Featured

בעלי חיים בעלי כנף | Birds

משרד החקלאות: 34 תוכים נתפסו בתיק יד של נוסעים שחזרו לישראל מבלגיה

ד"ר צביקה אבני, רופא וטרינר אחראי של השירותים הווטרינריים של משרד החקלאות בנתב"ג; "בעלי חיים המגיעים מחו"ל ללא תעודות בריאות ורישיונות כנדרש עלולים להביא עימם מחלות המסכנות את בריאות הציבור ובעלי החיים ועשויות אף לגרום למוות".
משרד החקלאות: 34 תוכים נתפסו בתיק יד של נוסעים שחזרו לישראל מבלגיה
משרד החקלאות: 34 תוכים נתפסו בתיק יד של נוסעים שחזרו לישראל מבלגיה

משרד החקלאות ופיתוח הכפר, חשף היום (יום שני | כ"ד אדר התשע"ד), הברחת 34 ציפורים מזן תוכיים (Psittacidae), האסורות ב’יבוא’, בתיק יד של שני נוסעים ששבו מבלגיה אל מדינת ישראל ועברו ב’מסלול הירוק’.

דוברת משרד החקלאות ופיתוח הכפר הגב’ דפנה יוריסטה, מסרה לפורטל ’כאן נעים | kan-naim | אתר האינטרנט של כל המדינה’, כי; מעצר שני המבריחים, התאפשר בעקבות מידע מודיעיני שהתקבל במשרד, כאשר מפקחי משרד החקלאות ופיתוח הכפר, המתינו לנוסעים, בשדה התעופה בן גוריון, ויחד עם עובדי מכס – נתב"ג, נערך חיפוש בכבודתם. מתוצאות החיפוש נמצאו 34 תוכים בתוך תיקי היד של שני המבריחים.

עוד מן החקירה, כי התוכים, הגיעו ללא ’תעודת בריאות ווטרינרית’ ולא עברו את הבדיקות הנדרשות ל’ייבוא בעלי כנף’ לארץ ישראל, דבר המהווה סכנה לבריאות הציבור ובעלי החיים בישראל.

וכן, הגיעו לארץ ’ללא רישיון ייבוא’ מטעם מנהל השירותים הווטרינריים ב’משרד החקלאות’ וללא היתר ייבוא מ’רשות הטבע והגנים’, כמתחייב בחוק.

מפקחי משרד החקלאות, עיכבו את הנוסעים לחקירה. מתשאול ראשוני שלהם, עלה, כי מדובר באוסף נדיר של תוכים, המוערך באלפי יורו. להערכת המפקחים, התוכים יועדו למכירה ולהתרבות. נגד הנוסעים, נפתח תיק משפטי.

ה’תוכים’, הועברו באופן מידי לטיפול במתקן של השירותים הווטרינריים של משרד החקלאות, קיבלו שתייה ומזון, ובהתאם להחלטת מנהל השירותים הווטרינריים במשרד החקלאות, ד"ר נדב גלאון, יוחזרו הלילה לארץ מוצאם, לשם מניעת כניסה של מחלות המסכנות את האדם ואת העופות ובעלי החיים בישראל.

תוכים מוברחים מבלגיה שנתפסו בנמל התעופה בן גוריון

ד"ר צביקה אבני, רופא וטרינר אחראי של השירותים הווטרינריים של משרד החקלאות בנתב"ג; "בעלי חיים המגיעים מחו"ל ללא תעודות בריאות ורישיונות כנדרש עלולים להביא עימם מחלות המסכנות את בריאות הציבור ובעלי החיים ועשויות אף לגרום למוות.

כמו כן, קיים חשש להכנסת מינים פולשים שיפגעו באוכלוסיית בעלי החיים המקומית. ייבוא ציפורים ללא תעודות בריאות כנדרש מהווה סכנה לבריאות הציבור בהפצת מחלת שפעת העופות.

כמו גם פגיעה ממשית ב’בריאות בעלי החיים’ בארץ בהפצת מחלת ניוקסל (Newcastle) שהינה מחלה הפוגעת בעופות". סיכם ד"ר אבני.