Featured

מים

עוזי לנדאו, שר התשתיות, בכנס המים הבינ"ל: נושא המים, יכול להיות בסיס לשלום עם שכנינו

דיווח חי, מכנס המים הבינלאומי שנפתח היום בירושלים: השר עוזי לנדאו: ישראל, מעבירה היום לפלסטינים את מלוא כמות המים שהתחייבה עליהם בהסדר הקבע למרות המחסור בארץ ◄ ישראל, היום היא מספר אחת בעולם בטיפול וטיהור מי שפכים
עוזי לנדאו, שר התשתיות, בכנס המים הבינ
עוזי לנדאו, שר התשתיות, בכנס המים הבינ"ל: נושא המים, יכול להיות בסיס לשלום עם שכנינו

"במזרח התיכון, נושא המים הוא נושא מרכזי. מדינות תורכיה, סוריה, עיראק וכל המדינות השכנות קשורות לנושא. אנו חולקים עם שכנינו את אותו משאב, החוכמה, היא ללמוד לחיות איתו ולהשתמש בו יחדיו – כך אומר עוזי לנדאו, שר התשתיות, במסגרת כנס המים הבינלאומי של קק"ל, אשר נפתח היום (ראשון) בעיר ירושלים.

השר לנדאו, הדגיש בדבריו, כי; "5 שנים של בצורת שאינה מבחינה בינינו לבין שכנינו, יכולה להיות מקור לסכסוכים, אך יכולה להיות גם בסיס להבנות ושיתופי פעולה, לדוגמה תוכנית ’מובל לשלום’ – תעלת מים המחברת בין הים האדום לבין ים המלח שתשרת את שתי המדינות.

שר התשתיות, ח"כ עוזי לנדאו, הוסיף וציין, כי; "מדינת ישראל, מעבירה היום לפלסטינים את מלוא כמות המים שהתחייבה עליהם בהסדר הקבע למרות המחסור בארץ.

ישראל, היום היא מספר אחת בעולם בטיפול וטיהור מי שפכים, ויכולה לסייע רבות לפלסטינים להתמודד טוב יותר עם בעיית הטיפול במי השופכין". סיכם שר התשתיות.

כנס המים הבינלאומי בירושלים, שנפתח היום וימשך 4 ימים (עד יום רביעי), בנוכחות יו"ר קק"ל מר אפי שטנצלר, הגב’ כריסטין מלניק, שרת המים של מדינת מניטובה אשר בקנדה, שר החקלאות ח"כ שלום שמחון, פרופ’ אורי שני, מנהל רשות המים, אנשי ממשל, ומטובי החוקרים ואנשי מים ממניטובה ומישראל.

לדברי אפי שטנצלר, יו"ר קק"ל; "אני מאמין, כי אם נציגי הארגונים שבאולם, יקימו פורום מקצועי לשיתוף פעולה בתחום ה-מים, הדבר יועיל ויביא לפתרונות ארוכי טווח. אני מאמין שפורום כזה, יוכל לסייע לא רק לקידום משק המים של ישראל ומניטובה, אלא להפוך את הנושא למנוף לשיתוף פעולה מעשי ותכליתי במדינות המזרח התיכון, דבר שכולנו מייחלים לו".

עוד על פתיחת הכנס המים הבינלאומי בירושלים