Featured

בעלי חיים

וטרינריות של האוניברסיטה העברית, הוטסו לברזיל לטפל באריה המפורסם במדינה

אריאל, אריה שנולד בברזיל, בריא וחי בחיק משפחת בני אדם, חלה והשתתק בכל ארבעת גפיו ממחלה חשוכת מרפא, שאובחנה ע"י צוות ישראלי בראשות ד"ר מירב שמיר, מביה"ס לרפואה וטרינרית של האוניברסיטה העברית ברחובות ◄ ד"ר שמיר; "סיפורו של האריה נוגע ללב, הוא גם בן משפחה מיוחד במינו וידידותי להפליא".
וטרינריות של האוניברסיטה העברית, הוטסו לברזיל לטפל באריה המפורסם במדינה
וטרינריות של האוניברסיטה העברית, הוטסו לברזיל לטפל באריה המפורסם במדינה

במזל אריה; אריאל האריה, אומנם רק בן 3, אך כבר שנים שהוא דמות מוכרת בארץ ברזיל. אימו אשר הוחזקה על ידי ברון סמים מקומי, הוחרמה על ידי השלטונות, והעוברה למשפחה הגרה בסמוך לסאו פאולו (הגדולה בערי ברזיל), ומטפלת במגוון חתולי בר. כעבור זמן מה, התברר למשפחה, כי הלביאה, שנמסרה לאחריותם נמצאת בהיריון, ולאחר מספר חודשים הגיח הגור אריאל, לעולם. לאחר שנדחה ע"י אימו הלביאה, מרגע לידתו גדל הגור עד לבגרותו בתוך ביתם, ישן לצידם של הזוג ושלושת ילדיהם, והפך לחלק בלתי נפרד מהמשפחה.

סיפורו יוצא הדופן של "האריה הביתי", הפך אותו במהרה לאטרקציה תקשורתית, אולם לפני כשנה, חלה תפנית טראגית בחייו של אריאל.

האריה הצעיר, החל לצלוע ברגליו האחוריות, ותוך זמן קצר אף איבד לחלוטין את היכולת להניען. גם לאחר סדרה של בדיקות וטיפולים רפואיים, לא הצליחו הווטרינרים המקומיים, לזהות את שורש הבעיה.

בחודש מאי, האחרון, החליטו מטפליו של אריאל, לפנות אל ד"ר מירב שמיר, מבית הספר לרפואה וטרינרית של ’האוניברסיטה העברית’ בעיר רחובות, בקריאה לעזרה.

אחת מצוות הווטרינרים הברזילאי שמטפל באריה אריאל

ד"ר שמיר, מומחית בין לאומית ל’נוירולוגיה וטרינרית’, הוטסה לאחרונה לברזיל ביחד עם ד"ר אורית חי, אף היא מומחית לנוירולוגיה וטרינרית מבית החולים הווטרינרי להוראה של האוניברסיטה העברית בבית דגן, ועם בוגרת נוספת של בית הספר ד"ר יעל שילו, מומחית ל’הרדמה וטרינרית’ כל זאת במטרה לאבחן את המחלה ממנה סובל האריה אריאל.

ד"ר שמיר, וצוותה, ערכו לאריאל במשך שבוע סדרה של בדיקות מקיפות שזכו למעקב צמוד של כלי התקשורת והציבור בברזיל.

הצוות הישראלי, הצליח לאבחן את המחלה ממנה סובל אריאל, אך למרבה הצער, גילה, כי האריה, סובל ממחלה ניוונית חשוכת מרפא של חוט השדרה, ומצוי בשלב מתקדם שלה.

"הגענו לברזיל, ערוכים ומוכנים לאבחן מחלה ברת טיפול, ואף לנתח את אריאל, במידת הצורך" – מסבירה שמיר; "אולם מן הבדיקות שערכנו, עלה, כי המחלה של אריאל, הינה קטלנית, וכל ניתוח כבר לא יועיל".

לדברי ד"ר שמיר, נדיר למצוא אריה, במצב בריאותי, כה מתקדם של המחלה; "בטבע הוא היה נכחד מזמן, ובכל גן חיות, כבר היו מרדימים אריה הסובל משיתוק כזה.

אולם צריך להבין שאריאל, גדל עם המשפחה הזו בביתם והוא כמו "בן" עבורם – הוא מתלקק איתם, הם מחבקים אותו. הם לא מוכנים לחשוב לרגע על האפשרות להרדימו, ובתור אנשים דתיים הם מחכים לנס".

הצוות הישראלי, הצליח לאבחן את המחלה ממנה סובל אריאל

ד"ר שמיר וד"ר חי, חזרו לפני זמן קצר לארץ ישראל, וממשיכות לנתח את הבדיקות שערכו לאריאל מתוך מטרה ללמוד על מחלתו, ולנסות לראות אם ניתן בכל זאת לשפר מעט את מצבו.

צוות הווטרינרים הברזילאי שמטפל באריה אריאל, עודנו עומד עם ד"ר שמיר בקשר יומיומי בנוגע למצבו הנוכחי; "הסיפור של אריאל נוגע ללב" – מספרת שמיר; "מעבר לעובדה שיש פה סיפור של חיה מדהימה אשר סובלת ממחלה חשוכת מרפא, האריה הזה הוא גם בן משפחה מיוחד במינו, וידידותי להפליא".

הביקור של הצוות הישראלי, מומן על ידי דוגמנית העל הברזילאית גרזיאלה בארט, אשר החליטה להירתם לנושא לאחר שנחשפה לסיפורו המרגש של האריה אריאל.