחוק צער בעלי חיים, הובילו את מפקחי משרד החקלאות ופיתוח הכפר להורות על פינוי הכלבים. הכלבים חולצו והועברו לטיפול ושיקום במתקן מוגן של משרד החקלאות ופיתוח הכפר ועמותת תנו לחיות לחיות. בתום שיקומם יוצעו לאימוץ על ידי העמותה.

ד"ר נירית צפורי-ברקי, סגנית הממונה על חוק צער בעלי חיים במשרד החקלאות ופיתוח הכפר; "בפעילות האכיפה באזור חדרה נמצאו כלבים סובלים סבל יומיומי לאורך שנים למטרת מסחר ורווח ללא מתן תנאים בסיסיים.

התנאים הירודים בהם מוחזקים הכלבים הינם עבירה, לכאורה, על חוק צער בעלי חיים והינם ניצול פושע של בעלי חיים. בנוסף, במשק לא נראה כל תיעוד אודות הטיפול בכלבים או היסטוריית חיסונים. אף אחד מהם לא היה מסומן או מחוסן נגד כלבת כנדרש בחוק".

יעל ארקין, מנכ"לית עמותת תנו לחיות לחיות; "לצערנו, אנחנו עדים שוב למשמעות ולתוצאות הקשות של תעשיית הרבעת הכלבים הגזעיים בישראל. מיד עם קבלת הדיווח על הכלבים ועל מצבם הקשה, נרתמה עמותת ’תנו לחיות לחיות’ ונערכה לחילוץ הכלבים, לקליטתם ולהענקת טיפול רפואי לאלו מביניהם שזקוקים לו. אנחנו מקווים שהציבור הרחב שנחשף למקרים האלו יבין שאלו התוצאות הקשות והבלתי נמנעות של תעשיית הכלבים הגזעיים, ויימנע מלקחת בה חלק".