Featured

מים

הצעת חוק של ח"כ שאמה: למזער הפגיעה בשכבות החלשות בשל התייקרות תעריפי המים

הצעת חוק קובעת, כי צרכן שזכאי להנחה בארנונה יהיה זכאי אוטומטית להנחה בשיעור של 50% מגובה ההנחה בארנונה בדמי המים ◄ אני לא מסוגל לשבת בחיבוק ידיים אל מול ייקור המים לנרדפי הנאצים, אסירי ציון, חיילים, נכי צה"ל, בעלי נכות קשה מעל 90%, פנסיונרים
הצעת חוק של ח
הצעת חוק של ח"כ שאמה: למזער הפגיעה בשכבות החלשות בשל התייקרות תעריפי המים

ח"כ כרמל שאמה (סיעת הליכוד), יגיש מחר (שלישי, 4.1.2010), הצעת חוק שנועדה למזער את הפגיעה בשכבות החלשות בשל התייקרות תעריפי המים ב-25% החל מה-1.1 והתייקרות הנוספת עד 40% שצפויה להתממש ב-1.7.10.

הצעת החוק, הינה תיקון לחוק המים התשי"ט – הוספת סעיף קטן א1 בסעיף 112, העוסק בקביעת תעריפים לדמי מים ודירוגם שיקבע, כי מועצת הרשות הממשלתית, תקבע בכללים, כי צרכן שזכאי להנחה במיסי ארנונה לפי דין, יהיה זכאי להנחה בשיעור של 50% בתשלום דמי המים.

הצעת החוק, קובעת שכל צרכן שזכאי להנחה בתשלום ארנונה, יהיה זכאי להנחה בגובה של 50% משיעור ההנחה שניתנת לו בארנונה בדמי המים, לדוגמא; צרכן, אשר מקבל הנחה בגובה של 50% בדמי הארנונה, יקבל הנחה בגובה של 25% הנחה בדמי המים. מאחר והחוק, מסמיך את הועדות להעניק הנחה של עד 70% בארנונה משמע כי ההנחה המרבית שתינתן במים, תהיה; 35%.

קבוצות אוכלוסייה הזכאיות להנחה אוטומטית בארנונה ללא הגשת בקשה לוועדת הנחות המפורטות בטבלה שלהלן, ייהנו גם מהנחה אוטומטית במקביל על צריכת המים בשיעור של 50% משיעור ההנחה בארנונה המוקנית להם על פי חוק, אך לא יותר מ-35%.

ח"כ שאמה; "כמי שהיה חבר כ-6 שנים בועדת הנחות של עיר גדולה, חקוקים בזיכרוני אלפי משפחות אשר אף אחד לא יאמין באילו תנאים הם נאלצים לחיות ולהתמודד עם מצוקות חייהם. העלאה חדה במחירי המים היא דרקונית לרוב תושבי המדינה אך לאותן משפחות היא בלתי נסבלת!

הצעת החוק שלי, נועדה למזער את הפגיעה של העלאת תעריפי המים על השכבות החלשות, ע"מ לחסוך בביורוקרטיה ולזרז תהליכים ניתן לזהות עפ"י קריטריון הזכאות להנחה בארנונה את הצרכנים מעוטי היכולת ולהקל עליהם ע"י הנחה בתעריפי המים".

"אני לא מסוגל לשבת בחיבוק ידיים אל מול ייקור המים לנרדפי הנאצים, אסירי ציון, חיילים, נכי צה"ל, בעלי נכות קשה מעל 90%, פנסיונרים ואחרים, מכאן, הצעתי שאליה, אגייס תומכים מכל סיעות הבית לתיקון עיוות כלכלי ומוסרי זה".

ח"כ כרמל שאמה; "לצד ייקור הארנונה, ומחירי הדיור, נכנסת היום, לתוקפה העלאה (הפעימה) הראשונה במחירי המים למרות המלצת מבקר המדינה להקפיא את ההחלטה, רשות המים, מגלה אטימות לשכבות החלשות ולא נראה שנתנה מספיק את הדעת לקביעת מנגנון הנחות שימזער את הפגיעה באוכלוסיות קשות יום ומוכות גורל, אלא התייחסה רק למספר הנפשות במשפחה, נתון שאינו משקף את המצב הכלכלי של משפחה.

הרי ברור שישנם משפחות במצב כלכלי גבוה עם 6 נפשות במשפחה שיקבלו הנחה לעומת משפחות עם 3 נפשות במשפחה במצב כלכלי קשה שלא יקבלו כלל הנחה, זה מצב אבסורדי שדורש שינוי חקיקתי, לכן, האינדיקציה המדויקת ביותר וכדי לחסוך בביורוקרטיה היא החלטת שיעור ההנחה בדמי הארנונה שנקבעת ע"י ועדת ההנחות ברשות המקומית שלה, מציגים; תלושי שכר, נכסים, מסמכים רפואיים, דוחות רווחה ואת המציאות הכלכלית-חברתית של המשפחה, לכן, קביעת מנגנון שכזה הוא ריאלי ואפשרי באופן מיידי".