Featured

בעלי חיים צער בעלי חיים

אשקלון: אורנה בנאי, מצטרפת לקריאה לעודד עיקור וסירוס בעלי חיים בעיר

השחקנית בנאי, ממליצה לבעלי כלבים וחתולים, המגדלים החיות האהובות בביתם על פעולת העיקור וסירוס. במכתב למחלקה הוטרינרית בעיריית אשקלון, היא מברכת ומצטרפת לגישה ההומאנית בעיקור וסירוס ומתייחסת בכבוד לבעלי החיים שבה.
אשקלון: אורנה בנאי, מצטרפת לקריאה לעודד עיקור וסירוס בעלי חיים בעיר
אשקלון: אורנה בנאי, מצטרפת לקריאה לעודד עיקור וסירוס בעלי חיים בעיר

הקשר בין המחלקה הוטרינרית לבין אורנה בנאי, פעילה למען בעלי חיים מפורסמת, נוצר בחודשים האחרונים. זאת מתוך מטרה להביא למודעות את עניין סירוס החתולים ואימוץ כלבים. ממלא מקום מנהל השירות הווטרינרי ד"ר גד שרביט כתב באחרונה לבנאי ועדכן אותה בנעשה במחלקה בעניין סירוס ועיקור החתולים בעיר. "השירות הווטרינרי העירוני חידש במלוא המרץ את נושא העיקורים והסירוסים של חתולי הרחוב המואכלים בעיר, בשיתוף פעולה עם מאכילי חתולים והעמותות השונות לרווחת החתולים ולרווחת תושבי העיר". כתב לבנאי ד"ר שרביט".

ד"ר שרביט, ביקש מהבדרנית האהודה בנאי להירתם לנושא ולפנות לתושבי העיר אשקלון, ולעודד תושבים לעיקור וסירוס חיית המחמד שלהם ולעודד מאכילי חתולים לשתף פעולה עם השירות הווטרינרי למטרות אלה.

בנאי, בתשובה, סיפרה, כי ב"ישראל, קיים מצב של פיצוץ אוכלוסין בקרב בעלי חיים. "עקב מיעוט של משפחות מאמצות לכל אותם מאות אלפי חתולים וכלבים שנולדים מידי שנה, רובם המכריע של חיות המחמד האלה נידונים למוות בתחנות ההסגר, במכלאות, או בייסורים איטיים ברחובות. אנו כרשות וכבני אדם, חייבים לפעול להגנתם" – כתבה השחקנית.

עוד הוסיפה בנאי, כי אחת הדרכים החשובות ביותר – היא פעולת עיקור וסירוס. "ערים שונות ברחבי הארץ, כשהמובילה בהן היא תל-אביב, נוהגות לפעולות מוסדרות של עיקור וסירוס של אותם חתולי רחוב ו-כלבים משוטטים, על ידי העירייה ועל חשבונה. בערים אלו, ישנה אפשרות להזמין את המחלקה הווטרינרית ללכוד את החתולים או להביאם ישירות ע"י התושבים למרפאה.

לאחר הניתוח וההתאוששות מוחזרים החתולים ישירות למאכילים. זהו שדר ברור של העירייה, והעומדים בראשה שאסורה התעללות בחסרי ישע. זוהי הדרך היחידה למניעת התרבות, ואפשרות לחיים משופרים של בעלי החיים הנפלאים האלו.

"בנוסף לכך, אני רוצה לפנות לכל אותם בעלי כלבים וחתולים אשר מגדלים את החיות האהובות שלהם בביתם ולהמליץ להם על פעולת העיקור והסירוס מהסיבות הבאות: חייהם של כלבים וחתולים שעברו עיקור/סירוס, ארוכים ובריאים יותר.

העיקור היא השיטה הבריאה ביותר למניעת ייחום, לעומת זריקות נגד ייחום – הגורמות לדלקות וסרטן הרחם.

סירוס זכרים, מפחית סיכויים לתוקפנות. הם נלחמים פחות, נפצעים פחות ובורחים – הולכים לאיבוד, פחות. העיקור והסירוס גורמים לצמצום הומאני של ילודה והתרבות של גורים נוספים שמגיעים לעולם בו אין להם סיכויים לחיים קלים וטובים". כתבה אורנה בנאי.