Featured

מים

איגוד התעשייה הקיבוצית, לקראת תערוכת וואטק 2011: כך הופכים מים למכרה זהב

מכירות תעשיית המים ב’איגוד התעשייה הקיבוצית’ בחו"ל, צפויות להגיע השנה לשיא של 1.8 מיליארד דולר ◄ עמוס שלו, מנהל המחלקה ליצוא באיגוד התעשייה הקיבוצית; "המשבר העולמי לא פגע במכירות חברות המים ב-2011, מאחר ורוב תוכניות ההשקעה נקבעות לטווח ארוך" ◄ הנתונים לקראת ’תערוכת וואטק 2011’, שתיערך בחודש נובמבר, במרכז הירידים בתל אביב
איגוד התעשייה הקיבוצית, לקראת תערוכת וואטק 2011: כך הופכים מים למכרה זהב
איגוד התעשייה הקיבוצית, לקראת תערוכת וואטק 2011: כך הופכים מים למכרה זהב

השבוע, נחגוג את המנהג יהודי עתיק, של שמחת בית השואבה, הקשור למצוות "ניסוך המים" שהונהגה בבית המקדש בחג הסוכות לאחר הבאת מי מעיין הגיחון לבית המקדש. מכיוון שחג הסוכות, החל בתחילת עונת הגשמים, הוא החג בו נידונים על המים (גשם) של כל השנה החדשה, אלה שיכולים כבר לחגוג על המים הם אנשי איגוד התעשייה הקיבוצית, מכירות תעשיית המים שלהם בחו"ל צפויות להגיע בשנת 2011 ל-1.8 מיליארד דולר, שיא של כל הזמנים וגידול של 20% לעומת היצוא בשנה הקודמת שהסתכם ב-1.5 מיליארד דולר.

עוד עולה, כי התעשייה הקיבוצית, בתחום המים כוללת מערכות השקיה מתוחכמות, תשתיות לאספקת מים במגזר העירוני, מערכות לניקוי והשבחת מים ועוד.

תחזית המכירות, נמסרה על ידי עמוס שלו, מנהל המחלקה ליצוא באיגוד התעשייה הקיבוצית, לקראת ’תערוכת וואטק 2011’, שתיערך בחודש נובמבר, במרכז הירידים בעיר תל אביב. לתערוכה צפויים להגיע 20,000 מבקרים מהארץ ומהעולם ולמעלה מ- 100 משלחות זרות מחו"ל.

שלו, מסר, כי תעשיית המים, לא הושפעה השנה מן המשבר, מאחר ומדובר בהשקעות לטווח ארוך שנקבעות שנים מראש בהתאם לתקציבים שמוגדרים למטרה זו. זו תעשייה שונה מזו של מוצרי הצריכה שמושפעת "מהיום למחר" מן שינויים במצב הכלכלי ובמצב הרוח של הצרכנים.

לדבריו, הגידול ביצוא, הושג בין היתר הודות ל’תוכנית ניוטק’, הממשלתית המסייעת לתעשיית המים בשיווק בחו"ל, במו"פ ובשיתוף פעולה עם האקדמיה.

לדבריו של עמוס שלו; "אסור לתת לנתוני המכירות המצוינים השנה להכניס אותנו לשאננות. התמשכות המשבר בעולם שמעמידה בסכנה את עתידן הכלכלי של מדינות שלמות, עלולה לגרום לפגיעה קשה בתעשיית המים בשנים הבאות. לכן, טוב עשתה הממשלה שהחליטה להאריך את תוכנית ניו-טק בשלוש שנים נוספות ולהעניק גיבוי חשוב ליצוא תעשיית המים.

על החברות לנצל את ההזדמנות שמעניקה תערוכת וואטק 2011 לחשיפת התעשייה הישראלית בפני מקבלי החלטות מכל העולם, כדי להבטיח את המשך הצמיחה בשנים הבאות" – אמר עמוס שלו.

◄ התעשייה הקיבוצית מובילה לצד חברות רבות נוספות את תעשיית המים הישראלית להישגים ויעדים חדשים

עודד דיסטל, מנהל המטה לקידום השקעות במשרד התמ"ת, הפועל לקידום טכנולוגיות מים ישראליות בזירה הבינל' אמר, כי; "התעשייה הקיבוצית, מהווה בסיס איתן לתעשיית המים הישראלית, בשנים האחרונות עברה תעשייה זו, קפיצת מדרגה נחשונית שבאה לידי ביטוי בנתונים המרשימים.

חברות רבות שעד לפני כעשר שנים היו מרוכזות אך ורק בתחום החקלאי פתחו שווקים וערוצים לתחומים המוניציפאליים והתעשייתיים, פיתחו שווקים גיאוגרפיים חדשים, וכך מובילה התעשייה הקיבוצית לצד חברות רבות נוספות את תעשיית המים הישראלית להישגים ויעדים חדשים".

וואטק 2011, הינה תערוכה בינלאומית לטכנולוגיות מים, אנרגיה מתחדשת ואיכות הסביבה. התערוכה, תיערך ב- 15-17 בנובמבר, ב’מרכז הירידים’ בעיר תל אביב, תערוכת "ווטאק 2011", מאורגנת על ידי כנס תערוכות ומרכז הירידים, בשיתוף משרד התעשייה, המסחר והתעסוקה (תמ"ת), מכון היצוא, תכנית המים והאנרגיה הממשלתית – Israel NewTech, מערך הנספחים המסחריים של מנהל סחר חוץ בתמ"ת, המשרד להגנת הסביבה, משרד החוץ, ו-מתימו"פ.

לצד התערוכה, יתקיים כנס בינלאומי אשר יעסוק בדרכים ובאתגרים שבמעבר מפיתוחים חדשניים למיזמים מצליחים בעולם הקלינטק.

מידע על המציגים ותוכנית הכנס באתר: watec-israel