Featured

בעלי חיים צער בעלי חיים

עמותות למען בע"ח, מברכות השר גלעד ארדן בהחלטתו להפסיק הסחר בקופים לניסויים

תנו לחיות לחיות, האגודה נגד ניסויים בבעלי חיים, ועמותת מאחורי דלתות המעבדה, מברכות על החלטת השר להגנת הסביבה מר גלעד ארדן, להפסיק את הסחר המסואב בקופים במשך 23 שנות פעילות עקובות מדם ומסואבות של ’חוות מזור’, למטרת ניסויים שמבצעת חוות מזור; "אנו מקווים שגם שיטות ניצול ודיכוי נוספות ביחס לבעלי החיים בחברה המערבית, יסתיימו במהרה וילכו לתהום הנשייה בעקבות חוות מזור, ונמשיך לפעול לשם כך".
עמותות למען בע
עמותות למען בע"ח, מברכות השר גלעד ארדן בהחלטתו להפסיק הסחר בקופים לניסויים

בעקבות הודעת השר להגנת הסביבה, ח"כ גלעד ארדן, אתמול (מוצ"ש), כי בתום הליך שימוע ארוך הוא החליט על ’איסור על יצוא קופים מישראל למטרת ניסויים’. הודיעו עמותות בעלי חיים בישראל; "צער בעלי חיים", "תנו לחיות לחיות", "האגודה נגד ניסויים בבעלי חיים", "עמותת מאחורי דלתות המעבדה", כי הן מברכות על החלטתו של השר להגנת הסביבה.

על פי העמותות למען בע"ח בישראל, החלטה זו, אמורה לסיים 23 שנות פעילות עקובות מדם ומסואבות של ’חוות מזור’, העוסקת מאז תחילת שנות ה-90 של המאה הקודמת, בחטיפת קופים מהטבע באי מאוריציוס, הובלתם לארץ ישראל, כליאתם בחווה אשר במושב מזור, הרבעתם, ומכירתם לניסויים אכזריים.

בהתאם לקווים המנחים שנקבעו על ידי היועץ המשפטי לממשלה, ההחלטה תיכנס לתוקף רק בעוד שנתיים, ובמהלך תקופת המעבר תוכל ’חוות מזור’ להמשיך ולסחור בקופים שנולדו בחווה, ובלבד שהיא תוכיח, כי הניסוי אליו הם מיועדים הינו בגדר מחקר רפואי.

משלושת הארגונים הסיוע לבעלי חיים בישראל, נמסר בתגובה, כי; "אנו מברכים על החלטת השר להגנת הסביבה ח"כ גלעד ארדן, אשר מורידה את המסך על אחת מצורות האכזריות הקשות ביותר כלפי בעלי חיים בישראל.

חוות מזור, מהווה כתם שחור על החברה הישראלית מאז תחילת שנות ה-90. במהלך תקופה זו, היא אחראית לחטיפתם מהטבע, כליאתם, ושליחתם לניסויים אכזריים של אלפי קופים. אנו נמשיך לפעול גם במהלך השנתיים שעד לכניסת ההחלטה לתוקף, על מנת למנוע את הסחר הכלכלי המסואב והאכזרי שמבצעת חוות מזור בקופים, ונדרוש, כי מאות הקופים שניצודו על ידה בטבע, וממילא, אין חולק על כך שאסור לחווה לסחור בהם, יועברו לשיקום באופן מיידי.

החלטת השר להגנת הסביבה, ח"כ ארדן, מעבירה מסר ברור וחד משמעי לכל מי שמתעלל בבעלי חיים לפרנסתו, על פיה הציבור בישראל – אינו מוכן עוד לעבור בשתיקה על שיטות אכזריות שקיימות רק מכיוון שקומץ של אנשים מתפרנסים מהן ומבצעים הרחק מהעין הציבורית, תוך התאכזרות שאיננה יודעת גבולות כלפי בעלי החיים".

השר ארדן, כתב ב-(13 דצמבר, 2012), בין היתר בעניין זה של "החמרת מדיניות סחר לפי החוק להגנת חיית הבר", אל היועץ המשפטי לממשלה עו"ד יהודה ויינשטיין, כי; "חוות מזור, אינה גורם מחקר, אלא גורם כלכלי בעל תמריצים כלכליים להגברת הסחר, כי אין זה ראוי שמדינת ישראל, תהווה מרכז סחר של קופים המשמש בעיקר מדינות אחרות, וכי היקפי הביקוש המקומי לקופים מ’חוות מזור’ נמוכים, ואינם מצדיקים מבחינה מוסרית קיומה של חווה העוסקת בהיקפי סחר כה גדולים למדינות אחרות.

לפיכך, אני מעוניין להחמיר את המדיניות כך שייאסר בתקנות – "יבוא של חיות בר לגורמי תיווך העוסקים בגידול ובייצוא של חיות הבר למדינות אחרות" , בכפוף להוראת המעבר המומלצת על-ידי האגף לעניין חוות מזור, ובמגבלות של המדיניות הנוהגת כיום לגבי מטרות הייצוא". כתב השר להגנת הסביבה.

שלושת ארגונים הסיוע לבעלי חיים (’צער בעלי חיים’, ’תנו לחיות לחיות’, ’האגודה נגד ניסויים בבעלי חיים’, ’עמותת מאחורי דלתות המעבדה’), קובעים בסוף הודעתם, כי; "זהו יום שמח לכל מי שההגנה על החלש וחסר הישע, הינה צו המצפון עבורו. אנו מקווים שגם שיטות ניצול ודיכוי נוספות ביחס לבעלי החיים בחברה המערבית, יסתיימו במהרה וילכו לתהום הנשייה בעקבות חוות מזור, ונמשיך לפעול לשם כך".