Featured

בעלי חיים צער בעלי חיים

עמותת "הכל חי" אל שרת התרבות והספורט לימור לבנת: עצרי מיסוד מרוצי סוסים בישראל

פנייתה של עמותת "הכל חי" היא בעקבות הפרשייה שנחשפה אמש (ב’) ב’חדשות ערוץ 10’ לפיה גורמי עולם תחתון, שנתפסו ע"י רשויות החוק, החלו להיערך לקראת מיסודה העתידי של תעשיית הימורים על מרוצי סוסים בישראל; מיסוד הימורים חוקיים על מירוצי סוסים הוא מתן חסות לעולם הפשע בחברה הישראלית.
עמותת
עמותת "הכל חי" אל שרת התרבות והספורט לימור לבנת: עצרי מיסוד מרוצי סוסים בישראל

עמותת "הכל חי", פנתה היום (שלישי) אל שרת התרבות והספורט, ח"כ לימור לבנת, והתריעה בפניה, כי מיסוד הימורים חוקיים על ’מרוצי סוסים בישראל’ (Horse racing), הוא מתן חסות לעולם הפשע בחברה הישראלית. הכתובת זועקת על הקיר!

הגב’ מיכל וולנסקי, המנהלת המקצועית של עמותת "הכל חי", כתבה במכתבה לשרת התרבות והספורט, ח"כ לבנת, כי; "תעשיית ההימורים על מרוצי סוסים, המתבססת על תת תרבות ההימורים מחד ועל התעללות בוטה ב’בעלי חיים’, מאידך, הינה בעלת השלכות בעייתיות רבות על החברות בהן היא מתקיימת ברחבי העולם.

עוד מוסיפה, וולנסקי, כי; "פנייתה של עמותת "הכל חי" באה בעקבות הפרשייה שנחשפה אמש (יום ב’, 3.09.12) במסגרת שידור "חדשות ערוץ 10", לפיה לכדה משטרת ישראל, ו’רשות המיסים’ עברייני הלבנת הון, אשר רכשו סוסי מרוץ יוקרתיים באמצעות כספים אלה, על מנת להיערך מבעוד מועד להשתלבותם בתעשיית מרוצי הסוסים אם וכאשר תיכנס לישראל, מוכיחה באופן מובהק את העוולות החברתיות הצפויות לנו באם ’משרד התרבות והספורט’, ימשיך לקדם פשע ופעילות של "העולם התחתון" בחברה הישראלית.

לדברי הגב’ מיכל וולנסקי, מנהלת מקצועית בעמותת "הכל חי"; "בכל העולם, מגלה ’תעשיית ההימורים’ על מרוצי סוסים חוסר יציבות כלכלית, מצוקה תרבותית, ותסכול עמוק מצד הציבור, עקב החשיפה לאמת מאחורי התעשייה הזוהרת, לכאורה, והשקרית".

זאת ועוד; "מרוצי סוסים למטרת הימורים, בדומה ל’קרבות כלבים’, ו’מלחמות שוורים’, אינם ספורט ואינם תרבות, הם אכזריות לשמה. תעשייה זו, הטומנת בחובה, כל כך הרבה עוולות חברתיות מעולם לא הייתה חלק מתרבותנו ואין סיבה להפכה לכזו כעת. אנו מצפים משרת התרבות והספורט שתשמר את תרבותנו ולא תחריבה". סיכמה המנהלת המקצועית בעמותת "הכל חי" הגב’ מיכל וולנסקי.

סיגל בוקשטיין, דוברת עמותת "הכל חי", מסרה לפורטל ’כאן נעים kan-naim אתר האינטרנט של כל המדינה’, כי; "עמותת "הכל חי", המנהלת מזה זמן רב מאבק עיקש בכוונת מיסוד תעשיית הימורים על מרוצי סוסים בישראל, נמסר, כי;"השתלטותם של גורמי פשיעה היא חלק בלתי נפרד מ’עולם ההימורים’, ופעולות הלבנות הון הן עניין שבשגרה. זנות, ו-סמים, אף הם, מהווים חלק אינטגראלי מ"תת תרבות ההימורים". הפיכתה לחוקית בישראל, לא רק שלא תמנע, אלא תמנף אותם".

עמותת הכל חי

עוד מוסיפים, בעמותה, כי; "מחקר שערכה ’כנסת ישראל’ בשנת 2008, בדבר סוגיית ההימורים, מצביע באופן חד משמעי על ההשלכות קשות של ’תעשיית ההימורים’ על החברה, הגדלת עקומת הפשיעה, ופגיעה חד משמעית ביציבות החברה הישראלית.

בעמותת "הכל חי", מציינים, כי; "בנוסף לקורבן החברתי שגובה תעשייה זו, היא גובה אלפי קורבנות חיים; הסוסים. שימוש בבעלי חיים למטרות הימורים, הינו ניצול והתעללות, והופך את בעל החיים למכונה, שיש לדחוק בה עד הקצה ובכל דרך אפשרית".

בסיום מכתבה, קוראת עמותת "הכל חי" אל שרת התרבות והספורט שלא לתת חסות לעולם הפשע ושלא להתיר דמם של סוסים לטובת האינטרס הכלכלי.